Motorfiets voor een persoon van 1.85m

RaceStar

Rookie
14 jun 2008
12
0
Een stomme vraag, maar:

Wat is de ideale motorfiets voor iemand met een lengte tussen de 1.80 en 1.90?

Uiteraard wel een buikschuiver model.

Bedankt!
 
Ik heb een cbr600 F en daar pas ik met 1.85 prima op.. Niet te ver voorover en de stepjes ver genoeg naar beneden. Ik ben niet zo'n atleet dat ik op een RR lekker kan zitten :X
 
1) De meerderheid van de mannen is tussen de 1.80 en 1.90 denk ik dus de meeste motoren wel Ok zijn...maar het verschilt per persoon.

2) Proefrijden......

3) Waarom UITERAARD een buikschuiver model?

4) best wel een stomme vraag ja :+
 
Laatst bewerkt:
Ben zelf ook 185, en rij ook een Honda CBR600f2, ideale fiets. Houding vind ik persoonlijker beter dan op een Kawasaki Ninja bijvoorbeeld. R1/R6 is ook wel te doen, maar niet te lang.
 
1) De meerderheid van de mannen is tussen de 1.80 en 1.90 denk ik dus de meeste motoren wel Ok zijn...maar het verschilt per persoon.

2) Proefrijden......

3) Waarom UITERAARD een buikschuiver model?

4) best wel een stomme vraag ja :+

Ik gok dat b.v. de nick "raceStar", en een "Electra Glide" niet echt bij elkaar passen.

Ik vermoed tevens, dat er een slotje in de lucht hangt...
 
Laatst bewerkt:
ik ben 1.88 en rij op kawa ninja uit 97 en ik zit prima.
krijg na lang rijden wel eens kramp maar dat zal iedereen wel eens hebben
 
Ik ben ook 1.85, heb een cbr 600 f gereden uit 1992, zat perfect, en nu een Blade uit 2002, zit eigenlijk nog beter. Dus ja, ik denk dat alles wel goed zit qua japanse motoren, Italianen zitten volgens mij iets krapper, hoewel ik op een Mille ook ruim zit.
 
Met een lengte van 1.85 pas je op elke "buikschuiver". Welke het dan moet zijn ligt aan jouw budget, wensen en smaak.

edit: Enige voorbehoud is wel dat je ook de gemiddelde bouw hebt behorend bij die 1.85. Erg korte beentjes (korter dan lengtemaat 30) of een buikomvang die even groot is als je hoog bent vraagt wel veel passen op verschillende typen.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben 1.90 en heb een Cbr 954, zit prima! Hiervoor een ZX7R gehad en dat was het net nie qua zithouding (teveel voorover)
 
Ah oké bedankt!

Het gaat vooral om de ideale houding voor op het circuit, dus dat zal dan een Honda gaan worden.

Nogmaals bedankt :D
 
Een Suzuki gsxr 750 k7 is ook prima. Ik ben zelf ook 1.85mtr.
Toevallig staat ie ook nog eens te koop ;)
 
Ik heb gezond gegeten en ben daarom nu 1.92 meter groot.

185....pfffffffffffffff kansloze wesley-sneijder lookalike!

}) }) }) })
 
Laatst bewerkt:
aantal reacties gaan over een cbr 600f, dat is toch meer een tour/race variant lijkt mij zo. 600rr daarentegen :9~
 
Wou net zeggen, man ga je druk maken om belangrijkere dingen.
Zoals het behalen van je rijbewijs ofzo.

Ik ben 2.01m, dat ík hier nu een topic over open, oké, maar met 1.85m :N

Slotje dus.
 
Ik gok dat b.v. de nick "raceStar", en een "Electra Glide" niet echt bij elkaar passen.

Ik vermoed tevens, dat er een slotje in de lucht hangt...


Hier kunnen ze daar vast wel iets aan doen :+

Ow, en:
ibtl.gif
 
Er zijn eigenlijk geen motoren die je met 1,85 niet kan besturen.
enige beperkende factor is je eigen lenigheid.

Gewoon proefrijden.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan