Motorfotografie met smartphone

DA0C329F-3DC2-45C5-B74A-8231C546964C_1_105_c.jpeg
 
Derde foto;
Als de motor niet voor de fabriek maar juist iets ernaast had gestaan op beeld had de motor beter uit de verf gekomen en het minder rommelig geweest om de motor. Mooie lucht, interresante achtergrond :t
Ben er mee eens. De achtergrond is bijzonder interessant. Wellicht iets te veel van goede omdat de achtergrond (fabrieks+fabrieksgebouwen) de aandacht bij de motor wegtrekt. Echter de positie van de motor is denk ik een keuze van de maker/berijder, wilde deze de gebouwen duidelijk hebben met de motor voor de fabiekshal of is de motor gewoon daar neergezet met de gedachte een foto van de motor te maken zonder echt stil te staan bij de achtergrond? Zelf ben ik van mening dat de achtergrond inderdaad zeer interessant is maar het te veel afleid van de motor.
 
Ik maak alleen maar foto's met mobiel, heb al 10 jaar geen camera meer.
De moderne mobieltjes maken prima foto's maar ook met een mobiel van tig jaar terug kon je al mooie foto's maken hoor. De eerste foto is ondertussen ook al 12 jaar oud gemaakt met een Nokia N95.
De foto's daarna zijn respectievelijk gemaakt met een Nokia Lumia 800, een Microsoft Lumia 950 en een Nokia 8 Sirocco.
Ik hoor graag jullie opmerkingen, kritieken en complimenten.
Een paar van mijn favorieten:

Bekijk bijlage 1489131

Bekijk bijlage 1489133

Bekijk bijlage 1489134

Bekijk bijlage 1489135

Bekijk bijlage 1489138


Bekijk bijlage 1489141

Bekijk bijlage 1489143


Bekijk bijlage 1489150

Bekijk bijlage 1489153
Erg donker allemaal. Je moet bij sommige foto's goed kijken wat je ziet. Wel erg jammer aangezien bij veel foto's de locatie/achtergrond zeer interessant is.
 
Voor smartphone plaatjes zie ik toch wel hele mooie voorbij komen :o! Grappig eigenlijk dat eenieder het nooit was opgevallen dat er nog niet zo een topic was.
 
Een paar van mijn (onbewerkte) smartphone plaatjes dan...
Excuus voor degene die deze plaatjes al ergens anders 5x hebben zien opduiken 8)7

Samsung galaxy s8+
20200419_115541.jpg


Samsung galaxy s20+ (live focus)
20200420_095725.jpg


Samsung galaxy s20+
20200420_100443.jpg


Samsung galaxy s20+ (live focus)
20200413_173502.jpg


Samsung galaxy s20+ (breedhoeklens)
20200314_140858.jpg


Samsung galaxy s20+ (live focus)
20200420_100854.jpg
 
Laatst bewerkt:
Leuk Topic @Gwiedert, je hebt goed je best gedaan 👍

Ik heb fotografie altijd wel interessant gevonden maar mezelf eigenlijk nooit de tijd gegeven om er eens in te duiken.
Nu ik motor rijd begint het wel weer een beetje te kriebelen om mn trotst zo mooi mogelijk vast te leggen.

Hier alvast 2 plaatjes waar ik opzich niet ontevreden over ben:

Bekijk bijlage 1489170

Bekijk bijlage 1489171

Heb er nog wel meer foto's maar die zijn niet echt mooi voor wat betrefd de belichting.
Erg mooi zo een ondergaande zon maar wel lastig vast te leggen voor een leek.

Samen maar is een foto ritje plannen binnenkort? :]
 
Leuk topic om te volgen. Ik heb zelf een goedkope Xiaomi Redmi 4x, drie jaar geleden bij "Banggood" voor nog geen Euro 120 gekocht. Maakte in het begin belabberde foto's. Onvoldoende scherpte, kleurzwemen en alleen aan te zien bij ruim voldoende omgevingslicht. Xiaomi zorgde gelukkig voor de nodige softwareupdates en inmiddels kent het besturingssysteem de Nederlandse taal, zijn de foto's scherp en van goede kleur. Toch maak ik 99% van de foto's met een camera. Met een Olympus compactcamera die ik tijdens het werk, de ritjes op de racefiets of op de motor altijd bij mij heb of met mijn Fuji systeemcamera.
Over niet al te lange tijd zal de telefoon vervangen worden door een recent model en dan zal de compactcamera met pensioen gaan. De fotokwaliteit van de moderne smartphones overstijgt inmiddels de kwalteiten van een compactcamera met kleine sensor. Het wordt geen dure telefoon. 200 Euro vind ik wel het maximum wat ik voor een telefoon over heb omdat ik al een fantastische fotocamera heb. Ik kijk dus met belangstelling uit naar de ervaringen en beelden in dit topic.
 
Ik neem aan dat we het over onbewerkte foto's hebben, die direct van je telefoon komen zonder fotosoep/pain.net/gimp nabewerking, die we hier plaatsen ?
Jazeker, met bewerken kun je de boel zo manipuleren dat het altijd nog wel ergens op lijkt. De kunst is om het puur te houden zodat, het aan de fotograaf ligt en niet aan het photoshop programma lijkt mij... :t
 
Samen maar is een foto ritje plannen binnenkort? :]

Das goed hoor. Kunnen we gelijk eens kijken wat we met mijn telefoon nog kunnen bereiken.
Kan toch niet tippen aan jouw foto's hoor, maar dat moet bijna wel aan de instellingen liggen.
De Sony Xperia die ik heb staat nu niet echt bekend om zn slechte camera 😇.
 
Terug
Bovenaan Onderaan