Motorfietsen in de cinema!

Klickstart

MF veteraan
21 aug 2003
5.058
36
Tongeren (Limburg, BE)
Het gaat hier dus niet over motorfilmpjes maar om grote films waarin de motorfiets centraal staat of toch minstens een mooie plaats krijgt :]
Ik geef het startsein met de film Motorcycle Diaries. Hopelijk volgen er nog velen mijn voorbeeld om hier een mooie verzameling foto's bijeen te brengen.
Alvast bedankt voor jullie bijdragen :)

Korte clip:


motorcyclediaries.jpg


b123191.jpg


b123193.jpg


b123194.jpg


motorcycle-diaries-5.jpg
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Lijkt me een leuke film Starterke !

Wat ik een heel erg mooie film vind is:

The Worlds Fastest Indian, met Jack Nichelson in de hoofdrol.

Een waar gebeurd verhaal over een Nieuw Zeelander die als droom heeft een snelheidsrecord te vestigen op de zoutvlaktes in Amerika.
Fantastisch om te zien hoe die man zijn ziel en zaligheid inzet om zijn doel te realiseren.
Al knutselend en logisch nadenkend probeert deze man een Indian uit ongeveer 1920 zo te prepareren dat het een echt snelheidsmonster wordt.
Zelf zuigers gieten, een kuip maken maar de centen ontbreken hem.
Totdat een vriendin hem zegt, waarom neem je geen lening met je huis als onderpand als je zo droom kunt realiseren. Zo gezegd, zo gedaan.
Dan komt zo'n eenvoudige man in het turbulente america terecht waar een wereld voor hem open gaat die hij niet kent (Travestieten e.d.)
Volhoudend als hij is komt hij na een lange reis aan waar de snelheidsrecords gehouden worden.
Daar wordt hij niet serieus genomen omdat daar teams zijn met grote geldschieters en mobiele professionele werkplaatsen.
Toch ziet een van de deelnemers in dat het serieus is en dat deze man alles op alles heeft gezet om zijn doel te bereiken. Die man steunt hem en probeert de organisatie ervan te overtuigen dat deze man een kans moet krijgen. Iedereen lacht er om maar je weet hoe het gezegde luid:
Wie het laatst lacht.... :)

Plaatjes heb ik niet maar als je wat met google zoekt dan moet je er meer over kunnen vinden.
Ik vind dit echt een aanrader voor alle motorliefhebbers !!!! :Y

Groet, TigerManZ.

:]
 
mooi topic!! Ik weet er nog wel een paar maar ofdat ze nu allemaal zo goed zijn?! -O-

Torque:

Motorrijder Cary Ford keert terug naar zijn woonplaats voor de hereniging met zijn vriendin Shane. Ook heeft hij nog een aantal zaken te regelen. Bij vertrek was hij in bezit van een aantal motoren, die toebehoorden aan Henry. Henry is een nietsontziende drugsdealer en leider van de Hellions motorbende. Nu wil Henry zijn motoren terug, want de motoren hebben iets waardevollers dan benzine in hun tank. Als blijkt dat Ford niet vrijwillig meewerkt, laat Henry hem opdraaien voor de moord op Junior, de jongere broer van Trey (Ice Cube), de beruchte leider van de Reapers motorbende is. Met behulp van zijn vrienden Dalton en Val moet Ford uit handen blijven van Trey en een FBI agent, die hem op de hielen zit. Racend op zijn motor gaat hij de strijd aan om zijn vijanden voor te blijven. Dit is zijn laatste kans om zijn onschuld te bewijzen....


full
 
Laatst bewerkt:
Wildhogs

een nieuwere (humor) bikerfilm, ik vond hem wel grappig
maar niet een superfilm oid.

met John Travolta, Tim Allen en Martin Lawrence

Een groep vrienden van middelbare leeftijd met een doorsnee leventje brengt hun vrije tijd door met het rijden op hun stoere 'bikes' en het zich identificeren met de wereld van de échte motorrijders. Wanneer ze op een reisje per motor in New Mexico belanden en het daar aan de stok krijgen met de bende Del Fuegos, wordt het opeens allemaal een stuk minder leuk.

full
 
Lijkt me een leuke film Starterke !

Wat ik een heel erg mooie film vind is:

The Worlds Fastest Indian, met Jack Nichelson Anthony Hopkins in de hoofdrol.Plaatjes heb ik niet maar als je wat met google zoekt dan moet je er meer over kunnen vinden.
Ik vind dit echt een aanrader voor alle motorliefhebbers !!!! :Y

Groet, TigerManZ.

:]
Heb ik ook gezien en is idd. héél mooi!

film_poster_the_worlds_fastest_indian_roger_donaldson.jpg


worlds%20fastest%20indian%20kiwi-705313.jpg


Bike99.jpg

the-worlds-fastest-indian.jpg
 
Laatst bewerkt:
Je kan de afbeeldingen in een img tag steken dan zijn ze zichtbaar in het bericht:
621.jpg


608.jpg

de jonge waar het over gaat

komt uit de film "mask" uit 1985 ofzo..

gaat over een jonge met een ziekte, die opgroeit bij zijn moeder die aangesloten is bij een bikersclub...

en dan de film bikerboyz

en harley davidson and the marlboro man
http://www.moviemeter.nl/images/covers/1000/1297.jpg

ghostrider (niet de gast in zwart, maar de gast in vuur)
 
Nog ene die ik persoonlijk heel mooi vond was:

CF-Khadak-aff.jpg


1457-98bbb65e2b47e17f4176ae90c42c99c9.jpg


Gaat over mongoolse mensen wiens land en cultuur wordt afgenomen.

Waar is die motor?
Toen ze naar de mijnen moesten om te gaan werken kreeg de hoofdpersoon een ural met zijspan om post mee te bedelen:
full
 
Het gaat hier dus niet over motorfilmpjes maar om grote films waarin de motorfiets centraal staat of toch minstens een mooie plaats krijgt :]
Ik geef het startsein met de film Motorcycle Diaries. Hopelijk volgen er nog velen mijn voorbeeld om hier een mooie verzameling foto's bijeen te brengen.
Alvast bedankt voor jullie bijdragen :)

Korte clip:


[afbeelding]

[http://www.cuttingedge.be/assets/200706/9293/content/motorcyclediaries_right.jpg?1194524842 (afbeelding)]

[afbeelding]

[http://www.hi-arts.co.uk/getimage.aspx.ID-41690.gif (afbeelding)]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

al 4 jaar lid en weet de zoekfunctie nog steeds niet te gebruiken, :P

zijn al zoveel topics over klikkerderklik

en dan naar beneden scrollen.

;)
 
Mask vond ik een geweldige film
Wild Hogs heb ik voorig jaar gezien op de boot toen we op reis waren en vond ik een heel aardige film ook, op de een of andere manier moest ik steeds aan deze film denken toen we vorige maand met 5vrienden dor scandinavie reisden.
Easy rider... inderdaad een echte klassieker
Race for Glory..... is alweer een poos geleden maar vond de film pakkend.
Sidecar heb ik een keer op TV gezien en dat ging over een tweetal dat aan zijspan cross deed, natuurlijk het klassieke verhaal van met beperkte middelen proberen te winnen van de grote zwaargesponsorde jongens.
Spetters.... laten we onze nederlandes producties niet vergeten

ik zie in dit topic dat ik een paar goede films nog niet gezien heb.
wellicht een idee om in de openingspost een overzicht te maken van motorgerelateerde films.
 
Laatst bewerkt:
"Cold as Ice" Film met Vanilla Ice (ja, die blanke "repperd") Hij zit vast in een stadje doordat de bike van 1 van z'n homie's stuk is. Repareren duurt lang omdat de lokale fietsenmaker er nix van snapt. In de tussentijd bloeit er een liefde op tussen V.I. en een lokaal meisje, bla,bla,bla,bla...
Daardoor wilde ik toen ook motor gaan rijden... (en nu nog steeds, maar niet meer door die film)
 
http://www.dirttrackproductions.com/ridingsolo.html (Dirt Track Productions - Riding Solo To The Top Of The World)

HTML:
<object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/SldSSPxWMfk&hl=en"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/SldSSPxWMfk&hl=en" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>
 
Terug
Bovenaan Onderaan