Motorfiets LPG

DerJan

MF'er
28 jul 2018
207
80
Gouda
Zou dit mogelijk zijn?

Voor mijn motor (BMW F800GS) kun je een reservetank van 7 liter installeren. In plaats hiervan een LPG tank, is toch extra goedkoop rijden? En redelijk eenvoudig te installeren ten opzichte van auto.

Want geen extra wegenbelasting en zie de benzineprijzen alleen maar stijgen terwijl LPG gelijk blijft.

Of kunnen motorfietsen niet op LPG rijden?
 
Blijft zeker een interessante afweging motor op LPG, zeker voor woon-werk. Merk toch wel dat ik sinds ik woon werk doe op de motor de brandstofkosten weer oplopen, Corsa met (fabrieks) LPG installatie is toch een stukje goedkoper rijden. Maar die files he... En motor rijden is ook veel leuker :]
Stiekem dus wel jaloers op zo'n K op LPG of vergelijkbaar. Maar denk niet dat ik het mijn NTV met 230.000 op de klok nog aan moet doen :)
 
Het is nu eindelijk een feit. De eerste K1600GT op lpg rijdt rond.
Het heeft enkele weken geduurd om alles passend op zijn plek te krijgen, maar vandaag heeft de motorfiets zijn eerste kilometers op lpg afgelegd.😀😀
 

Bijlagen

  • 20200325_193828.jpg
    20200325_193828.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 32
mooie goed doordachte ombouw! Mischien reistas omwisselen voor een grijze ivm zonnestraling en temperaturen?


Daar kan een gastank wel tegen, die zijn overdreven veilig gemaakt.
Op een heftruck ook altijd in de volle zon

Hoezo?

In zwarte auto's gaat het ook goed
Pas als je de 80% beveiliging eruit haalt EN helemaal vol EN vol in de zomerzon, dan pas kan het wat uitmaken

Dan blaast hij gewoon af. In de tas, dat dan weer wel, of heb je de slang van de appendagekast netjes naar buiten gelegd?
 
En dan zit deze tank ook nog in de buitenlucht.

Ben je met zon project gebonden aan inbouweisen?
Vorig jaar heb ik LPG ingebouwd in mijn oldtimer, dan moet volgens de richtlijnen van de RDW de lpg leiding wel echt om de 30 cm vast zitten met een klemmetje etc^99.

Verder kijk ik er van op dat zon 'modern' motorfietsblok kennelijk geschikt is voor lpg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan