Motorfilmpje uploaden. Risico's?

Overigens maak ik de laatste jaren wel vaker mee dat motoren betrokken bij (zware) aanrijdingen een helmcamera of dashboardcamera hebben draaien. Die gegevens worden dan wel gebruikt tijdens de bewijsgaring en kunnen een behoorlijke impact hebben op de uitkomst van strafrechtelijk/civielrechtelijke procedures!
 
... mag (bijna) alles.. ook met motoren.. mocht je dat zo willen..


oh, en zorg wel even dat je een condoom over je HD trekt, want d'r zitten meer virussen op die site als een Nigeriaanse crackhoer achter Amsterdam CS soa's heeft.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De kans dat de politie je pakt terwijl je die onzin uitvreet is vele malen groter dan dat ze je via internet zouden pakken, zelfs met je nummerbord en gezicht in beeld.
Net als bij die nissan gtr is het in een strafzaak altijd te gooien opdat nauwelijks te achterhalen of er niet geknoeid is met de beelden, of je kilometer/toeren teller enz. Geen zorgen dus.

En als ze je na een spectaculair filmpje wel pakken gewoon de camera laten draaien, dat soort filmpjes doen het altijd goed op youtube dus met reclame inkomsten kan je je boette terug verdienen :P
 
Vertel je er ook even bij dat jij hier voor tegen een slagboom gereden bent :+

niet vertellen,Moeten ze zelf maar kijken/zoeken ;)
En als je dat filmpje goed bekijkt zie je dat ik daar WEL mag komen. de vraag waarom dan een slagboom.
Ik heb er toendertijd niets aan/mee gedaan.
Maar gezien het een openbare weg is denk ik zo dat ik daar ook wel een zaak van had kunnen maken. (en die hoogs waarschijnlijk ook wel zou hebben gewonnen)
 
Hallo mensen,

Waarschijnlijk is dit topic al een keertje geplaatst, zo ja, excuses voor deze dan :)

Afin, een stelling in de 3de persoonsvorm:

Persoon A leent een GoPro Hero2 camera van person B, en monteert deze op zijn motor. Persoon A gebruikt deze camera voor elke rit, en neemt hierdoor redelijk wat beelden op, en slaat deze dus op op de HDD van zijn PC.

Persoon A heeft een YouTube kanaal, en wil graag deze beelden van zijn motorritjes uploaden naar dit kanaal. Maar persoon A maakt nogal wellis een overtreding, snelheidsgewijs of op andere manieren. Deze staan duidelijk op beeld. Maar op beeld staat niets vast over de identiteit van de bestuurder, over waar hij vandaan komt.

De vraag is: Wat is het risico om dit beeldmateriaal op YouTube te zetten, en in hoeverre zou justitie, politie en AIVD iets kunnen doen met deze beelden? Heeft er iemand ervaring hier mee?

:W

Kunnen ze niks mee. Ze kunnen ten eerst aan de hand van een filmpje niet zien wanneer een overtreding begaan is, bijv. een filmpje kan je ook een jaar na datum uploaden.

Zorg gewoon dat je kop er niet op staat en kenteken.

Maar zelfs dan kunnen ze er denk ik vrij weinig mee. Als jouw motor meerdere eigenaren gehad heeft bijvoorbeeld......en als jou kop er op staat terwijl je normaal rijdt of je gewoon stilstaat ofzo.

Tsja....dit zijn uiterste gevallen, maar ze kunnen er eigenlijk niks mee.
 
Persoon A is gewoon gierig. :')

Gewoon zelf kopen die dingen, maak je nog eens wat mee. :+

Zag wel een keer iemand op MF die zijn gebruikersnaam veranderde omdat zijn filmpjes overal werden vertoond.. dumpert.. op televisie. Die werd het toch wat heet onder de wielen. _O-

_O- _O- _O-
 
Overigens maak ik de laatste jaren wel vaker mee dat motoren betrokken bij (zware) aanrijdingen een helmcamera of dashboardcamera hebben draaien. Die gegevens worden dan wel gebruikt tijdens de bewijsgaring en kunnen een behoorlijke impact hebben op de uitkomst van strafrechtelijk/civielrechtelijke procedures!

Vandaar dat die filmpjes van de brak en boos club ineens weg waren..
 
Vandaar dat die filmpjes van de brak en boos club ineens weg waren..
In Roermond heeft een crashfilmpje van een motorrijder er in ieder geval voor gezorgd dat de betrokken vrachtwagenchauffeur niet meer als verdachte werd gezien.
 
Laatst bewerkt:
In Roermond heeft een crashfilmpje van een motorrijder er in ieder geval voor gezorgd dat de betrokken vrachtwagenchauffeur niet meer als verdachte werd gezien.


Ik zeg niks... :+

Ons filmpje heeft er voor gezorgd dat een paar jaar geleden bij de mfmm ( waarbij die negert tijdens de meeting zijn yaris in een v40 langs de kant boorde ) een gast gepakt werd omdat hij schade reed en er daarna vandoor ging.

Dus het kan zeker invloed hebben!
Echt pakken kunnen ze niet. Maar geloof me, een verhoor en een hele hoop gezeik is het minste wat je kunt overkomen.

Lekker in de 3e persoons vorm blijven posten die handel en geen kentekens in beeld en dan komt het goed.

En als je wat lege terreinen opzoekt om te stunten houd je het MF ook meer tevreden. En het racen bewaren voor het circuit en de rest van het standaard praatje.
 
Wat zijn de gevaren? Ten eerste wordt in volle glorie de ridderzaal geopend waarna uit stad en land alle moraalridders aankomen galopperen in vol moraalridder ornaat om zo hun gal te spuwen over jou onverantwoordelijke en uiterst gevaarlijke rijgedrag. Verder heb je dan nog de azijnzeikers van geenstijl die als het enig sinds tegen zit een ware heksenjacht openen en alles uit verband trekken. Al je privé gegevens worden erbij gehaald, familie en vrienden worden telefonisch met de dood bedreigd en vergeet niet die fantastische fan mail die je op werk kan verwachten. Kortom, doe jezelf een plezier, en plaatst alleen maar filmpjes waarin je je als een ware modelburger gedraagt, anders loop je risico op het bovenstaande.
 
Najah, persoon B had dat ding nog liggen, en dat lag alleen maar stof te happen. Persoon A zit eraan te denken om de Drift HD Ghost S te gaan halen, maar die moet dan eerst wat geld gaan sparen. ;)

Wel verstandig van persoon A dat <s>je, ik bedoel</s> hij voor een Ghost S spaart. Drift besteed meer centjes aan het maken van goede camera's ipv de beste marketing :}
Hoewel beide merken nog steeds te duur zijn ben ik erg blij met mijn Ghost S :W
 
Wat zijn de gevaren? Ten eerste wordt in volle glorie de ridderzaal geopend waarna uit stad en land alle moraalridders aankomen galopperen in vol moraalridder ornaat om zo hun gal te spuwen over jou onverantwoordelijke en uiterst gevaarlijke rijgedrag. Verder heb je dan nog de azijnzeikers van geenstijl die als het enig sinds tegen zit een ware heksenjacht openen en alles uit verband trekken. Al je privé gegevens worden erbij gehaald, familie en vrienden worden telefonisch met de dood bedreigd en vergeet niet die fantastische fan mail die je op werk kan verwachten. Kortom, doe jezelf een plezier, en plaatst alleen maar filmpjes waarin je je als een ware modelburger gedraagt, anders loop je risico op het bovenstaande.

Juist!!! :Y

Je zou beter een extra jijbuis account kunnen maken, onder natuurlijk niet je eigen naam en hier je filmpjes op posten.
En dat allemaal in derdepersoons vorm!

Want bovenstaande is echt geen pretje ;)
 
Juist!!! :Y

Je zou beter een extra jijbuis account kunnen maken, onder natuurlijk niet je eigen naam en hier je filmpjes op posten.
En dat allemaal in derdepersoons vorm!

Want bovenstaande is echt geen pretje ;)

Najah, comments staan bij voorbaat al uit om die redden, plus dat je niets kan traceren naar mij, dus ik maak me er niet bepaald druk om bij de huis tuin en keuken computeraar. Maar ik denk dat de mensen van de ICT bij justitie toch wat verder komen dan alleen linkjes klikken als ze het echt zouden willen. Maar als een filmpje niet als bewijs gebruikt kan worden is dat al genoeg reden.

persoon B wil gewoon zijn eigen stoute filmpje via persoon A eropzetten.......

Ik had al eerder in het topic gezet dat Persoon A eigenlijk, buiten het feit van het lenen van de camera, verders niets met het verhaal te maken heft, gezien het feit dat Persoon B het jij-tube kanaal in bezit heft :W
 
Laatst bewerkt:
niet vertellen,Moeten ze zelf maar kijken/zoeken ;)
En als je dat filmpje goed bekijkt zie je dat ik daar WEL mag komen. de vraag waarom dan een slagboom.
Ik heb er toendertijd niets aan/mee gedaan.
Maar gezien het een openbare weg is denk ik zo dat ik daar ook wel een zaak van had kunnen maken. (en die hoogs waarschijnlijk ook wel zou hebben gewonnen)
Nho was eerder in de zin dat ze niet denken dat het zo makkelijk verdienen is:P
 
Gewoon doen.

Als je maar niet herkenbaar/herleidbaar in beeld bent. Zou ze zo kunnen voorstellen dat als je het te bont maakt en herkend wordt, dat je in zicht komt van politie en dat die waarschuwing zonder pardon dan opeens een bon wordt. Of dat een verzekeraar moeilijk gaat doen bij schadeuitkering al ze weten dat je je niet altijd aan de regeltjes houdt..
 
Terug
Bovenaan Onderaan