Motoren vergelijkbaar met BMW 1150/1200GS

Zie mijn onderschrift ;)... Voor mij was een GS ook niet de eerste keuze.. maar alle eigenschappen ( de goede dan ) van mijn vorige motoren vind ik terug in de GS.. Huur er anders 1

Je hebt inderdaad wel de verschillende varianten van motoren gehad: offroad. touring, allroad, sport, dus wat dat betreft heb je goed vergelijkingsmateriaal gehad :). Op zich zou ik nu wel kunnen gaan testrijden, maar dan heb ik straks het probleem dat ik het geld nog niet heb en wel de motor al wil :D.
 
Beetje sparen en wat geduld een 1150 is ook prima hoor ( mits met garantie en bij een dealer ) In ieder geval succes en veel plezier op je uiteindelijke keuze
 
Als er een vergelijkbare motor voor de GS was, dan had ik waarschijnlijk geen BMW gereden. Dus daar kunnen we kort over zijn, die is er niet.

Maar naar de Noordkaap is nou ook niet een extreme reis. Als je een dagje in de Ardennen gaat toeren kom slechter wegdek tegen dan onderweg naar de Noordkaap.

Je kunt er dus met elke motor heen waarvan jij vindt dat die lekker rijdt voor lange afstanden. Persoonlijk denk ik dan toch aan een toermotor met flink wat vermogen en koppel en een rechtopzit maar dat is mijn keuze. Wie lange afstanden op een supersport rijdt, kan daar ook prima mee naar de Noordkaap.
 
De technische aspecten heb ik ook nog niet echt over nagedacht, maar ik vermoed dat met name actieradius een hele goede is, aangezien ze in scandinavie vast niet elke 50km een tankstation hebben :D.

Jawel hoor, aan tankstations geen gebrek in Scandinavie. Er zijn zeker in het noorden niet veel wegen, maar daardoor op die paar wegen best veel verkeer en dus ook tankstations.

Natuurlijk is actieradius wel prima, minder dan 300km is gewoon niet praktisch, maar dat is het in Nederland ook niet.
 
BMW F650 GS Paris Dakar, beetje optoppen met een alu koffersset is ook een leuke optie. En een stuk zuiniger als zijn grote broers.
 
Als er een vergelijkbare motor voor de GS was, dan had ik waarschijnlijk geen BMW gereden. Dus daar kunnen we kort over zijn, die is er niet.

Moment... dat vind jij.
En omdat jij dat vindt wil dat niet per definitie zeggen dat dat ook zo is.

Typisch cocky BMW gedrag.. beetje jammer.

:W
 
Moment... dat vind jij.
En omdat jij dat vindt wil dat niet per definitie zeggen dat dat ook zo is.

Typisch cocky BMW gedrag.. beetje jammer.

Als je me een alternatief weet te noemen dat net zo is als de GS (dus niet een andere fijne motor) dan ga ik daar binnenkort een proefrit meemaken.

Ik ben een BMW rijder tegen wil en dank. Er is nu eenmaal geen andere grote allroad met flink vermogen en koppel laag in de toeren, flink wat laadvermogen, een zeer relaxte zit en cardan.

De Triumph Tiger komt in de buurt, maar heeft een ketting en is net wat minder allroad georienteerd. De Guzzi Stelvio is eigenlijk nog de enige serieuze concurrent, maar is qua rijgedrag wel minder (dat laatste is inderdaad een persoonlijke mening, maar de rest is wat mij betreft een feit).

BMW heeft gewoon de mazzel dat nog niemand in dat gat is gesprongen, want heel wat GS rijders zouden nooit de gang naar het paleis van de BMW-dealer hebben gemaakt als ze een GS-achtige motor van een ander merk hadden kunnen kopen.

Honda zou daar toe in staat moeten zijn, maar de Varadero is het gewoon echt niet en verder lijken ze zich vooral op het sporttoersegment te richten. Prima motoren, ik heb jaren Pan gereden, maar voor mij heeft een GS een veel betere zit, al vind ik de Pan wel de mooiere motor.
 
Uitleg is helder.

Als je idd een all-road cardanfiets wil wordt de spoeling dun.
 
Ik heb een vstrom 1000, en al is ie lelijk (not really) , hij lijkt me zéééér geschikt om naar de noordkaap te reizen. Grote en stevige (kwestie van bagage) motor met het koppel van een vrachtwagen, die moeiteloos de 80km/max snelheid in Noorwegen aankan }) :+ ... en uiterst makkelijk en comfortabel rijdt.
Evenwaardig aan caponord & varadero.
Mischien een ster minder dan de bmw-gs & de ktm-adventure, maar wel véééél goedkoper.
Kettingprobleem: Scottoiler monteren = probleem opgelost
 
Laatst bewerkt:
Moto Guzzi Stelvio (TT) is ook een alternatief voor de GS. Lijkt er behoorlijk op, maar ook de prijs is min of meer gelijk helaas.

edit: Zie net dat deze twee posts hiervoor al genoemd is. D'oh!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan