motorfiets kopen in Duitsland ???

Worldbeater

Finalizing Worldbeater software update V2.0.1
10 okt 2002
66.646
16.415
Hi

Heeft er iemand ervaring in het kopen van een motorfiets in het buitenland ?
Ik heb diverse website gelezen hoe alles in het werk gaat dus dat is het probleem niet.
Zit meer te denken aan het terugtunen van motoren in Duitsland, technische staat van de machines daar.

Zag op een site een z.g.a.n. ZX-9R van 1995 voor 3.250,00 !
En een GSX-R750 Srad van 1997 voor hetzelfde bedrag.(compressie van 10 op 4 cylinders ..is dat goed ?)

Nu nog surfen op marktplaats is niet echt spannend meer omdat de prijs 2-3 k hoger zijn dan de motor ophalen in Duitsland, laten keuren en dat beetje Bpm betalen. (+/- 250-500)

Thnaks in advance
 
Boven aan de pagina zit een knopje "zoeken", druk daar eens op. Er zijn namelijk genoeg topics over dit onderwerp, wellicht dat jouw vraag daarin al beantwoord is.
 
Gewoon doen.

Hier in de buurt (Zuid-Limburg) haalt 3/4 van de mensen hun motor uit Duitsland.

Daarnaast zijn er ook nog een aantal dealers die motoren uit Dld of Belgie halen en in Nederland verkopen.Vaak hoor je dan de smoes: "Ja we waren het kentekenbewijs kwijt, vandaar dat hier de datum van dit jaar op staat"

Je bent gewoon een dief van je eigen portomonaie als je niet in Dld koopt.

Buurman koopt ieder jaar een BMW van 3 jaar oud, rijdt er een jaar op, en verkoopt hem dan met winst. *D
 
Laatst bewerkt:
Gewoon doen.

Hier in de buurt (Zuid-Limburg) haalt 3/4 van de mensen hun motor uit limburg.

Limburg ligt dat ook in Duitsland? Of bedoelde je het echt zo :?

Daarnaast zijn er ook nog een aantal dealers die motoren uit Dld of Belgie halen en in Nederland verkopen.Vaak hoor je dan de smoes: "Ja we waren het kentekenbewijs kwijt, vandaar dat hier de datum van dit jaar op staat"

Je bent gewoon een dief van je eigen portomonaie als je niet in Dld koopt.

Buurman koopt ieder jaar een BMW van 3 jaar oud, tijd :? (rijdt ;) ) er een jaar op, en verkoopt hem dan met winst. *D

Pfff, wat koffie allemaal wel niet doet :P
 
Thanks guys, ik heb een aantal andere pagina's ook gelezen.
Alleen nog niets over misbruik van de motoren in Duitsland ..
..of rijden ze daar niet zo pittig haha
NOG IETS : durf het bijna niet te vragen ..sneeky naar huis rijden heeft iemand dat al eens gedaan ? Ik heb geen trekhaak en mijn vriendin heeft nog geen rijbewijs !
 
Thanks guys, ik heb een aantal andere pagina's ook gelezen.
Alleen nog niets over misbruik van de motoren in Duitsland ..
..of rijden ze daar niet zo pittig haha
NOG IETS : durf het bijna niet te vragen ..sneeky naar huis rijden heeft iemand dat al eens gedaan ? Ik heb geen trekhaak en mijn vriendin heeft nog geen rijbewijs !
Over het algemeen zijn Duitser redelijk zuinig op hun spullen, maar ook daar heb je er rotte appels tussen. Zo ben ik een keer bij een ZX7R wezen kijken, welke nooit schade gehad zou hebben (specifiek om gevraagd via email) en deze fiets had dus toen ik er naar ging kijken ongeveer 2 kilogram glasvezel in de kuip geplakt zitten. Voor de rest zag het ding er trouwens ook niet uit, lelijk zelf gespoten etc.
 
Ik ben ook al druk aan et kijken naar motoren in duitsland...

Helaas heb ik een wat beperkt budget (+-2000 euro) dus et is ff behelpen...

Maar toch, zelfs voor 2000 euro kun je bij de buren flink shoppen
 
uh...vergis je niet in de BPM! Mijn BPM was € 1000,- nogwat! En zorg dat je bij motoren uit Duitsland alle papieren hebt. Zeker bij de RDW keuring scheelt het veel hoofdpijn en tijd.
 
Thanks guys, ik heb een aantal andere pagina's ook gelezen.
Alleen nog niets over misbruik van de motoren in Duitsland ..
..of rijden ze daar niet zo pittig haha
NOG IETS : durf het bijna niet te vragen ..sneeky naar huis rijden heeft iemand dat al eens gedaan ? Ik heb geen trekhaak en mijn vriendin heeft nog geen rijbewijs !

gaat niet zonder kenteken he, valt zo op een grote zwarte vlek achterop.
 
Als je zonder verzekering wilt rondrijden: zeker doen!
Ik vind het dom, maar da's natuurlijk je eigen keuze.

(tegen het zwarte gat is natuurlijk wel wat te doen: bijv een plaat van een vriend / kennis lenen....)
 
Thanks guys, ik heb een aantal andere pagina's ook gelezen.
Alleen nog niets over misbruik van de motoren in Duitsland ..
..of rijden ze daar niet zo pittig haha
NOG IETS : durf het bijna niet te vragen ..sneeky naar huis rijden heeft iemand dat al eens gedaan ? Ik heb geen trekhaak en mijn vriendin heeft nog geen rijbewijs !


sneaky zou ik niet doen!!! De boetes zijn erugg hoog :(
busje huren, spanbanden mee en gaan!!

succes ermee iedergeval

r1.gif

r1.gif
r1.gif
r1.gif

r1.gif
 
Vergeet niet de restricties op motorfietsen daar. 100 PK regel!!!
Vaak zijn de uitlaat of de carburateurs aan gepast met ringen of bussen, maar er zijn er ook die andere nokkenassen, etc. er in hebben. Kijk, dan is het minder. Het eerste is makkelijk te verhelpen maar assen zijn al gauw een ander verhaal. Let dus goed op de kW vermelding!!!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vergeet niet de restricties op motorfietsen daar. 100 PK regel!!!

niet allemaal, en bijna alleen op papier, maar ik zou het idd wel ff nakijken.
maar gewoon doen hoor in dld.

als iedereen dat nou es doet, wellicht gaat er dan een licchie branden bij de regering en gaat die belachelijke bpm eraf.

of het invoeren word lastiger natuurlijk.
 
Op maandag 14 oktober 2002 10:49 schreef Jasper Grootveld het volgende:of het invoeren word lastiger natuurlijk.
Als het om een POOT uitdraaien gaat zijn ze slim hoor.........
 
Thanks guys, ik heb een aantal andere pagina's ook gelezen.
Alleen nog niets over misbruik van de motoren in Duitsland ..
..of rijden ze daar niet zo pittig haha
NOG IETS : durf het bijna niet te vragen ..sneeky naar huis rijden heeft iemand dat al eens gedaan ? Ik heb geen trekhaak en mijn vriendin heeft nog geen rijbewijs !

Volgens mij kun je bij de RDW een eendagskenteken aanvragen. Dat dan ff bij je verzekeraar melden. Probleem opgelost.
 
Terug
Bovenaan Onderaan