Motorfotografie met smartphone

Lastig.... foto's met graffiti. Er is hier in de voorgaande pagina's ook al het één en ander over gezegd. Probeer de motor te scheiden van de achtergrond. Dit kun je doen door de motor wat dichter bij de lens te plaatsen zodat deze in focus is en de achtergrond minder. Je kunt ook zoeken naar een camera stand die zelf een vage achtergrond creeert. Bij samsung heet de functie "live focus"...
Owja, handig het merk en type mobiel te vermelden. Dan kan er wat gerichter commentaar gegeven worden, en kunnen anderen zien wat er mogelijk is met het desbetreffende model:)
Dank voor je feedback.
Ik had die tips m.b.t. graffiti inderdaad gelezen. Echter moest ik dan helemaal in het dichte struikgewas kruipen. Maakte het wat lastiger.
Maar ik ga zeker nog een poging wagen.
Ik heb de  iPhone 11 gebruikt voor deze foto.
 
Ik weet niet of ik deze al eens gepost heb, mijn oude GSX streetfighter met graffiti achtergrond.
Nokia Lumia 800 Windows Phone van een kleine 10 jaar terug met een standaard filtertje uit de eigen software van de foon.


1600119186384.png
 
Je vergeet de horizon correctie:+
😄😄😄
Op een foon zijn een paar graden verschil niet zo goed te zien. En nu dat ik er specifiek naar kijk lijkt het er op dat de horizon recht is, maar de dijkweg een beetje schuin afloopt.
De windmolen komt volgens mij schuin te staan als je de weg horizontaal maakt.
Misschien dat *jan* hier nog wat aan kan toevoegen?
 
😄😄😄
Op een foon zijn een paar graden verschil niet zo goed te zien. En nu dat ik er specifiek naar kijk lijkt het er op dat de horizon recht is, maar de dijkweg een beetje schuin afloopt.
De windmolen komt volgens mij schuin te staan als je de weg horizontaal maakt.
Misschien dat *jan* hier nog wat aan kan toevoegen?
Verrek, je hebt gelijk 8)7
 
😄😄😄
Op een foon zijn een paar graden verschil niet zo goed te zien. En nu dat ik er specifiek naar kijk lijkt het er op dat de horizon recht is, maar de dijkweg een beetje schuin afloopt.
De windmolen komt volgens mij schuin te staan als je de weg horizontaal maakt.
Misschien dat *jan* hier nog wat aan kan toevoegen?
De weg loopt iets af idd , ik had er juist op gelet dat die ventilator een beetje rechtop stond👍
 
Sinds december een nieuwe smartphone, een motorola G8 plus. Heel fijn ding, ook uitgekozen voor de camera. Valt me binnen een maand de telefoon en het glaasje over de lens kapot. (vorige telefoon heb ik nog als reserve en is in 3,5 jaar niks mee gebeurd). Eindelijk een telefoonzaak gevonden die dat onderdeel kon bestellen. Dus ik kan eindelijk ook weer foto's maken :)

IMG_20200917_150950135_HDR.jpg


PS: de foto lijkt overbelicht. In realiteit was de lucht blauwer (ook op foto's die ik met de zon in de rug heb genomen). Is dit nog een beetje te bewerken?
 
Laatst bewerkt:
Nog steeds een rare overbelichting in mijn motorfoto's (niet in landschapfoto's).

Ter vergelijking, er zat nog geen minuut tussen deze foto's. Ik denk ook dat door de belichting die mijn foon toevoegd de foto onscherp is. Tips?
IMG_20200920_195851145.jpg

IMG_20200920_195949580.jpg
 
Nog steeds een rare overbelichting in mijn motorfoto's (niet in landschapfoto's).

Ter vergelijking, er zat nog geen minuut tussen deze foto's. Ik denk ook dat door de belichting die mijn foon toevoegd de foto onscherp is. Tips?
Bekijk bijlage 1545221
Bekijk bijlage 1545220
Als je lens ver openstaat zorgt dat voor een goed belichte motor, maar omdat er op de achtergrond nog veel licht is word dat deel overbelicht en krijg je die witte waas.
Wat voor mobiel fotografeer je mee?
 
Als je lens ver openstaat zorgt dat voor een goed belichte motor, maar omdat er op de achtergrond nog veel licht is word dat deel overbelicht en krijg je die witte waas.
Wat voor mobiel fotografeer je mee?

Een motorola G8 plus. Zo'n ding met meerdere lenzen. Weinig tijd gehad om mee te oefenen tot nu toe :/
 
Nog steeds een rare overbelichting in mijn motorfoto's (niet in landschapfoto's).

Ter vergelijking, er zat nog geen minuut tussen deze foto's. Ik denk ook dat door de belichting die mijn foon toevoegd de foto onscherp is. Tips?
Bekijk bijlage 1545221
Bekijk bijlage 1545220
Foto twee laat een veel extremer contrast zien dan foto 1.
Dat verschil tussen de lichte lucht en donkere grond is te groot voor een camera die geen software aan boord heeft om snel twee foto achter elkaar te maken
(1 van de goed belichte grond, en nog een van de goed belichte lucht) en die op elkaar te plakken. De zogenaamde HDR stand.
 
Terug
Bovenaan Onderaan