Motorfiets omver gereden

Gerrit372

Rookie
16 jun 2017
19
22
Goedenavond allemaal,

Je hoopt het nooit mee te maken dat iemand je tweewieler wat aan doet, maar helaas is het mij overkomen. '( Afgelopen zaterdag de motorfiets uit de garage gerold, om deze is lekker te poetsen. Toen ik halverwege was werd het tijd voor een bak koffie. Na ca 10 min kom ik terug ligt mijn motorfiets op de grond. Een vrachtwagen had deze over het hoofd gezien met achteruit insteken en heeft m'n omver geramd. ;(

Van de schrik bekomen samen een schadeformulier ingevuld en hier ligt dus ook mijn vraag.

Op dit moment ben ik in het bezit van een A2 rijbewijs en rij ik op een Kawasaki ER-5. ( Topic aangemaakt in het nieuwe mensen gedeelte).
De motorfiets die is aangereden betreft een Suzuki SRAD. Deze kon ik van een bekende overkopen voor een leuke prijs en de fiets staat ook op mijn naam verzekerd bij CB. (Op deze fiets wordt niet gereden tot het A rijbewijs in bezit is. Helaas is mijn examen uitgesteld i.v.m. Corona.)

Mijn vragen:
1. Kan de verzerking van de tegenpartij/ mijn verzekeraar hier over vallen(mij niks uitkeren) omdat ik het juiste rijbewijs niet in mijn bezit heb?
2. Op het schadeforumuier staat een kopje bestuurder in mijn geval was er geen bestuurder van de motorfiets moet ik hier wat invullen?

's Avonds tijdens een pilsje met de vriendengroep kwamen deze vragen naar boven en geen van alle hadden we er een duidelijk antwoord op.
Daarom hoop ik dat jullie mij kunnen helpen aan het antwoord.

Alvast bedankt!:}
 
Jij schrijft dat je al samen een schade formulier hebt ingevuld.
Is die al ondertekent ?.En heb je een copie zelf genomen of de andere partij een copie gegeven?.
Of gaan jullie het formulier later nog extra invullen in verband met ontbrekende gegevens?.
En dan copies wisselen?.
Gebeurt dit niet meer,vanaf dat moment mag jij nu helemaal niks meer veranderen of extra op dit schade formulier invullen.
Doe je dit wel kan de tegenpartij verzekering zeggen hij heeft fraude gepleegd door na het ondertekenen nog wijzigingen aan te brengen op het schade formulier..
Want dan wijkt jouw schade formulier af van wat de tegenpartij heeft ingediend bij zijn verzekering .
En dan komt er zeker weten gedoe over dat het niet klopt.
Als de motor op jouw naam verzekerd staat ben jij bestuurder.
Hij stond stil je reed er niet op toen hij werd om gereden.
Maar is wel verzekerd op jouw naam.
Pas heel goed met nu je schade formulier wijzigen als je de tegenpartij nu niet meer ziet nog iets in te vullen.
Verzekeringen zien dit als fraude ..
Zelf hier over in verleden gedoe gehad,een kruisje ergens gezet wat bij tegenpartij niet stond en ja hoor meteen gezeik van tegen partij zijn verzekering.
Ik had rechtsbijstand verzekering die mij hier bij hielp bij dit gedoe maar het heeft toen wel mooi 10 maanden geduurd eer tegenpartij tot betalen over ging.
Moedeloos werd ik ervan .
Vandaar ik meld het je dan weet je het al .wijzigingen achteraf aanbrengen kan en mag niet .
En verzekeringen proberen alles om maar niet te hoeven betalen.
 
Laatst bewerkt:
1. Kan de verzerking van de tegenpartij/ mijn verzekeraar hier over vallen(mij niks uitkeren) omdat ik het juiste rijbewijs niet in mijn bezit heb?

Nee, want je reedt niet. Een voertuig kopen en verzekeren welke je (nog) niet mag besturen is gewoon legaal, al is het een Boeing 747. Je bent pas strafbaar als je er mee de openbare weg op gaat, dan zou een verzekeraar eventueel moeilijk kunnen doen bij een ongeval. In dit geval stond de motor gewoon op de stoep geparkeerd toen het gebeurde, dan ben je dus niet verplicht een geldig rijbewijs voor het voertuig te hebben.
 
Laatst bewerkt:
als jij hem daar geplaatst hebt ben jij in principe de bestuurder geweest. maar op het moment van de aanrijding was er geen bestuurder dus op de achterkant zou ik gewoon invullen "N.V.T. motor stond geparkeerd voor onderhoud" de voorkant in principe niks meer aanpassen om gezeur te voorkomen.
en ja als blijkt dat jij geen rijbewijs hebt voor deze motor zal de tegenpartij misschien proberen dit aan te grijpen om niet te hoeven uitbetalen (daar grijpen ze alles voor aan wat ze kunnen) maar het is wel duidelijk waar de schuld ligt als er 1 voertuig geparkeerd stond en de ander bestuurd werd. van dat soort claims maken ze heel snel gehakt bij de rechtsbijstand maar dat kan je zelf ook wel voor elkaar krijgen met een correcte brief. ik zou me daar niet al te druk om maken. zeker bij vrachtwagens is bekend dat er wel eens wat mis gaat tijdens manoeuvreren en dan doen de meeste verzekeringen niet al te moeilijk bij uitkeren.
het kan natuurlijk wel zijn dat ze minder bieden als dat jij denkt dat hij waard is maar dat gebeurd in een voorstel en daar is (binnen het redelijke) over te onderhandelen. ik zou ze niet vertellen dat jij hem goedkoop hebt kunnen overnemen want dan is dat plotseling de dagwaarde geworden en daar koop je geen vervanger voor want je bekende heeft er vast niet nog een in de aanbieding.
 
Dagwaarde word bepaald door de schade taxateur en niet de verzekering.
Het oordeel van de schade taxateur is leidend in dit soort dingen.
En de verzekering basseert zich op het schade taxatie rapport van de taxateur .
De verzekering tegenpartij die motor omver rijd moet nu ook zoals het hoort een schade taxatie uit te voeren op de motor .
Dan moet de motor ergens staan zodat hij kan worden bekeken ,liefst in een motorzaak daar ze meteen daar ook onderdeel prijzen kunnen vertellen van wat er nu stuk is of beschadigt.
En wat de reparatie van de schade volgens die motorzaak dan kost.
Nieuwe delen ,of met spuit herstel werk ,want de motorzaak kent in zijn werk gerust wel motorschade herstel bedrijven die de motor goed kunnen spuiten,herstellen zonder dat je een hoop geld betaald voor nieuwe delen.
Erna komt er een uitzoek werk voor de schade taxateur in verband met dagwaarde en restwaarde
Vaak plaatsen ze hem op een verkoop site voor schade motors om te bepalen wat er voor geboden word en moet de schadetaxateur gaan bepalen wat de dagwaarde was voor het ongeluk..
 
Laatst bewerkt:
de taxateur bepaald helemaal niks over de dagwaarde die gaat over de schade. en doet hooguit een voorstel van wel of niet total loss. maar ik heb al vaker meegemaakt dat het voorstel van de verzekering kwam van een total loss en dat het met een klein beetje tegengas en wat voorbeelden van marktplaat het plotseling ruim niet meer total loss was. zo van de schade is vastgesteld op 2000 euro maar je auto is nog maar 1800 waard dus total loss. en dan kijk je even op marktplaats en dan staan auto's van het zelfde merk en bouwjaar als de mijne voor 2300 euro te koop met 4 keer zoveel km's en een zwakkere motor zonder turbo en met veel minder opties. en auto's die de zelfde opties en motor hebben en anderhalf keer zo veel km's en een jaar ouder zijn voor over de 3000 vraagprijs hebben. en dat stuur je dan in en plotseling is de auto niet meer total loss maar kan gewoon op kosten van de tegenpartij gerepareerd worden.
 
Je mag ook de taxatie zelf laten doen, dat is zeker niet iets dat de verzekering van de tegenpartij hoort te doen. Als je een rechtshulp verzekering hebt, kan die dat voor je regelen. Dat kost dan niets. Dat hebben ze tenminste voor mij wel eens gedaan.
 
Als je de schade laat doen de schade daar laten taxeren. Een schade bedrijf kent de prijzen en laat zich niet belazeren. Als het je vaste stek is kan je het vaak nog zelf doen zonder extra kosten.
 
Ik zou bij bestuurder invullen n.v.t. of iets dergelijks al denk ik dat het niet veel uitmaakt als het duidelijk is dat de motor geparkeerd stond.

Schade en reparatie kosten worden meestal ingeschat door het bedrijf wat de schade gaat repareren en de expert van de verzekeringsmaatschappij. Bij lage schades is de inschatting van het reparatie bedrijf voldoende.
 
Goedenavond allemaal,

Je hoopt het nooit mee te maken dat iemand je tweewieler wat aan doet, maar helaas is het mij overkomen. '( Afgelopen zaterdag de motorfiets uit de garage gerold, om deze is lekker te poetsen. Toen ik halverwege was werd het tijd voor een bak koffie. Na ca 10 min kom ik terug ligt mijn motorfiets op de grond. Een vrachtwagen had deze over het hoofd gezien met achteruit insteken en heeft m'n omver geramd. ;(

Van de schrik bekomen samen een schadeformulier ingevuld en hier ligt dus ook mijn vraag.

Op dit moment ben ik in het bezit van een A2 rijbewijs en rij ik op een Kawasaki ER-5. ( Topic aangemaakt in het nieuwe mensen gedeelte).
De motorfiets die is aangereden betreft een Suzuki SRAD. Deze kon ik van een bekende overkopen voor een leuke prijs en de fiets staat ook op mijn naam verzekerd bij CB. (Op deze fiets wordt niet gereden tot het A rijbewijs in bezit is. Helaas is mijn examen uitgesteld i.v.m. Corona.)

Mijn vragen:
1. Kan de verzerking van de tegenpartij/ mijn verzekeraar hier over vallen(mij niks uitkeren) omdat ik het juiste rijbewijs niet in mijn bezit heb?
2. Op het schadeforumuier staat een kopje bestuurder in mijn geval was er geen bestuurder van de motorfiets moet ik hier wat invullen?

's Avonds tijdens een pilsje met de vriendengroep kwamen deze vragen naar boven en geen van alle hadden we er een duidelijk antwoord op.
Daarom hoop ik dat jullie mij kunnen helpen aan het antwoord.

Alvast bedankt!:}
1 nee want hij stond geparkeerd.
2 nee want zoals je al zegt er was geen bestuurder.
Het verbaast mij dat er heel veel reacties zijn met eigen invulling zo moeilijk kan het toch niet zijn gewoon invullen wat er gevraagd word.
 
Jij schrijft dat je al samen een schade formulier hebt ingevuld.
Is die al ondertekent ?.En heb je een copie zelf genomen of de andere partij een copie gegeven?.
Of gaan jullie het formulier later nog extra invullen in verband met ontbrekende gegevens?.
En dan copies wisselen?.
Gebeurt dit niet meer,vanaf dat moment mag jij nu helemaal niks meer veranderen of extra op dit schade formulier invullen.
Doe je dit wel kan de tegenpartij verzekering zeggen hij heeft fraude gepleegd door na het ondertekenen nog wijzigingen aan te brengen op het schade formulier..
Want dan wijkt jouw schade formulier af van wat de tegenpartij heeft ingediend bij zijn verzekering .
En dan komt er zeker weten gedoe over dat het niet klopt.
Als de motor op jouw naam verzekerd staat ben jij bestuurder.
Hij stond stil je reed er niet op toen hij werd om gereden.
Maar is wel verzekerd op jouw naam.
Pas heel goed met nu je schade formulier wijzigen als je de tegenpartij nu niet meer ziet nog iets in te vullen.
Verzekeringen zien dit als fraude ..
Zelf hier over in verleden gedoe gehad,een kruisje ergens gezet wat bij tegenpartij niet stond en ja hoor meteen gezeik van tegen partij zijn verzekering.
Ik had rechtsbijstand verzekering die mij hier bij hielp bij dit gedoe maar het heeft toen wel mooi 10 maanden geduurd eer tegenpartij tot betalen over ging.
Moedeloos werd ik ervan .
Vandaar ik meld het je dan weet je het al .wijzigingen achteraf aanbrengen kan en mag niet .
En verzekeringen proberen alles om maar niet te hoeven betalen.

Betreft het formulier heb ik niet helemaal duidelijk omschreven. De tegenpartij heeft zijn gedeelte compleet ingevuld + tekening gemaakt. Hij heeft hieronder ook zijn handtekening gezet en het formulier aan mij gegeven. Hij moest namelijk weer snel verder i.v.m. meerdere los adressen. Ik moet mijn gedeelte nog compleet invullen. Ik weet niet of ik hier slim in heb gehandeld, maar stond eigenlijk nog helemaal perplex/ dit was helaas de 1e keer dat ik hiermee te maken had.
Vanmorgen heb ik de motor opgeladen en ben ik langs 2 motorzaken geweest voor een indicatie van de schaden.
Beide gaven een flink bedrag op, en het kost mij € 150,- als hun voor mij het stukje afhandeling moeten doen met de taxateur. Ik ben van plan om de motorzaak dit af te laten handelen. ik heb geen zin in al die rompslomp. Kan ik deze kosten ook vergoed krijgen?
 
de taxateur bepaald helemaal niks over de dagwaarde die gaat over de schade. en doet hooguit een voorstel van wel of niet total loss. maar ik heb al vaker meegemaakt dat het voorstel van de verzekering kwam van een total loss en dat het met een klein beetje tegengas en wat voorbeelden van marktplaat het plotseling ruim niet meer total loss was. zo van de schade is vastgesteld op 2000 euro maar je auto is nog maar 1800 waard dus total loss. en dan kijk je even op marktplaats en dan staan auto's van het zelfde merk en bouwjaar als de mijne voor 2300 euro te koop met 4 keer zoveel km's en een zwakkere motor zonder turbo en met veel minder opties. en auto's die de zelfde opties en motor hebben en anderhalf keer zo veel km's en een jaar ouder zijn voor over de 3000 vraagprijs hebben. en dat stuur je dan in en plotseling is de auto niet meer total loss maar kan gewoon op kosten van de tegenpartij gerepareerd worden.


Dat heb jij mooi mis een taxateur is vaak nivre gecertificeerd en die mogen ook dagwaardes van voertuigen bepalen.
Een oldtimer kan getaxeerd worden en heeft erna een bepaalde waarde.
Handig ivm met diefstal of een ongeluk dan kan je aantonen de taxateur had hem die en die dagwaarde gegeven.,enzo een taxatie rapport is 3 jaar geldig.
Net zo als een racer of chopper of bobber of cafe racer etc die je laat taxeren heeft erna een bepaalde dagwaarde.
Zelfde geld ook voor een ongeluk en de taxatie erna.
De verzekering tegenpartij zei mij letterlijk dat zei niet over de dagwaarde gingen maar de schade taxateur die dit bepaalde aan de hand van zijn taxatie rapport.
Daarom schakelden ze ook een schade taxateur in ,anders hoeft dit niet toch als verzekeringen dit zelf bepalen volgens jouw antwoord.
En na onderzoek taxateur ivm met schade,en de lijst met onderdelen en prijzen ervan opgegeven door de motorzaak.
En zijn offerte wat het koste om motor weer te herstellen.
Wie bepaald dan volgens jouw de dagwaarde ,zeg het maar?.
De motorzaak mag dit niet doen die is niet opgeleid als taxateur.
Die kan alleen maar vertellen wat zo een motor ongeveer kost in de verkoop ,maar dagwaarde niet .
De dagwaarde kan namelijk hoger leggen dan als de motor verkocht word in de winkels.
De verzekering probeert het vaak naar zich toe te trekken ,maar ga je dit bestrijden sta je sterk met het taxatie rapport.
Dus altijd na een ongeluk en taxatie vragen om het taxatie rapport,dan weet je ook meteen wat de schade taxateur beschreven heeft en bepaald.
Dan kan je de verzekering die altijd onder betalen uit probeert te komen of minder wil betalen ,klem zetten met het taxatie rapport.
Ik dacht vroeger ook altijd dat verzekeringen dit bepaalden maar nadat het mij duidelijk werd en uitzoek werk hierin kwam ik erachter dat verzekeringen onzin vertellen en de nivre taxateur dagwaarde kan bepalen.
Want dan kan je net zo goed geen taxateur erop zetten dan word het voor de verzekering lekker makkelijk elk ongeluk af te wijzen en willekeurige dagwaardes voor iets te geven .
 
Laatst bewerkt:
de dagwaarde is de waarde van een vergelijkbaar (let op hoeft dus niet hetzelfde te zijn) voertuig waarvoor jij vervanging kan kopen. heel veel verzekeringsmaatschappijen en taxateurs proberen een vaste kromme van afschrijving te gebruiken (zo oud betekent x% afschrijving) zodat ze geen marktonderzoek hoeven te doen maar die waarde kan fors afwijken van de werkelijke waarde waarvoor jij vervanging kan kopen van een vergelijkbaar voertuig en meestal in het nadeel van de verzekerde. alleen de meeste mensen nemen aan dat het eerste bod van de taxateur / verzekering goed is en klagen hooguit tegen de buren of bekenden en dat helpt niet.
vergeet niet dat de taxateur officieel onafhankelijk is maar betaald wordt door de verzekering en als hij volgens de verzekering de waarde te hoog in schat hij vervolgens niet meer ingehuurd wordt om voor die verzekeringsmaatschappij te werken. en daarmee is de onafhankelijkheid behoorlijk om zeep geholpen en zal hij van nature laag inschatten want dat vind zijn broodheer fijn. en daar tegengas op geven helpt meestal maar je moet wel beslagen ten ijs komen met duidelijke voorbeelden anders worden je argumenten van tafel geveegd. andere optie is op eigen kosten een contra-expertise laten doen bij een andere taxateur en je zal zien dat de dagwaarde dan meestal een stuk hoger uitpakt maar of dat opweegt tegen de kosten moet je zelf bepalen.
 
Een motorzaak kan je hierbij zeker helpen en alle gemaakte kosten voor een schadezaak kunnen op de tegenpartij verhaald worden. Desbetreffende monteur die de motor onder zijn hoede neemt, wordt in zo'n geval wel weer als 'expert' gezien. Hij kan namelijk onderzoek doen naar onderliggende problemen, die wellicht niet door een schade taxateur opgemerkt worden.
En in dit geval kan je er vrij zeker van zijn, dat de tegenpartij schuldig bevonden wordt. Jouw motor stond stil/geparkeerd en de chauffeur is er tegenaan gereden. Daarnaast was jouw motor verzekerd en ik neem aan dat je ook wegenbelasting betaald. Dat is hartstikke legaal, ook al heb je dan geen bijbehorend rijbewijs. De motor voldoet aan alle eisen om op de openbare weg te staan/rijden.
 
Betreft het formulier heb ik niet helemaal duidelijk omschreven. De tegenpartij heeft zijn gedeelte compleet ingevuld + tekening gemaakt. Hij heeft hieronder ook zijn handtekening gezet en het formulier aan mij gegeven. Hij moest namelijk weer snel verder i.v.m. meerdere los adressen. Ik moet mijn gedeelte nog compleet invullen. Ik weet niet of ik hier slim in heb gehandeld, maar stond eigenlijk nog helemaal perplex/ dit was helaas de 1e keer dat ik hiermee te maken had.
Vanmorgen heb ik de motor opgeladen en ben ik langs 2 motorzaken geweest voor een indicatie van de schaden.
Beide gaven een flink bedrag op, en het kost mij € 150,- als hun voor mij het stukje afhandeling moeten doen met de taxateur. Ik ben van plan om de motorzaak dit af te laten handelen. ik heb geen zin in al die rompslomp. Kan ik deze kosten ook vergoed krijgen?

Dat is eerder niet zo slim van hem, want jij zou in theorie nu alles kunnen neerzetten wat je wilt terwijl zijn handtekening er al op staat. Maar als je niet precies weet wie of wat je als bestuurder moet invullen doe je toch gewoon een belletje naar je verzekering? Die gaan het in behandeling nemen, niet 20 welwillende MF’ers.

Wat taxatiekosten betreft, geen idee hoe dat in de motorbranche zit, maar bij autobedrijven krijg je die kosten meestal terug als je het ook daar laat herstellen.
 
Wat taxatiekosten betreft, geen idee hoe dat in de motorbranche zit, maar bij autobedrijven krijg je die kosten meestal terug als je het ook daar laat herstellen.

En als je je motor niet laat herstellen, dan verhaal je de taxatiekosten op de tegenpartij. Ja ze stribbelen tegen, maar de wet staat aan jouw kant.
 
Ik wil jullie allemaal bedanken voor de tips en het meedenken. A.s. vrijdag vindt de taxatie plaats en komt de expert langs bij de motorzaak.
Erg benieuwd hoe dit af gaat lopen. :)
 
  • Leuk
Waarderingen: JuH
laat voor de achterblijvers nog even weten wat het resultaat is.
 
Ik wil jullie allemaal bedanken voor de tips en het meedenken. A.s. vrijdag vindt de taxatie plaats en komt de expert langs bij de motorzaak.
Erg benieuwd hoe dit af gaat lopen. :)
Laat nog even weten hoe het afloopt...

De keren dat ik een taxatie heb moeten laten maken was het zo dat de motorzaak een percentage vroeg van de vergoeding... dit kwam te vervallen wanneer ik hen alles liet repareren.

Beide keren heb ik zelf de reparaties zelf kunnen doen en zelfs met het afstaan van het percentage, uiteindelijk de betreffende motoren nog kunnen voorzien van verbeterde onderdelen e.d.
De motorzaak doet ook zijn best over het algemeen om het schadebedrag reëel dan wel in hun voordeel laten berekenen.
 
Laat nog even weten hoe het afloopt...

De keren dat ik een taxatie heb moeten laten maken was het zo dat de motorzaak een percentage vroeg van de vergoeding... dit kwam te vervallen wanneer ik hen alles liet repareren.

Beide keren heb ik zelf de reparaties zelf kunnen doen en zelfs met het afstaan van het percentage, uiteindelijk de betreffende motoren nog kunnen voorzien van verbeterde onderdelen e.d.
De motorzaak doet ook zijn best over het algemeen om het schadebedrag reëel dan wel in hun voordeel laten berekenen.
De motorzaak vroeg een bedrag van €150,- voor het taxatie rapport. Benieuwd of ze achteraf nog aankomen met een percentage.
Uiteraard laat ik zeker even weten hoe het is afgelopen.
 
Jij schrijft dat je al samen een schade formulier hebt ingevuld.
Is die al ondertekent ?.En heb je een copie zelf genomen of de andere partij een copie gegeven?.
Of gaan jullie het formulier later nog extra invullen in verband met ontbrekende gegevens?.
En dan copies wisselen?.
Gebeurt dit niet meer,vanaf dat moment mag jij nu helemaal niks meer veranderen of extra op dit schade formulier invullen.
Doe je dit wel kan de tegenpartij verzekering zeggen hij heeft fraude gepleegd door na het ondertekenen nog wijzigingen aan te brengen op het schade formulier..
Want dan wijkt jouw schade formulier af van wat de tegenpartij heeft ingediend bij zijn verzekering .
En dan komt er zeker weten gedoe over dat het niet klopt.
Als de motor op jouw naam verzekerd staat ben jij bestuurder.
Hij stond stil je reed er niet op toen hij werd om gereden.
Maar is wel verzekerd op jouw naam.
Pas heel goed met nu je schade formulier wijzigen als je de tegenpartij nu niet meer ziet nog iets in te vullen.
Verzekeringen zien dit als fraude ..
Zelf hier over in verleden gedoe gehad,een kruisje ergens gezet wat bij tegenpartij niet stond en ja hoor meteen gezeik van tegen partij zijn verzekering.
Ik had rechtsbijstand verzekering die mij hier bij hielp bij dit gedoe maar het heeft toen wel mooi 10 maanden geduurd eer tegenpartij tot betalen over ging.
Moedeloos werd ik ervan .
Vandaar ik meld het je dan weet je het al .wijzigingen achteraf aanbrengen kan en mag niet .
En verzekeringen proberen alles om maar niet te hoeven betalen.
Op de voorkant vul je gegevens in waar niemand wat aan kan veranderen, namen, adressen, situaties, polisnummers, op de achterkant vul je je eigen inzichten in. nadat het formulier gescheiden is, daar kijkt de tegenpartij niet met mee, staat er ook op, thuis invullen. En het heet trouwens aanrijdingsformulier, maar dat maakt me niet uit. Ik vraag me af of het zonder die verandering sneller gegaan zou zijn.
 
Goedemorgen Allemaal,

Hierbij de update betreft de motorfiets. Afgelopen vrijdag heeft de expert contact gehad met de motorzaak. Ik heb besloten om afstand te doen van de motorfiets. ik kon nergens tegen een fatsoenlijke prijs een andere kappen kopen, en een gehele kappen set kopen was mij te gek.:/
De motor los verkopen zou misschien enkele tientjes meer opleveren, maar alle tijd + ellende die daarbij komt kijken was het me niet waard. Dus op dit moment ben aan het oriënteren naar een andere fiets :9
Ik wil iedereen bedanken voor zijn of haar advies :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan