Motoren waar niemand op zit te wachten

Zeeuwmeeuw

MF veteraan
Zijn er net zoals bij auto's eigenlijk ook motoren die in feite wel goed zijn maar waar niemand eigenlijk op zit te wachten?

Bijv. als bij auto's o.a. de Peugeot 605 of Opel Omega.
Het zijn in feite geen slechte auto's maar eigenlijk zit niemand er op te wachten dus ze zijn 2e hands gunstig aan te schaffen in vergelijking tot de rest.

Zijn er dus bij motoren modellen waarvan je kan zeggen: "Ik heb veel motor voor weinig" ?
 
Laatst bewerkt:
Als je dan een Fiat Multipla als voorbeeld stelt zeg ik ja, maar die Peugeot en die Opel is dacht ik echt niks mis mee. :? Die Peugeot twijfel ik nog aan, maar die Omega is echt geen lelijk hok.
Ieder zijn ding..................
 
^^
Het gaat er niet om of ze te lelijk zijn om te helpen donderen, maar wel dat ze ansich wel goed zijn soms ook mooi, maar die door geen hond gekocht werden.
Om in automerken te blijven: Renault Avantime, was mooi (smaak verschilt) en technisch heel goed, maar niemand kocht hem ...
Ducati st4 is goed, maar geen hond kocht hem ... (:o help )
 
Als je dan een Fiat Multipla als voorbeeld stelt zeg ik ja, maar die Peugeot en die Opel is dacht ik echt niks mis mee. :? Die Peugeot twijfel ik nog aan, maar die Omega is echt geen lelijk hok.
Ieder zijn ding..................


omega 3liter mv6 }) :P
lotus omega 4.0 :}

ontopic:

de yam diversions 600 /900 :r
zijn net zo saai en opel kadett E 1.3 achtig
 
Om in automerken te blijven: Renault Avantime, was mooi (smaak verschilt) en technisch heel goed, maar niemand kocht hem ...

800px-Renault_Avantime_lh.jpg


:r
 
ontopic:

de yam diversions 600 /900 :r
zijn net zo saai en opel kadett E 1.3 achtig

Lekker belangrijk. :z

Want als je naar de verkoopaantallen kijkt zaten daar dus echt wel veel mensen op te wachten.

Nee, dan de Yamaha Bulldog. Was niet echt goed te plaatsen en werd daardoor geen succes
 
omega 3liter mv6 }) :P
lotus omega 4.0 :}

ontopic:

de yam diversions 600 /900 :r
zijn net zo saai en opel kadett E 1.3 achtig
Je hebt het onderwerp van dit topic niet helemaal begrepen geloof ik.


Een fiets die je ook nagenoeg nooit ziet is de GPZ 1100 van mid jaren negentig. Emotieloos, opgewaardeerde fiets die eigenlijk 10 jaar daarvoor op de markt had moeten komen, dan had ie nog een beetje revolutionair geweest.
 
Psies, het onderwerp is niet of het ook slechte motoren zijn maar dat ze het gewoon slecht doen in de handel => gunstig aan te schaffen

Zo'n Slopel Omega is in basis niet 'slecht'........maar wordt alleen gekocht door mensen die voor weinig een grote auto willen => 'slecht' in de handel dus ;)
De 2.5i Omega is niet echt een strepentrekker te noemen overigens })

Maar goed, als ik daar verder over wil debateren dan zoek ik wel een autoforum O-)
 
Die ene Kawasaki die een totale rip-off van een Indian was.... '( wat een lelijk smakeloos gedrocht van een kopie....

Daar zit ik dus niet echt op te wachten, misschien ook de BMW K1 en de Honda NR750 als voorbeeld waar niemand eigenlijk op zat te wachten?

K1 idd, kan me weinig mensen voorstellen die er nu nog 1 2de hands willen aanschaffen
 
Ik zou zeggen de cb two-fifty, en in het algemeen dingen met weinig cc

het is echt een "bigger is better" tijdperk volgens mij.

en zo'n omega wil ook wel hebben hoor *D , vooral de laatste serie, dat blijft gewoon
een mooie auto. :}

Twin4life
 
K1 is inderdaad een verschrikkelijk lelijk geval. En toch denk ik dat dat ding eigenlijk best een goede koop is. Ik zie het nog wel een verzamelobject worden dat om die reden zn waarde blijft behouden eigenlijk.
 
Laatst bewerkt:
K2 is inderdaad een verschrikkelijk lelijk geval. En toch denk ik dat dat ding eigenlijk best een goede koop is. Ik zie het nog wel een verzamelobject worden dat om die reden zn waarde blijft behouden eigenlijk.


Hmmm, net even op internet gezocht naar de prijzen van een K1.
Wordt je ook niet echt very happy van -O-
Tussen de 50 en 80 dkm, bouwjaar rond 1990 en een vanafprijs van zo'n 4-5 duizend euro. B|
 
en de Honda NR750 als voorbeeld waar niemand eigenlijk op zat te wachten?
Ja hallo, de NR 750 kostte meer dan 100.000 gulden. Was gewoon vanaf het begin een klassieker. Ding had alles exclusief, veel carbon, iridium ruitje, ovalen zuigers... prachtige fiets om te zien verder.
Was ook nooit bedoeld als verkoop topper.
 
Terug
Bovenaan Onderaan