Motorfotografie met smartphone

Ik wil Angarali zelfs aanmoedigen om nog eens terug te gaan naar die locatie en op de plek meerdere foto’s te maken.
Daarbij de motor in verschillende hoeken parkeren, keurig in het midden, symmetrisch.
Eventueel nog een steentje onder de jiffy om de fiets iets rechter op te zetten.
(wel in de 1e versnelling parkeren dan)

Bekijk bijlage 1537420

Onder deze hoek valt het steentje alleen op als je er naar gaat zoeken. :)

Ik was al van plan om nog een keer langs te gaan, echter werkt het weer de afgelopen tijd niet echt mee :)

Waarom eigenlijk de moto in zen 1e versnelling met een steentje? (Terwijl ik dit type bedenk ik me, zodat het enigszins weerstand heeft en voorkomt dat de motor achter/voorruit gaat rollen?) Stond ik zelf verder niet bij stil, goeie tip!
 
Bekijk bijlage 1537421

Scoor ik hier punten mee, of word dit qua niveau afgeschoten?
* Pakt alvast de buks... ;) *

de motor contrasteert mooi met de achtergrond, dus de plek is niet slecht gekozen. ik zou hem alleen rechter zetten tov de camera en het stuur recht zetten zodat de voorkant beter tot zijn recht komt. Bij motoren op de jify heb ik zelf altijd de neiging om ze op de foto te zetten vanaf de jiffy-kant icm een lager standpunt. de hier boven genoemde "steentjestruc" heeft en beetje jet zelfde effect: het zet de motor wat rechter voor je lens zodat de verhoudingen wat natuurlijker overkomen.
 
* Pakt alvast de buks... ;) *

de motor contrasteert mooi met de achtergrond, dus de plek is niet slecht gekozen. ik zou hem alleen rechter zetten tov de camera en het stuur recht zetten zodat de voorkant beter tot zijn recht komt. Bij motoren op de jify heb ik zelf altijd de neiging om ze op de foto te zetten vanaf de jiffy-kant icm een lager standpunt. de hier boven genoemde "steentjestruc" heeft en beetje jet zelfde effect: het zet de motor wat rechter voor je lens zodat de verhoudingen wat natuurlijker overkomen.

Goede tips! ik fotografeer graag de rechterkant, daar zit de uitlaat. De andere kant vind ik persoonlijk een beetje kaal.
 
Nog maar eens een poging wagen, heb wel gave platen maar het plaatsen lukt haast nooit :(
Bekijk bijlage 1537574

Weer niet dus.
20200825_173902-jpg.1537576

20200825_173705-jpg.1537575

Zoiets?
 
Prachtige motor en een heel geschikte achtergrond.
Maar doordat je de motor vlakbij die drukke achtergrond hebt geplaatst,
en de achtergrond is ook in focus,
verdwijnt je motor in het plaatje.
Zombie Bob trekt hier meer aandacht dan de Ducati. Das jammer.

Als je daar nog eens komt; probeer eens meer afstand tussen motor en achtergrond te krijgen. En dan de motor dominant in beeld te krijgen.

Hier een poging van mij:
Bekijk bijlage F823F2B9-815F-47B6-AE72-6AA687256AA6.jpeg
 
Prachtige motor en een heel geschikte achtergrond.
Maar doordat je de motor vlakbij die drukke achtergrond hebt geplaatst,
en de achtergrond is ook in focus,
verdwijnt je motor in het plaatje.
Zombie Bob trekt hier meer aandacht dan de Ducati. Das jammer.

Als je daar nog eens komt; probeer eens meer afstand tussen motor en achtergrond te krijgen. En dan de motor dominant in beeld te krijgen.

Hier een poging van mij:
Bekijk bijlage 1539873
Binnenkort eens proberen, het is nog geen 10 minuutjes rijden. Eerst maar eens oefenen met handmatige instellingen want met de autofunctie krijg ik dat voor elkaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan