MotorForum Hoekse Waard (deel 2)

Status
Niet open voor verdere reacties.
't Is me R1 :} :}

De bal ligt bij Yamaha en Suzuki om voor volgend jaar 1000 cc kanonnen stevig op te frissen. Aan de R1 de schone taak om in stevig opgewaardeerde vorm de strijd aan te binden met de ZX-10R, Fireblade en de GSX-R 1000. De R1 wordt, in navolging van de R6, radicaler en compromislozer.

Designtechnisch mag de R1 zich verheugen op wat interne kruisbestuiving uit R6-hoek. Zo vinden we de aerodynamisch verantwoorde kuipspoilers terug op de R1 en zal de vulpenderrière wederom z’n opwachting maken. De uitlaten komen in tegenstelling tot op de R6 wel weer in het achterwerk. De Ram Air-openingen krijgen een meer centrale plek in de neus, goed voor de ademhaling.

Minstens zo interessant is dat ook de R1 nu gebruik gaat maken van het op de R6 bewierookte YCC-T (Yamaha Chip Controlled Throttle), de fly-by-wire gasbediening. Daarnaast krijgt de twintigklepper variabele inlaatkelken à la MV Agusta Tamburini. De vier gasklephuizen zijn naast de reguliere, vrij korte inlaatkelken (topvermogen) voorzien van een set variabele kelken. In de lagere toerentallen zullen deze in de maximale stand staan, zo door het langere inlaatkanaal het vermogen in het middengebied een stevige boost gevend. Een prima oplossing om het vuurtje van de traditioneel hoogtoerige R1 nu ook in het middengebied stevig op te stoken. Vermogen wordt geschat op 180 (+) pk’s, gewicht op 170 kg.

NewsImage_320825200615409.jpg
 
Laatst bewerkt:
't Is me R1 :} :}

De bal ligt bij Yamaha en Suzuki om voor volgend jaar 1000 cc kanonnen stevig op te frissen. Aan de R1 de schone taak om in stevig opgewaardeerde vorm de strijd aan te binden met de ZX-10R, Fireblade en de GSX-R 1000. De R1 wordt, in navolging van de R6, radicaler en compromislozer.

Designtechnisch mag de R1 zich verheugen op wat interne kruisbestuiving uit R6-hoek. Zo vinden we de aerodynamisch verantwoorde kuipspoilers terug op de R1 en zal de vulpenderrière wederom z’n opwachting maken. De uitlaten komen in tegenstelling tot op de R6 wel weer in het achterwerk. De Ram Air-openingen krijgen een meer centrale plek in de neus, goed voor de ademhaling.

Minstens zo interessant is dat ook de R1 nu gebruik gaat maken van het op de R6 bewierookte YCC-T (Yamaha Chip Controlled Throttle), de fly-by-wire gasbediening. Daarnaast krijgt de twintigklepper variabele inlaatkelken à la MV Agusta Tamburini. De vier gasklephuizen zijn naast de reguliere, vrij korte inlaatkelken (topvermogen) voorzien van een set variabele kelken. In de lagere toerentallen zullen deze in de maximale stand staan, zo door het langere inlaatkanaal het vermogen in het middengebied een stevige boost gevend. Een prima oplossing om het vuurtje van de traditioneel hoogtoerige R1 nu ook in het middengebied stevig op te stoken. Vermogen wordt geschat op 180 (+) pk’s, gewicht op 170 kg.

(Afbeelding)
Mooie fiets 8-)

Ben ook benieuwd naar de gixxer 1000 k7 O-)

:W
 
o das k*t '( ,nog liefhebbers voor superbike as zondag ,nu al 2 man in koekblik en 2 man op bike :W

Bron: racesport.nl
De stand van zaken
Volgens de voorspellingen is de wisselvalligheid op het moment van schrijven nog niet voorbij. De donderdag en vrijdag zouden overwegend droog moeten zijn maar op de andere dagen kan er nog wel eens een bui vallen waarbij voor de racedag 70% kans op regen gegeven wordt.

Denk dat het 4 man in het koekblik worden :X _O- :W
 
Vanavond nog bij Goedhart geweest om ff te kijken naar de ´skoetehhs´ zoals m´n zoontje iedere scooter, snorfiets en motor noemt. Een nieuwe GSX-R 1000 heb je daar voor EUR 12.990. Dat is dus toch EUR 2.500 korting. Ik ben erg benieuwd naar de K7. Maar mijn K4 is net ingereden (4.250 km tot nu toe), dus een beetje jammer om nu al weer te switchen.
 
Vanavond nog bij Goedhart geweest om ff te kijken naar de ´skoetehhs´ zoals m´n zoontje iedere scooter, snorfiets en motor noemt. Een nieuwe GSX-R 1000 heb je daar voor EUR 12.990. Dat is dus toch EUR 2.500 korting. Ik ben erg benieuwd naar de K7. Maar mijn K4 is net ingereden (4.250 km tot nu toe), dus een beetje jammer om nu al weer te switchen.
zou hem lekker houden Rudi, hoewel die k6 wel :9~ is })

krijg de foto van de nieuwe k7 niet op beeld B| krijgt ook een korte uitlaat en een seatpipe :?

lang leve de photoshop :X
 
Ik hou mijn K4 zeker nog wel even. Om nu meer dan een euro per km af te schrijven is ook weer sterk overdreven. Ik vermaak me er nog prima mee voor die paar km per jaar. Maar iets nieuws is natuurlijk altijd leuk.

Gisteren reed iemand proef op een nieuwe 750 met devil uitlaat(je). Wat een geluid zeg. Niet iets voor jou Quatro?
 
Ik hou mijn K4 zeker nog wel even. Om nu meer dan een euro per km af te schrijven is ook weer sterk overdreven. Ik vermaak me er nog prima mee voor die paar km per jaar. Maar iets nieuws is natuurlijk altijd leuk.

Gisteren reed iemand proef op een nieuwe 750 met devil uitlaat(je). Wat een geluid zeg. Niet iets voor jou Quatro?
:N

hou hem standaard, herrie zat, geen gezeur ook als je een keer aangehouden wordt :X ;)
 
Ik vind de standaard pijp van de Gixxer750 al behoorlijk. :Y
Hoorde hem van de week weer rijden en dacht echt dat er een open pijp op zat.
Bleek het de standaard zooi te zijn. :o
 
zou aan de ene kant graag naar assen gegaan zijn ware het niet dat ik naarhet dtm op zandvoort gaat met een klupje vrienden, Maar volgend jaar ga we met ze allen weer naar assen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan