Motorfotografie met smartphone

Fuzzy weer vandaag... Koud, maar mooi diffuus licht voor een plaatje zonder harde schaduwen :)
IMG_20201206_154152.jpg


Personal note: voor de volgende foto die witte labeltjes uit mijn handschoenen knippen of eindelijk eens leren de handschoen ergens buiten beeld op te bergen :X
 
Dan laat je ze op onedrive staan denk ik? Onedrive slikt grotere bestanden dan MF.
Zou het formaat van de foto's die je telefoon maakt in de instellingen wat lager zetten. Tenzij je ze gaat laten afdrukken heb je niets aan zulke grote foto's.
 
Dan laat je ze op onedrive staan denk ik? Onedrive slikt grotere bestanden dan MF.
Zou het formaat van de foto's die je telefoon maakt in de instellingen wat lager zetten. Tenzij je ze gaat laten afdrukken heb je niets aan zulke grote foto's.
t formaat van de foto s ? ok kan de videogroote veranderen :?
 
Video is niet hetzelfde als een foto. Waarschijnlijk kun je een resolutie of aantal MP kiezen bij de instellingen van je camera. Als je die wat lager zet dan krijg je iets kleinere foto's. De camera-app op mijn Motorola laat me kiezen tussen 8MP en 13MP voor 4:3 foto's en 6MP of 9,7MP voor 16: 9 (beedbeeld) foto's.

Zal bij de jouwe nog wat hoger liggen want die 13MP foto's slikt MF tegenwoordig gewoon.
 
Video is niet hetzelfde als een foto. Waarschijnlijk kun je een resolutie of aantal MP kiezen bij de instellingen van je camera. Als je die wat lager zet dan krijg je iets kleinere foto's. De camera-app op mijn Motorola laat me kiezen tussen 8MP en 13MP voor 4:3 foto's en 6MP of 9,7MP voor 16: 9 (beedbeeld) foto's.

Zal bij de jouwe nog wat hoger liggen want die 13MP foto's slikt MF tegenwoordig gewoon.
Owwww 48mp is wat teveel 😂
 
Afgelopen zaterdag nog een rondje gemaakt en nog even genoten van het zonnetje:)
 

Bijlagen

  • DSC_0661.JPG
    DSC_0661.JPG
    309,9 KB · Weergaven: 14
  • DSC_0695.JPG
    DSC_0695.JPG
    315 KB · Weergaven: 12
Als je camera in verhouding 2:3 fotografeert is 600x900 (0,54 MP) of 800x1200 (0,96 MP) voldoende voor een plaatje op een website. Op een Windows-machine kun je het meegeleverde Paint gebruiken om foto's te verkleinen.
 
Ha luitjes, geloof niet dat ik hier al eens wat gepost heb maar vind motoren en fotografie leuk, ook met de smartphone.
Bij deze een paar plaatjes gemaakt tijdens woon-werk ritjes die dit najaar in het wolkentopic' op dit forum al eens geplaatst zijn...
Die met de nevel zijn gemaakt in de ochtend, die met de lantaarnpalen erop was even na zonsondergang.
 

Bijlagen

  • IMG-7592.jpg
    IMG-7592.jpg
    209,6 KB · Weergaven: 11
  • IMG-7588.jpg
    IMG-7588.jpg
    209,5 KB · Weergaven: 10
  • IMG-7603.jpg
    IMG-7603.jpg
    272,2 KB · Weergaven: 10
Ha luitjes, geloof niet dat ik hier al eens wat gepost heb maar vind motoren en fotografie leuk, ook met de smartphone.
Bij deze een paar plaatjes gemaakt tijdens woon-werk ritjes die dit najaar in het wolkentopic' op dit forum al eens geplaatst zijn...
Die met de nevel zijn gemaakt in de ochtend, die met de lantaarnpalen erop was even na zonsondergang.
Die tweede met dat water op de achtergrond is echt gaaf 👌

Even een vraag aan mijn mede-androiders. Heeft er iemand ervaring met Google Cam? Ik wil heel graag google cam downloaden voor mijn motorola G8 plus, maar ik weet niet waar. Ik wil natuurlijk ook geen malware oid binnenhalen.
 
Die tweede met dat water op de achtergrond is echt gaaf 👌

Even een vraag aan mijn mede-androiders. Heeft er iemand ervaring met Google Cam? Ik wil heel graag google cam downloaden voor mijn motorola G8 plus, maar ik weet niet waar. Ik wil natuurlijk ook geen malware oid binnenhalen.
Volgens mij is dat Google lens tegenwoordig. Ik heb hem ook eens geprobeerd te zoeken, en toen gaf hij aan dat dit al geïnstalleerd was (Google lens verwees hij naar in dit geval)
 
Google Lens is meer een app om je camera smart te maken volgens mij.

Google cam (vaak specifieke versies door externe partijen gemaakt), zijn vooral een softwarematige upgrade voor je camera zelf. Zo heb ik het iig begrepen
 
Terug
Bovenaan Onderaan