Motorfiets schorsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

GSX-Ridder

geblokkeerd account
10 nov 2013
206
0
Ik heb onlangs een motorfiets gekocht op 1 februari, die ik op 7 februari weer doorverkoop.

Nu vroeg ik mij af of ik voor deze korte periode het kenteken toch moet laten schorsen. Op internet kon ik hier weinig duidelijkheid over vinden dus hoop dat iemand mij hier kan helpen :+ !
 
Officieel moet het wel. Bij een steekproef ben je de lul als je geen verzekering of wegenbelasting betaald. Geloof dat het 400 euro kost, zonder pardon.
 
Daarom heb ik een tussenpersoon, die accepteert telefonisch van mij een kenteken met meldcode, en verzekerd hem "telefonisch" ...en laat het "even liggen"
ook handig als ik b.v. iets koop en alleen naar huis wil rijden.....
 
Ik heb onlangs een motorfiets gekocht op 1 februari, die ik op 7 februari weer doorverkoop.

Nu vroeg ik mij af of ik voor deze korte periode het kenteken toch moet laten schorsen. Op internet kon ik hier weinig duidelijkheid over vinden dus hoop dat iemand mij hier kan helpen :+ !
schorsen kost €24,=. niet schorsen maar niet verzekerd is iets van €400,= boete.

als de houderschapbelasting onder een €x,= (dacht €5,=) bedrag is dan betaal je niks.

nb als de motor geschorst is mag deze zich niet op de openbare weg bevinden, dus ook niet op de stoep.
 
Laatst bewerkt:
Officieel moet het wel. Bij een steekproef ben je de lul als je geen verzekering of wegenbelasting betaald. Geloof dat het 400 euro kost, zonder pardon.


Volgens mij is er tegenwoordig helemaal geen sprake meer van een steekproef. Is het niet zo dat je de boete voor een onverzekerde fiets gewoon na een X aantal dagen op de mat hebt liggen?
 
Volgens mij is er tegenwoordig helemaal geen sprake meer van een steekproef. Is het niet zo dat je de boete voor een onverzekerde fiets gewoon na een X aantal dagen op de mat hebt liggen?
Die is misschien al onderweg.

Je had hem beter kunnen verzekeren.
WB moet je sowieso betalen omdat hij niet langer dan 2 maanden geschorst is.
 
voor een week valt het mee. verzekering moet binnen een maand zijn doorgegeven en dus krijg je voor die tijd geen rekening. houderschapsbelasting zal nihil zijn voor die paar dagen en in ieder geval goedkoper als schorsen. dit natuurlijk als niet van plan er mee te rijden.
als je dit vaker hebt kan je misschien beter een bedrijf met RDW herkenning worden dan kan je ze in je handelsvoorraad plaatsen. dan gelden die verplichtingen van verzekering en wegenbelasting ook. dan kan je er rustig iets langer over doen met verkopen.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij is er tegenwoordig helemaal geen sprake meer van een steekproef. (zelf van het RDW gehoord) Is het niet zo dat je de boete voor een onverzekerde fiets gewoon na een X aantal dagen op de mat hebt liggen?

jep, is gewoon standaard procedure geworden, geen steekproef gewijs meer.
ik had hem vorig jaar al na 1 dag, gelukkig kon ik aantonen dat ik nog verzekerd was :)
 
Laatst bewerkt:
voor een week valt het mee. verzekering moet binnen een maand zijn doorgegeven en dus krijg je voor die tijd geen rekening. houderschapsbelasting zal nihil zijn voor die paar dagen en in ieder geval goedkoper als schorsen. dit natuurlijk als niet van plan er mee te rijden.
als je dit vaker hebt kan je misschien beter een bedrijf met RDW herkenning worden dan kan je ze in je handelsvoorraad plaatsen. dan gelden die verplichtingen van verzekering en wegenbelasting ook. dan kan je er rustig iets langer over doen met verkopen.
Heb je daar ook even een linkje van zodat we daar enige zekerheid over hebben?
 
Je moet 'm ofwel verzekeren, ofwel schorsen. Als je dat niet doet en je krijgt een steekproef van de RDW ben je 400 euro armer.

Mijn tussenpersoon voorziet in een tijdelijke verzekering van 2 weken. Die sluit ik altijd voordat ik een tweedehands motor ga proefrijden. Dan is'ie tijdens de proefrit op mijn eigen naam verzekerd en als ik 'm koop rij ik netjes verzekerd naar huis. Dan moet ik binnen 2 weken dat tijdelijke verhaal definitief maken of afzeggen. Dat kun je natuurlijk ook doen met die motor.

Schorsen kost iets van een tientje, dus ik zou zeggen, niet moeilijk doen en schorsen dat ding.
 
Heb je daar ook even een linkje van zodat we daar enige zekerheid over hebben?

Daar ben ik ook wel benieuwd naar :)

Ik heb net nog geprobeerd om de motor te schorsen om geen risico te lopen maar dit gaat niet, ik moet wachten totdat de nieuwe kentekencard binnen komt (waarschijnlijk morgen).

Dusja wat is wijsheid, toch maar verzekeren voor die paar dagen?
 
Steekproef is het inderdaad niet meer, bij een onverzekerd voertuig gaat er op dag 1 al een lampje branden bij het RDW. Dit geldt ook voor de APK bij koekblikken. Niet zo gek natuurlijk, hier viel heel wat te cashen door de overheid... en daar zijn ze nou eenmaal goed in.
 
Daar ben ik ook wel benieuwd naar :)

Ik heb net nog geprobeerd om de motor te schorsen om geen risico te lopen maar dit gaat niet, ik moet wachten totdat de nieuwe kentekencard binnen komt (waarschijnlijk morgen).

Dusja wat is wijsheid, toch maar verzekeren voor die paar dagen?
Schorsen had je meteen bij overschrijven moeten doen, ook dat is nieuw.
Daar kwam ik vorige maand ook nog net op tijd achter. :$

Ik zou hem maar heel snel verzekeren.
 
Dat wou ik direct doen zaterdag maar dat ging niet, dat komt omdat ik moet wachten totdat de kentekencard binnen is.
Net nogmaals ergens anders geprobeerd maar het gaat echt niet zonder de nieuwe papieren.

dus ik ben benieuwd ofdat hier rekening mee is gehouden..
 
Niet schorsen, wel gewoon verzekeren.
Dat is het goedkoopste.
 
Dat wou ik direct doen zaterdag maar dat ging niet, dat komt omdat ik moet wachten totdat de kentekencard binnen is.
Net nogmaals ergens anders geprobeerd maar het gaat echt niet zonder de nieuwe papieren.

dus ik ben benieuwd ofdat hier rekening mee is gehouden..
Had ik laatst ook.

Ik had er uitdrukkelijk bij gezegd "en meteen schorsen". K#tje van supermarkt doet maar wat, dus gaat het mis.

"Oh, nou kan het meer..."
Ka ik het prutswerk gaan oplossen....

Maar goed, schorsingskosten tov een weekje verzekeren, reken dat maar eens uit. :)
 
Dat wou ik direct doen zaterdag maar dat ging niet, dat komt omdat ik moet wachten totdat de kentekencard binnen is.
Net nogmaals ergens anders geprobeerd maar het gaat echt niet zonder de nieuwe papieren.

dus ik ben benieuwd ofdat hier rekening mee is gehouden..

Dat heeft denk ik meer te maken gehad met de persoon die jou "hielp". Schorsen kan wel degelijk bij overschrijven. Op 3 januari liet ik een motor op mijn naam zetten en gelijk schorsen. De kentekencard ontvang je later inderdaad over de post.

Schorsen kan ook online trouwens.
 
Ik denk inderdaad dat dit het geval is geweest heren, bedankt voor het meedenken allemaal ;)

Heb de motorfiets inmiddels maar verzekert.
 
Hm, ik heb ook wat bijgeleerd! Makkelijker wordt het er niet van. Goedkoper trouwens ook niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan