Motoren voor mannen

Kom op zeg, er zijn genoeg motorrijders met een indivuele fiets (choppers, streetfighters, ratbikes) die bij lange na geen 19.000 euro heeft gekost. Dus ook als je uniek wilt zijn hoeft dat niet duur te zijn.

En die fiets van 19000 komt wellicht ooit eens te koop en dan heeft een volgende eigenaar er een mooigeprijsde occasion aan.
En zo werkt de markt.
 
Dat zegt dan misschien meer over jou dan over mij? ;)



"Mooi" boeit mij inderdaad niet zo heel erg bij een motor. Ik moet er van op aan kunnen, dus hij moet betrouwbaar zijn en het altijd doen. Zelfde met kleding; die hoeft niet mooi te zijn, maar wel functioneel.

Ik krijg onderhand toch een beetje de indruk dat het bij "echte mannen" vooral om het uiterlijk gaat? ;)Klopt ... ik ben namelijk een motorrijder :+



Edit: ja, ik kijk ook graag naar een mooie motor, maar hij moet op de allereerste plaats functioneel zijn.
Als jij nou gewoon met je badkuip de Maas over gaat varen dan rijden wij wel met goed weer.

Echte mannen vooral om het uiterlijk, tjah als ik ergens niet over mee kan praten dan ga ik het ook maar in de 'verkeerd-hoek' zetten.
 
bij mij is een motor puur voor de plezier
naar me werk doe ik in de auto en als het echt weer mooi weer is pak ik de motor.
bij dit weer is er geen haar op me hoofd die wil dat ik de motor pak.

kort om een mooi weer rijder :P
 
Ik kwam vorige maand nog zo'n dagelijkse "echte " motorrijder tegen.
Op zijn dakar achtige brommer met alles verwarmd waarschijnlijk,een pak zo dik als drie dekbedden,al glibberend met twee voetjes naast zijn echte motor proberend om in de sneeuw niet op zijn plaat te gaan met 40 km/h .

_O-


Vanaf 0 graden pak ik nog steeds de gixxer voor ww,in het zomerpak met wat thermo eronder en de gewone handschoenen.
Die multiverwarmde brommers met thermopane beglazing etc zijn dan maar watjes in mijn ogen.
 
Laatst bewerkt:
Een collega van mij is ook een echte vent. Man van staal niet kapot te krijgen en een hard van goud. Hij rijdt ook door weer en wind met de motor. Dus kan hij gekwalificeerd worden als echte motorrijder.

Alleen afgelopen december stond hij met nog maar 3 tanden in zijn gezicht een beetje stom te grijnzen bij de poort, omdat hij op zijn smoel was gegaan met de motor. Was best een stom gezicht eigenlijk....
 
:X |(
nee vind je t gek
ow....ik kan me nog een verhaal herinneren van een bepaalde mc die ooit een(ding was net op de markt)hayabusa teste en daarna vroeg of het ding in mattzwart leverbaar was.
nee helaas was het antwoord van de verkoper.
ow geen probleem dan kopen we die we net getest hebben(champagnekleurig)
vervolgens werd het ding ter plekke met spuitbussen mattzwart gespoten,de lampjes weer schoongemaakt met remreiniger.
let wel een nieuwe hayabusa van toen 32.000 gulden in tien minuten verrrat!
het ding rijd nog steeds bij die club.

btw weet je waar ik de schurft aan heb.
aan lui die erg graag mogen vertellen hoe duur hun motor/auto wel niet was.
meetsal van dat volk wat erg graag mag lopen opscheppen over wat ze wel niet allemaal hebben....(meestal gebrek aan bepaalde lichaamsdelen enzo...iets met ballen)

der is ter hier ook zo eentje in de buurt...2010 mercedes glk op leasebasis.....kost em per maand 650 euro alleen al om dat ding op de oprit te hebben..
ja die heb ik omdat ik ook wel eens(twee keer per jaar)een boottrailer moet trekken
..........had ie een oude t4 of en oude weet ik het toyota landcruiser gekocht had ie geld overgehouden om z´n boot vol te tanken.......want varen kan meneer niet want dat kost diesel/geld...maar de sukkel kijkt wel meewaarig naar mijn oude harley(zeg had je niet een nieuwe kunne kopen werdt er al eens gezegd :? ).....ik denk dan,mooi he en hij rijd ook nog in tegenstelling tot jouw boot die niet vaart!
 
ow....ik kan me nog een verhaal herinneren van een bepaalde mc die ooit een(ding was net op de markt)hayabusa teste en daarna vroeg of het ding in mattzwart leverbaar was.
nee helaas was het antwoord van de verkoper.
ow geen probleem dan kopen we die we net getest hebben(champagnekleurig)
vervolgens werd het ding ter plekke met spuitbussen mattzwart gespoten,de lampjes weer schoongemaakt met remreiniger.
let wel een nieuwe hayabusa van toen 32.000 gulden in tien minuten verrrat!
het ding rijd nog steeds bij die club.

btw weet je waar ik de schurft aan heb.
aan lui die erg graag mogen vertellen hoe duur hun motor/auto wel niet was.
meetsal van dat volk wat erg graag mag lopen opscheppen over wat ze wel niet allemaal hebben....(meestal gebrek aan bepaalde lichaamsdelen enzo...iets met ballen)

der is ter hier ook zo eentje in de buurt...2010 mercedes glk op leasebasis.....kost em per maand 650 euro alleen al om dat ding op de oprit te hebben..
ja die heb ik omdat ik ook wel eens(twee keer per jaar)een boottrailer moet trekken
..........had ie een oude t4 of en oude weet ik het toyota landcruiser gekocht had ie geld overgehouden om z´n boot vol te tanken.......want varen kan meneer niet want dat kost diesel/geld...maar de sukkel kijkt wel meewaarig naar mijn oude harley(zeg had je niet een nieuwe kunne kopen werdt er al eens gezegd :? ).....ik denk dan,mooi he en hij rijd ook nog in tegenstelling tot jouw boot die niet vaart!


oke , zal je vertellen hoe duur mijn fiets was , precies 1 harley gekost.....
na een internet deal naar een tankstation gereden bij Dordt en daar bakje koffieleut enz... van fiets gewisseld en weer terug naar huis.
1 shovel voor 1 GS.
hoop niet dat je nu schurft hebt :+
 
Ik kwam vorige maand nog zo'n dagelijkse "echte " motorrijder tegen.
Op zijn dakar achtige brommer met alles verwarmd waarschijnlijk,een pak zo dik als drie dekbedden,al glibberend met twee voetjes naast zijn echte motor proberend om in de sneeuw niet op zijn plaat te gaan met 40 km/h .

En jij reed er met twee vingers in je neus voorbij op je gixxer? Of zat je veilig in blik, en heb je eigenlijk geen recht van spreken? ;)
 
Wow de ducati Streetfighter is echt heel erg tof, daarnaast natuurlijk de MV. Maar ook de Hybrid en Falcon vind ik wel leuk om te zien.

Groetjes
 
oke , zal je vertellen hoe duur mijn fiets was , precies 1 harley gekost.....
na een internet deal naar een tankstation gereden bij Dordt en daar bakje koffieleut enz... van fiets gewisseld en weer terug naar huis.
1 shovel voor 1 GS.
hoop niet dat je nu schurft hebt :+
nee waarom.
ik rijd zelf harley,gekocht met schade en zelf opgeknapt.

en nog afgezien van of ik wel of geen nieuwe kan betalen....ik wil niet eens een nieuwe,daar is geen lol aan.
 
Even voor mijn begrip een samenvatting maken"

Extreem dure brommer ==> echte vent
Veel kubieke centimetertjes slagvolume ==> echte vent
Onzinnig hoge topsnelheid ==> echte vent
Design ding ==> echte vent
Met weer en wind rijden ==> echte vent...





Misschien moet ik toch maar eens een dikke brommer gaan kopen. Anders ben ik volgens de overtuiging van anderen misschien geen "echte man".
 
Motoren die een man van je maken. Een vent. Een kerel van staal. Maar welke motor hoort bij welke man? That's the question. Deze site zet er vijftien voor je op een rij:

http://coolmaterial.com/roundup/manly-motorcycles/

:]

Dat zijn motoren voor mietjes (American Choppers)...behalve "The Duc" dan he ;)

En...dit is pas een echte Mana..uhhh Mannemotor 8-)

nmc1og.jpg
 
Laatst bewerkt:
Die lijst leek me grotendeels meer voor metromannen.

Zullen de jongens deze motor wel stoer vinden? Anders neem ik hem niet.

Ik vindt die rocket 3 trouwens wel geinig, maar uit een 2,3 moet toch wel meer te halen zijn ;)

Ik heb trouwens het idee dat de meeste motoren op die lijst rijden als stervende bruinvissen op het strand.
Is het toevallig een Amerikaanse site? :)

mvg

db
 
Die lijst leek me grotendeels meer voor metromannen.Ik vindt die rocket 3 trouwens wel geinig, maar uit een 2,3 moet toch wel meer te halen zijn ;)

Ik heb trouwens het idee dat de meeste motoren op die lijst rijden als stervende bruinvissen op het strand.
Is het toevallig een Amerikaanse site? :)

mvg

db
dat triumphblok is eerder gebouwd op heel blijven dan op idiote pk`s

vergelijk het maar een beetje met een vrachtwagenblok....die hebben gemiddeld 450pk uit een 13liter zescilinder.
die dingen sleuren met gemiddeld 90kmh(kan harder mag mag dan weer niet)40.000 kilo over de weg.
en dat houden ze met gemak meer dan 1 milioen kilometer vol.

natuurlijk kun je uit diezelfde 13 liter zespitter ook 800 pk halen...alleen is de levensduur dan hooguit 100.000 kilometer als ie dat uberhaubt haalt.

die rocketblokken zijn met de gelijke gadachte gebouwd,net als harleyblokken,goldwingblokken en diverse bmw blokken.
dat zijn allemaal blokken die gemiddeld 2 ton draaien zonder uitelkaar te vliegen.
in tegenstelling tot de meeste hoogtoerige pkmonsters uit het land van de rijzende zon.
ik moet de eerste moderne gsxr1000 nog zien die de ton haalt.
 
die rocketblokken zijn met de gelijke gadachte gebouwd,net als harleyblokken,goldwingblokken en diverse bmw blokken.
dat zijn allemaal blokken die gemiddeld 2 ton draaien zonder uitelkaar te vliegen.
in tegenstelling tot de meeste hoogtoerige pkmonsters uit het land van de rijzende zon.
ik moet de eerste moderne gsxr1000 nog zien die de ton haalt.

Zijn inderdaad allemaal relatief laagtoerige en overgedimensioneerde blokken.

Die pk-monsters persen die pk's er ook alleen maar uit door 15k rpm of meer te draaien. En onder de 7000 toeren geeft er niemand thuis.

Als je er van houdt prima natuurlijk. Maar ik heb liever een soepel blok dat inderdaad minstens een ton mee moet kunnen gaan.
 
dat triumphblok is eerder gebouwd op heel blijven dan op idiote pk`s

vergelijk het maar een beetje met een vrachtwagenblok....die hebben gemiddeld 450pk uit een 13liter zescilinder.
die dingen sleuren met gemiddeld 90kmh(kan harder mag mag dan weer niet)40.000 kilo over de weg.
en dat houden ze met gemak meer dan 1 milioen kilometer vol.

natuurlijk kun je uit diezelfde 13 liter zespitter ook 800 pk halen...alleen is de levensduur dan hooguit 100.000 kilometer als ie dat uberhaubt haalt.

die rocketblokken zijn met de gelijke gadachte gebouwd,net als harleyblokken,goldwingblokken en diverse bmw blokken.
dat zijn allemaal blokken die gemiddeld 2 ton draaien zonder uitelkaar te vliegen.
in tegenstelling tot de meeste hoogtoerige pkmonsters uit het land van de rijzende zon.
ik moet de eerste moderne gsxr1000 nog zien die de ton haalt.


ja die komt eraan .
de 1000gix van John staat al op 50K
ding is nog als nieuw en haalt zeker de 100K.
8-)
 
Zijn inderdaad allemaal relatief laagtoerige en overgedimensioneerde blokken.

Die pk-monsters persen die pk's er ook alleen maar uit door 15k rpm of meer te draaien. En onder de 7000 toeren geeft er niemand thuis.

Als je er van houdt prima natuurlijk. Maar ik heb liever een soepel blok dat inderdaad minstens een ton mee moet kunnen gaan.

Ik denk dat een gsxr1000 er onder de 7000 toeren meer uitperst dan een deauville 650!!
 
ja die komt eraan .
de 1000gix van John staat al op 50K
ding is nog als nieuw en haalt zeker de 100K.
8-)
zo is het maar net, 54500 nu, niet super veel maar ik rij meer dan de gemiddelde mens met een 1000 cc supersport

ding loopt, rijdt en schakeld als een nieuwe,
Over 3 jaar moet die toch wel in de buurt van de ton zitten, of geef me 4 jaartjes :P

*O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan