Motorfiets voor een persoon van 1.73m

Helaas hier wel gebeurt en heel wat problemen mee gehad. (Carb revisie enz).

Hebben ook nog een BMW f 650 GS van 2003 gezien. Iemand daar ervaring mee qua hoogte en rij ervaring/ betrouwbaarheid?
*leest posthistorie*

Niet lelijk bedoelt maar je kunt ook wat degelijks kopen (zei niet voor niets concoursstaat) en als je er problemen mee hebt wegbrengen naar een motorzaak. Carb schoonmaken stelt relatief gezien niet zoveel voor, zolang het maar goed gebeurd.
 
*leest posthistorie*

Niet lelijk bedoelt maar je kunt ook wat degelijks kopen (zei niet voor niets concoursstaat) en als je er problemen mee hebt wegbrengen naar een motorzaak. Carb schoonmaken stelt relatief gezien niet zoveel voor, zolang het maar goed gebeurd.
Er moet zo weinig mogelijk mee aan de hand zijn. Als een carb 4 weken stil staat dan is die verstopt. Injectie is gewoon een harde eis.( En naar mijn mening rijdt het ook beter onder verschillende omstandigheden) Vandaar de vraag hoe een er6n of een BMW f 650 GS is.
 
Met 1.73 ligt het eraan hoe lang je benen zijn!
Wat koop je vandaag de dag nog voor €2000-3000? Een 2e hands elektrische fiets kost nog meer.
Je zult uitkomen in de hoek van (gerust leuke) middenklassers met de nodige ervaring en op leeftijd, geeft niet maar je weet wel zeker dat er nog geld bij moet de komende beurten.
En nu gaan er een heleboel hieronder roepen dat het bij hun niet het geval was, etc. :X
Oh dat was zeker het geval maar als je het zelf doet goed te overzien 👍🏻👌🏻

En ik vermaak me al jaren prima op de oudjes.

1m 75, , st1100 pan European 1992 en de xl1000V varadero 1999 waren (zijn) geen enkel probleem en niet bepaald ukkies en anders een cruiser, kan ze gegarandeerd met de voeten bij de grond. Maar 1 voet is genoeg, zadel iets verlagen is een ook een optie ( heb ik nooit gedaan btw)

Beenlengte is belangrijker als totale lengte.
 
Als een carb 4 weken stil staat dan is die verstopt.
Dit is echt klinkklare onzin, mijn ex Gsx-R 600 Srad had 2,5 maand stil gestaan toen ik em verkocht, 3x contact aan om de carbs vol te pompen, chocke erop, starten en lopen, alsof ie de dag ervoor nog bereden was. Geen goedkope(voor zover dat mogelijk is) brandstof tanken, maar alleen premium 98, dan is er echt niets aan de hand, vroeger reed iedereen met carburateurs, en stonden motoren ook in de winter langere tijd stil, en toch ging dat ook gewoon goed...
 
Er moet zo weinig mogelijk mee aan de hand zijn. Als een carb 4 weken stil staat dan is die verstopt. Injectie is gewoon een harde eis.( En naar mijn mening rijdt het ook beter onder verschillende omstandigheden) Vandaar de vraag hoe een er6n of een BMW f 650 GS is.
Dat is echt niet waar, de vtx 1300 ( is carb) heeft maanden stil gestaan (benzine: Euro 98) en het starten was geen probleem ( toen de accu opgeladen was)
 
Er moet zo weinig mogelijk mee aan de hand zijn. Als een carb 4 weken stil staat dan is die verstopt. Injectie is gewoon een harde eis.( En naar mijn mening rijdt het ook beter onder verschillende omstandigheden) Vandaar de vraag hoe een er6n of een BMW f 650 GS is.
Eens. In zou echt geen fiets met carburateur meer kopen anno 2022. Injectie is in veel opzichten echt een hele verbetering. Daar heb je eigenlijk geen omkijken naar.
Dat 4 weken stil en niet lopen dat is niet echt een punt (dat lukt echt nog wel) maar injectie is gewoon makkelijker en logischer tegenwoordig.
 
Er moet zo weinig mogelijk mee aan de hand zijn. Als een carb 4 weken stil staat dan is die verstopt. Injectie is gewoon een harde eis.( En naar mijn mening rijdt het ook beter onder verschillende omstandigheden) Vandaar de vraag hoe een er6n of een BMW f 650 GS is.
Klinkklare onzin. Injectoren kunnen ook verstopt raken en dan heb je een groter probleem.

Doorsparen is het advies, oude meuk voor €2500 is vragen om problemen.
Recent spul zit vaak weinig onder de nieuwprijs, dan beter nieuw kopen:

https://www.yamaha-motor.eu/nl/nl/products/motorcycles/hyper-naked/mt-07-2022/configurator/https://www.honda.nl/motorcycles/range/street/cb500f/specifications.htmlhttps://www.suzuki.nl/motoren/modellen/street/sv650a/
 
Oh wauw, de adviezen gaan echt alle kanten op. Logisch, iedereen heeft zijn of haar eigen ervaringen.
Laat je vriendin eerst diverse motoren passen, misschien nog niet rijden maar in ieder geval even zitten en voelen. De ene motor kan verrassend lichter aanvoelen dan de ander en dat kan ook veel vertrouwen geven.
Haar lengte is niet alles bepalend. Ik ben ongeveer 1,72 en een ER6 zou voor mij veel te klein zijn. Ik kan op heel veel motoren met beide voeten op de grond, dus zo blijkt wel hoe persoonlijk dit is.
Net als de discussie injectie of niet. Met mijn oude Honda VFR heb ik nooit carb problemen gehad. Misschien niet meer helemaal van deze tijd, maar als je een carburateur motor overweegt, wordt de keuze binnen jullie budget in ene wel een stuk groter.
 
Als een carb 4 weken stil staat dan is die verstopt.

Tuurlijk joh.. not. Ik heb jaren op een carb fiets gereden en die stond in de wintermaanden gewoon stil in de garage en startte het volgende seizoen altijd zonder problemen. Echt werkelijkwaar nog nooit problemen me gehad. Ik weet niet wie je dat fabeltje heeft verteld.

Dat je anno 2022 liever voor een fiets met injectie gaat kan ik verder wel begrijpen hoor. Je hebt er gewoon minder gedoe mee mbt schoonmaken, synchroniseren, enz en die stomme handchoke mis ik verder ook niet.

Wat de ER6N betreft zou ik gewoon gaan passen. Genoeg motorzaken die er eentje hebben staan. Ik vond 'm met m'n 1.80m vrij laag iig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan