MotorFIETS

Naar mijn weten MOGEN ze niet door rood rijden en ook niet harder rijden dan de max toegestane snelheid. Waarom staan ze anders zo vaak bij het stoplicht stil???? Dat ze het vaak wel doen is een ander verhaal.
Even je 'weten'aanpassen :). Plizie mag dit onder bepaalde omstandigheden dus wel, zijn de bepaalde omstandigheden niet aanwezig moeten ook zij zich netjes aan de wet houden (dus stoppen voor het verkeerslicht wanneer deze op rood staat)

Zij krijgen er immers geen boete voor hé...
Wie heeft jou dit wijsgemaakt? Een agent heeft iig wat uit te leggen wanneer ze zonder geldige rede door rood gefietst zijn.

Als er een noodsituatie zich voordoet is het uiteraard logisch dat ze door rood rijden. Echter voert deze agent geen lichtsignalen dus lijkt het mij geen nood, want anders doet hij iets fout. Dus hij rijdt zonder dat zich een noodsituatie zich voordoet, met een fiets op ze rug.
Noodsignalen (licht en geluid) hoeft niet per definitie gevoerd te worden bij een noodoproep.

Als je nog steeds vindt dat dit maar gewoon kan dan vind ik je echt een vreemde knakker.

Dus als het aan jou ligt kunnen we morgen allemaal met fietsen op ons rug gaan rondrijden.
Niets persoonlijk, maar we liggen dan duidelijk totaal niet op 1 lijn. Ik vind het eerlijk gezegd heel erg raar dat je zo iets als dit goedkeurt.
Ach, nood breekt wet. Ik durf hem wel aan te gaan dat wanneer het geen agent was geweest op dat moment, dat het hele filmpje niet op internet was gekomen.
 
Oke wist niet dat ze dus wel harder mogen rijden als de rest. Same voor het door rood rijden. Dacht altijd dat het gewoon aso's waren die zich toch niet druk hoefte te maken voor een boete.

En wat betreft het uitleggen... Ja sure... Een agent die een agent een boete gaat geven. Ik weet dat het Bureau Intern Onderzoek hebt die bepaalde zaken onderzoeken en voor de rest houden ze lekker elkaar het handje boven het hoofd.

Mij maak je niet wijs dat het niet zo is. Het zijn toch ook mensen. . .


Of het filmpje ook op het internet was beland als dit geen agent was.... Misschien niet... neemt niet weg dat het dan naar mijn mening nog steeds een domme actie is. :)
 
Laatst bewerkt:
Oke wist niet dat ze dus wel harder mogen rijden als de rest. Same voor het door rood rijden. Dacht altijd dat het gewoon aso's waren die zich toch niet druk hoefte te maken voor een boete.

En wat betreft het uitleggen... Ja sure... Een agent die een agent een boete gaat geven. Ik weet dat het Bureau Intern Onderzoek hebt die bepaalde zaken onderzoeken en voor de rest houden ze lekker elkaar het handje boven het hoofd.

Mij maak je niet wijs dat het niet zo is. Het zijn toch ook mensen. . .

Ik zal je niks wijsmaken, maar ik leg een aantal keren per jaar een boete op aan een politiefunctionaris. Er reken er maar op dat die gewoon betaald wordt!

Daarmee basta.
 
Hij heeft een voorbeeld functie.
Gewoon alleen daarom al een domme zet.

Jij was echt 100% zeker je rijbewijs kwijt geraakt.
(vooral jij dan eh. :P )
Ik ben nog aan het lessen. :+ Maar neem tijdens mijn examen toch maar geen trapfiets mee... *D


Er zijn genoeg mensen die standaard met een backprotector rijden. Die rijden daarmee rond zodat je rug niet dubbelvouwt zodra je een keer ongelukkig op je bek gaat. Als je zo op je bek gaat val je zowiezo ongelukkig, dat weet je bij voorbaat...
Uiteraard, maar ik verwacht dat een agent wel professioneel genoeg is om te bedenken of het dat risico waard is. Blijkbaar wel, dus.

Ik vermoed trouwens dat het gevaarlijker is in je korte broek/t-shirt te gaan rijden dan met een fiets.
 
Ik ben nog aan het lessen. :+ Maar neem tijdens mijn examen toch maar geen trapfiets mee... *DUiteraard, maar ik verwacht dat een agent wel professioneel genoeg is om te bedenken of het dat risico waard is. Blijkbaar wel, dus.

Ik vermoed trouwens dat het gevaarlijker is in je korte broek/t-shirt te gaan rijden dan met een fiets.

Ik vraag het me af... Als die kerel nu een aanrijding krijgt of omvalt ofzo. Breekt hij volgens mij 100% ze rug. Tenminste iets aan de achterkant van de voorkant. :+
Niet dat je er in je korte broek goed vanaf zou zijn gekomen...
 
Laatst bewerkt:
Ik vraag het me af... Als die kerel nu een aanrijding krijgt of omvalt ofzo. Breekt hij volgens mij 100% ze rug. Tenminste iets aan de achterkant van de voorkant. :+
Niet dat je er in je korte broek goed vanaf zou zijn gekomen...
Misschien iets voor mythbusters om uit te zoeken. :+ (Zelf geen telefoonnummer van ze helaas...)
 
Tadaaa... Die agent heeft natuurlijk een goede reden gehad. Jammer dat het moeilijk is om eerst na te denken en dan wat te vinden.

Je doet het als politie ook nooit goed.

Btw: al die gasten gevonden die in 2001 mijn autoraampje gesloopt hebben? Of die gasten die in 1992, 1993, 1995, 1999, 2000, 2002, 2003 en 2004 mijn trapfiets hebben gepikt? Ha ha, ga boeven vangen!!!! ;)
had je die fiets dan niet beter vast moeten zetten dan minstens vijf fietsen eromheen?
 
Zolang het in de stad is, is het volgens mij een zeer beperkt risico. En ik denk dat je er als niet politie functionaris in dezelfde situatie wel op aangesproken zal worden, maar het je geen boete oplevert. Ze schrijven echt niet voor ieder dingetje.
 
Oke wist niet dat ze dus wel harder mogen rijden als de rest. Same voor het door rood rijden. Dacht altijd dat het gewoon aso's waren die zich toch niet druk hoefte te maken voor een boete.

En wat betreft het uitleggen... Ja sure... Een agent die een agent een boete gaat geven. Ik weet dat het Bureau Intern Onderzoek hebt die bepaalde zaken onderzoeken en voor de rest houden ze lekker elkaar het handje boven het hoofd.

Mij maak je niet wijs dat het niet zo is. Het zijn toch ook mensen. . .


Of het filmpje ook op het internet was beland als dit geen agent was.... Misschien niet... neemt niet weg dat het dan naar mijn mening nog steeds een domme actie is. :)

Men maakt jou duidelijk niks wijs. Ik kan je wel vertellen dat alle algemene opsporingsambtenaren vrijstelling hebben van het rvv. Door rood rijden, te hard rijden enz. mag dus gewoon ;) Art. 5 blijft dus bijvoorbeeld wel van toepassing. Discussie of dit wel of niet gevaarlijk is, zal altijd blijven. Mijn mening is dat een agent na de royale rijopleiding die ze normaal krijgen, die inschatting veel beter kan maken als jij.

BTW, de NR heeft z'n handen vol genoeg aan het onderzoeken van politiemedewerkers. Integriteit vinden ze erg belangrijk bij de politie tegenwoordig ;)
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij kan je uit de eerste 3 zinnen van mijn qoute duidelijk opmaken dan men mij iets duidelijk heeft gemaakt, Dussssss....

Dat ze politiemedewerkers onderzoeken is niets nieuws. Echter maak je mij niet wijs dat politiemedewerkers elkaar niet het handje boven het hoofd houden. Er zullen vast wel helden tussen zitten zoals onze Martell (mocht die een agent zijn). Echter geloof ik dat die zwaar in de minderheid zijn.

Ik zou m'n collega voor iets "kleins" ook niet naaien. Doet de werk zweer zoveel goed.
Vandaar dat agenten elkaar ook niet onderzoeken hé?\

Wat betreft de agent zijn royale opleiding. . . Volgens mij doet het er niet toe of je iets goed kan of niet. Er zijn ook mensen die een weg van 5 kilometer op de snelweg op 1 wiel kunnen rijden. Met 1 hand nog wel...

Ze krijgen gewoon Art. 5 of ze het nu goed in kunnen schatten of niet. Maar de agent zal daar wel vrijstelling van hebben zeker. . . . . :+
 
Laatst bewerkt:
Dat ie het recht heeft om dingen te doen die wij niet mogen prima (zelfs al is dat zonder zwaailicht en sirene.)
Dat ie voor het vervullen van zijn werk het risico wil lopen om de rest van zijn leven invalide te zijn is zijn keus. (ok, wij moeten wel zijn uitkering betalen)

Maar, dat hij onnodige (ik kan geen goede reden bedenken) risico's neemt waarbij grote kans is dat omstanders gewond kunnen raken en of doden kunnen vallen onverantwoord.

Als dit echt op dat moment had gemoeten zo. Dan op zijn minst signalen aan om omstanders te waarschuwen voor de levensgevaarlijke spektakel.
 
Ik ben nog aan het lessen. :+ Maar neem tijdens mijn examen toch maar geen trapfiets mee... *DUiteraard, maar ik verwacht dat een agent wel professioneel genoeg is om te bedenken of het dat risico waard is. Blijkbaar wel, dus.

Ik vermoed trouwens dat het gevaarlijker is in je korte broek/t-shirt te gaan rijden dan met een fiets.
Korte broek schijnt toch minder gevaarlijk te zijn dan spijkerbroek. Ga je op je bek, dan heb je met een korte broek alleen straatvuil in je schaafwonden. Een spijkerbroek geeft ook nog eens katoenvezels in diezelfde schaafwonden, en dat spul schijnt een stuk lastiger te verwijderen te zijn. Dat moet er dus uit rotten, en dat wil je niet meemaken. Spijkerbroeken zijn niet bestand tegen snelheden boven de 30 km/u. })
 
On topic :

:]

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan