Motorfabrikanten op Social Media

Nog even benadrukken dat het hier om Nederlands talige Facebook of Twitter pagina's.

Het nut hiervan ligt bij het makkelijk maken voor motor forum leden om kanalen te vinden waar meer informatie over de merken te vinden zijn waarin zij geintresseerd zijn.
 
Inderdaad AadmanZ. Een typefout is snel gemaakt. Wat ik bedoel te zeggen is: zodra je handigheid krijgt in het adverteren op social media je al snel een grote doelgroep kunt bereiken.

Het werkt effectiever dan flyeren of een advertentie in de krant. Daarbij is het ook nog eens goedkoper. Een voorwaarde is wel dat je voldoende Likes hebt om een groot publiek aan te spreken.
 
Inderdaad AadmanZ. Een typefout is snel gemaakt. Wat ik bedoel te zeggen is: zodra je handigheid krijgt in het adverteren op social media je al snel een grote doelgroep kunt bereiken.

Het werkt effectiever dan flyeren of een advertentie in de krant. Daarbij is het ook nog eens goedkoper. Een voorwaarde is wel dat je voldoende Likes hebt om een groot publiek aan te spreken.
Hier kunnen we een hele lange discussie over gaan voeren.. :)
Ik ga de pagina van de lokale bakker niet liken, ik ga ook z'n twitter niet volgen, maar als hij een bord buiten zet en mij een flyer in mijn handen duwt dat hij iets lekkers in de aanbieding heeft is er best een kans dat ik even naar binnen stap om wat te kopen.
Prijs is relatief, wat is goedkoop? 100 euro aan adwords of FB ads door heel Nederland of 200 euro aan een advertentie in het lokale sufferdje? :) Is misschien wel veel goedkoper qua bereik.
 
Hi,

Zelf ben ik redelijk actief op het gebied van social media. Ik doe onder andere de social media voor een aantal winkels als bijbaantje. Ik vond het wel interessant om alle social media van de motorfabrikanten op een rij te zetten en te kijken op welke manier ze het gebruiken. Dit lijstje met links post ik hieronder in het geval dat andere er ook geïnteresseerd in zijn :P Het gaat hier wel om Nederlands-talige pagina's. Niet om de internationale.

Harley-Davidson
http://www.facebook.com/HarleyDavidsonNederland?fref=ts

MV Agusta
http://www.facebook.com/MVAgusta.Benelux

Yamaha
http://www.facebook.com/yamahamotornederland?fref=ts

Kawasaki
http://www.facebook.com/KawasakiNederland?fref=ts

Husqvarna
Husqvarna Motors (@HusqvarnaMotor) | Twitter

KTM
http://www.facebook.com/KTM.NL?fref=ts
KTM Nederland (@KTM_NL) | Twitter

BMW
http://www.facebook.com/BMWMotorrad.Nederland?fref=ts

Suzuki (met dank aan AR87)
http://www.facebook.com/Suzukimotoren

Triumph Motorcycles (met dank aan BenAdler)
http://www.facebook.com/OfficialTriumphNederland?ref=ts&fref=ts

Aprillia Benelux (met dank aan rintsy)
https://www.facebook.com/ApriliaNederland




Als jullie nog pagina's weten, laat het me weten! *O*
Ik weet niet of dit als Spam geld. In dat geval sorry meneer Moderator :)


A-sociaal zal je bedoelen, ik zie steeds meer van die telefoons om me heen waar je lekker mee kan internetten, en mensen worden er totaal door opgeslokt!

In de kantine wordt niet meer gepraat, als mijn buiten op de heftruck rijdt wordt ie stilgezet om een berichtje terug te sturen, machines staan stil omdat de telefoon belangrijker is...

Ik vind dat we nu al te ver zijn gegaan met het internet/mobile telefoon.
 
Ik denk dat we in Nederland wel een beetje 'bang' gemaakt worden wat betreft privacy op internet hoor.

Als je echt een liefhebber bent van bijvoorbeeld een Ducati, waarom zou je dan niet willen weten als ze wat leuks te vertellen hebben? Kost niks, doet je geen schade en zo loop je ook geen leuke dingetjes mis :). Maar uiteraard, ieder heeft zo zijn beweegredenen om ergens wel of niet aan mee te doen!

Maar ik ben het helemaal met je eens Reinhoud. De 'gouwe-ouwe regeletjes' over (mis/ge)bruik van een telefoon tijdens werk of echte sociale momenten is niet meer.. Die tijd is voorbij.
 
A-sociaal zal je bedoelen, ik zie steeds meer van die telefoons om me heen waar je lekker mee kan internetten, en mensen worden er totaal door opgeslokt!

In de kantine wordt niet meer gepraat, als mijn buiten op de heftruck rijdt wordt ie stilgezet om een berichtje terug te sturen, machines staan stil omdat de telefoon belangrijker is...

Ik vind dat we nu al te ver zijn gegaan met het internet/mobile telefoon.
24.gif
:}
 
A-sociaal zal je bedoelen, ik zie steeds meer van die telefoons om me heen waar je lekker mee kan internetten, en mensen worden er totaal door opgeslokt!

In de kantine wordt niet meer gepraat, als mijn buiten op de heftruck rijdt wordt ie stilgezet om een berichtje terug te sturen, machines staan stil omdat de telefoon belangrijker is...

Ik vind dat we nu al te ver zijn gegaan met het internet/mobile telefoon.
het verbaast me echt dat er nog geen tegenbeweging aan het komen is.. restaurants die telefoons weigeren ofzo..
 
Ik denk dat we in Nederland wel een beetje 'bang' gemaakt worden wat betreft privacy op internet hoor.

Als je echt een liefhebber bent van bijvoorbeeld een Ducati, waarom zou je dan niet willen weten als ze wat leuks te vertellen hebben? Kost niks, doet je geen schade en zo loop je ook geen leuke dingetjes mis :). Maar uiteraard, ieder heeft zo zijn beweegredenen om ergens wel of niet aan mee te doen!

Maar ik ben het helemaal met je eens Reinhoud. De 'gouwe-ouwe regeletjes' over (mis/ge)bruik van een telefoon tijdens werk of echte sociale momenten is niet meer.. Die tijd is voorbij.
Er is ook niemand die zich daar druk over maakt, maar fb kan jou (of eigenlijk jouw informatie) nu wel verkopen aan de Ducati t-shirtjes meneer, of aan meneer MV Agusta en dat moet je je goed realizeren.

graphicfacebook.jpg


De angst is een beetje dat ze er hele geavanceerde analyses op los kunnen laten en je dus aan heel erg specifieke doelgroepen kunnen verkopen, het probleem daarmee is dat iemand die mijn FB profiel analyseert alleen weet dat ik motoren en auto's cool vind en wat stomme humor dingetjes.

Ze weten geen inkomen, geen opleiding, burgerlijke staat is incorrect, kinderen staan er niet op. Mijn adres staat er niet op, (al kunnen ze wel zien waarvandaan ik het meest inlog) leeftijd klopt bij mij wel, maar bijna al mijn vrienden hebben er een nepleeftijd op staan.
Mijn leven op facebook is veel cooler dan mijn echte leven, lijkt namelijk net of ik van de ene vakantie naar de andere vette motorshow ga.. Met tussendoor nog wat familie plaatjes, maar die mogen bedrijven niet zien.

En die zogenaamde geavanceerde analyses gebeuren ook nog niet als ik zie wat een rotzooi suggesties ik van facebook krijg..
 
Laatst bewerkt:
A-sociaal zal je bedoelen, ik zie steeds meer van die telefoons om me heen waar je lekker mee kan internetten, en mensen worden er totaal door opgeslokt!

In de kantine wordt niet meer gepraat, als mijn buiten op de heftruck rijdt wordt ie stilgezet om een berichtje terug te sturen, machines staan stil omdat de telefoon belangrijker is...

Ik vind dat we nu al te ver zijn gegaan met het internet/mobile telefoon.

helemaal mee eens .... in trein, tram, metro, wachtruimtes en andere openbare ruimtes is de eerste beweging die zo ongeveer 50% van de mensen maakt : m'n telefoon!
Nog een paar jaar en we zijn vergeten om normaal als mens-tot-mens te communiceren. Dan dragen we allemaal een QR code op onze jas en kunnen we elkaar scannen.
 
helemaal mee eens .... in trein, tram, metro, wachtruimtes en andere openbare ruimtes is de eerste beweging die zo ongeveer 50% van de mensen maakt : m'n telefoon!
Nog een paar jaar en we zijn vergeten om normaal als mens-tot-mens te communiceren. Dan dragen we allemaal een QR code op onze jas en kunnen we elkaar scannen.
Tja, die jeugd van tegenwoordig met dat lange haar en die Rock & Roll muziek, dat gaat nooit meer goed komen..
 
Heerlijk dat geneuzel over dat men zo minder sociaal is geworden en alleen maar op die smartphone bezig is.
Ehh.. fout! Ze zijn wel sociaal bezig, alleen niet meer met de mensen in hun directe omgeving.

Ach.. vroeger bleef je voor je uit kijken of gezellig naar je voeten staren. Of ging je een onzin boekje/tijdschrift lezen, net wat er voor handen was op dat moment. Nu pak je je telefoon erbij en checkt even het laatste nieuws. Of wat het weerbericht is (met het oog op motorrijden uiteraard). Even een whatsapp de deur uit doen naar familie/vrienden.

Eerst vond 'men' het bellen irritant. Maar nu je beter kunt whatsappen met een data bundeltje gaat iedereen zitten typen. En dan ineens zit iedereen 'in hun telefoon' en is het zo stil geworden. Tja.. :+
 
Heerlijk dat geneuzel over dat men zo minder sociaal is geworden en alleen maar op die smartphone bezig is.
Ehh.. fout! Ze zijn wel sociaal bezig, alleen niet meer met de mensen in hun directe omgeving.

Ach.. vroeger bleef je voor je uit kijken of gezellig naar je voeten staren. Of ging je een onzin boekje/tijdschrift lezen, net wat er voor handen was op dat moment. Nu pak je je telefoon erbij en checkt even het laatste nieuws. Of wat het weerbericht is (met het oog op motorrijden uiteraard). Even een whatsapp de deur uit doen naar familie/vrienden.

Eerst vond 'men' het bellen irritant. Maar nu je beter kunt whatsappen met een data bundeltje gaat iedereen zitten typen. En dan ineens zit iedereen 'in hun telefoon' en is het zo stil geworden. Tja.. :+
Klopt, ik heb nu vaker contact met mensen die ik anders niet zo vaak spreek..
Ik spreek ook vaker in het echt af omdat je bijvoorbeeld ziet dat iemand naar iets leuks toegaat ((auto)museum, beurs, concert noem maar op) .
 
Hier kunnen we een hele lange discussie over gaan voeren.. :)
Ik ga de pagina van de lokale bakker niet liken, ik ga ook z'n twitter niet volgen, maar als hij een bord buiten zet en mij een flyer in mijn handen duwt dat hij iets lekkers in de aanbieding heeft is er best een kans dat ik even naar binnen stap om wat te kopen.
Prijs is relatief, wat is goedkoop? 100 euro aan adwords of FB ads door heel Nederland of 200 euro aan een advertentie in het lokale sufferdje? :) Is misschien wel veel goedkoper qua bereik.

interview met Heineken over marketing : 50% van marketing is weggegooid geld, maar ik heb niemand gevonden die mijn kon vertellen welke 50% dat precies is"

Zo ook op FB. Voordeel is wel dat likes nu nog gratis zijn ;) dus geen adkosten, alleen tijd en vindingrijkheid
 
interview met Heineken over marketing : 50% van marketing is weggegooid geld, maar ik heb niemand gevonden die mijn kon vertellen welke 50% dat precies is"

Zo ook op FB. Voordeel is wel dat likes nu nog gratis zijn ;) dus geen adkosten, alleen tijd en vindingrijkheid

Zit wel wat in, maar ik denk dat mensen soms een iets langer moeten nadenken voor ze ene app ontwikkelen of een twitter account gaan openen..
Kijk maar eens hoeveel likes sommige bedrijven hebben, dat is vaak personeel en vrienden.

Als jij wil dat iedereen jouw posts ziet kun je trouwens gewoon gaan betalen hoor, likes of niet..
 
Laatst bewerkt:
Als je echt een liefhebber bent van bijvoorbeeld een Ducati, waarom zou je dan niet willen weten als ze wat leuks te vertellen hebben? Kost niks, doet je geen schade en zo loop je ook geen leuke dingetjes mis :). Maar uiteraard, ieder heeft zo zijn beweegredenen om ergens wel of niet aan mee te doen!
.

Precies! Het schaadt niet en zo kom je nog een leuke plaatjes en informatie. Vaak worden facebook pagina's ook wel gebruikt als een vorm van klantenservice. Als je een klacht plaatst wordt je direct geholpen. Dit werkt vooral bij de grote bedrijven zo.

Zouden we ze nu allemaal gehad hebben? :P
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan