Motorfiets ondergebracht in BVBA (belgische BV)?

Frits!

MF veteraan
15 mei 2005
1.366
0
Den Haag
Wil een Husqvarna Supermotard 2004 uit Belgie halen.
Nu is het denk ik moeilijk om deze fietsen te laten keuren door de RDW ivm het ontbreken van knippers ed. Deze zitten er standaard niet op. Ik zou hem kunnen laten aankopen door een BVBA. Deze BVBA is aanwezig en heeft ook een aantal andere auto's op naam staan.

Tot in hoeverre is het volgens jullie mogelijk om in Nederland rond te rijden op belgisch kenteken?
Zitten hier tijden aan verbonden? (na aanhouding/ registratie gaat de klok lopen?)

Iemand hier ervaring mee?
 
Daar moet je erg mee uitkijken, staat wel wat over op de site van de belastingdienst:
Als u in Nederland woont en rijdt in een auto met een buitenlands kenteken, dan moet u die auto in beginsel ook in Nederland registreren. In vrijwel alle gevallen − ook als u de auto niet in Nederland registreert − moet u belasting van personenauto's en motorrijwielen (bpm) betalen. In sommige gevallen kunt u vrijstelling krijgen van de bpm. Hiervoor gelden enkele voorwaarden die afhankelijk zijn van uw situatie.
http://www.belastingdienst.nl/variabel/buitenland/particulieren/particulieren-202.html
 
Wil een Husqvarna Supermotard 2004 uit Belgie halen.
Nu is het denk ik moeilijk om deze fietsen te laten keuren door de RDW ivm het ontbreken van knippers ed. Deze zitten er standaard niet op. Ik zou hem kunnen laten aankopen door een BVBA. Deze BVBA is aanwezig en heeft ook een aantal andere auto's op naam staan.

Tot in hoeverre is het volgens jullie mogelijk om in Nederland rond te rijden op belgisch kenteken?
Zitten hier tijden aan verbonden? (na aanhouding/ registratie gaat de klok lopen?)

Iemand hier ervaring mee?

Gewoon je knippers erop zetten, je kan complete setjes kopen inclusief kabelboom voor Husqy's.
Me zwager heeft toevallig pas geleden zijn Husqvarna ook uit België gehaald. Deze heeft hij helemaal keuringsklaar gemaakt en staat nu op Nederlands kenteken.
Gewoon checklistje van de RDW aflopen en je krijgt hem gekeurd :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan