Motorfotografie met smartphone

Ook maar een een foto plaatsen in dit topic.
Gemaakt met met Huawei P-smart telefoon.
 

Bijlagen

  • S3.jpg
    S3.jpg
    386,1 KB · Weergaven: 14
Aangezien jij, in tegenstelling tot mij,
wél met dn Töff er op uit gaat als het nat is; dat biedt mooie gelegenheden om met spiegelingen te werken.
Op deze locatie zou ik, na een regenbui, het volgende proberen.

a) zet je motor in dezelfde richting als de bandensporen.
Zo maak je gebruik van de vloeiende lijnen daarvan die het oog van de kijker naar je motor toe leiden. Hier dus iets verder naar rechts verplaatsen.
Naar de kijker toe? Of net van de kijker weg? Effe allebei proberen.

b) Als je de motor iets naar rechts verplaatst kun je waarschijnlijk die lillikke flatgebouwen kwijt raken.

BA495DCD-CAC8-4FF6-9069-A680739C73E5.jpeg

*D👍
 
Aangezien jij, in tegenstelling tot mij,
wél met dn Töff er op uit gaat als het nat is; dat biedt mooie gelegenheden om met spiegelingen te werken.
Op deze locatie zou ik, na een regenbui, het volgende proberen.

a) zet je motor in dezelfde richting als de bandensporen.
Zo maak je gebruik van de vloeiende lijnen daarvan die het oog van de kijker naar je motor toe leiden. Hier dus iets verder naar rechts verplaatsen.
Naar de kijker toe? Of net van de kijker weg? Effe allebei proberen.

b) Als je de motor iets naar rechts verplaatst kun je waarschijnlijk die lillikke flatgebouwen kwijt raken.

Bekijk bijlage 1578743
*D👍

Bedankt voor de tip, maar nee ik gaat normaliter niet erop uit met dit soort weer :> Het had in de nacht geregend, in de ochtend scheen de zon heerlijk dat we dachten let's go. Eenmaal op de weg, hadden we al gauw door dat het toch nog te nat was en zodoende besloten om deze (zo goed als verlaten) parkeergarage op te zoeken voor een foto...

But i'll keep in mind voor een volgende foto!
 
Laatst bewerkt:
Misschien een stom vraagje, ...

Ik ben onlangs aan een nieuwe phone begonnen, en ondanks in de specs uitvoerig beschreven stond wat een geweldige camera dit toestel heeft (tja, ze gaan niet negatief over zichzelf doen natuurlijk), vind ik de camera ietwat teleurstellend.
(of ik heb nog te weinig ervaring met dit toestel, en nog niet genoeg geëxperimenteerd)

Het gaat om een Oppo A91.
Ik heb al een app gedownload (best camera of zoiets), in de hoop dat dit beterschap zou brengen, maar niet echt.

Zijn er wel goede apps hiervoor (eventueel tegen een (kleine) betaling)?
Of moet ik gewoon onder ogen zien dat het toevoegen van sportvering en sportvelgen/banden een tweepeekaatje niet sneller maken?
 
Misschien een stom vraagje, ...

Ik ben onlangs aan een nieuwe phone begonnen, en ondanks in de specs uitvoerig beschreven stond wat een geweldige camera dit toestel heeft (tja, ze gaan niet negatief over zichzelf doen natuurlijk), vind ik de camera ietwat teleurstellend.
(of ik heb nog te weinig ervaring met dit toestel, en nog niet genoeg geëxperimenteerd)

Het gaat om een Oppo A91.
Ik heb al een app gedownload (best camera of zoiets), in de hoop dat dit beterschap zou brengen, maar niet echt.

Zijn er wel goede apps hiervoor (eventueel tegen een (kleine) betaling)?
Of moet ik gewoon onder ogen zien dat het toevoegen van sportvering en sportvelgen/banden een tweepeekaatje niet sneller maken?

De Oppo A91 ken ik niet, echter las ik onlangs op tweakers een vergelijking tussen de beste smartphone camera's:
Iphone 12
Pixel 5
Huawei p40 pro of + oid
Oneplus 8 pro
Sony (model vergeten) 😂

Het komt er eigenlijk op neer dat de Oppo A91 niet tussen de 'beste' zat 😅
 
Misschien een stom vraagje, ...

Ik ben onlangs aan een nieuwe phone begonnen, en ondanks in de specs uitvoerig beschreven stond wat een geweldige camera dit toestel heeft (tja, ze gaan niet negatief over zichzelf doen natuurlijk), vind ik de camera ietwat teleurstellend.
(of ik heb nog te weinig ervaring met dit toestel, en nog niet genoeg geëxperimenteerd)

Het gaat om een Oppo A91.
Ik heb al een app gedownload (best camera of zoiets), in de hoop dat dit beterschap zou brengen, maar niet echt.

Zijn er wel goede apps hiervoor (eventueel tegen een (kleine) betaling)?
Of moet ik gewoon onder ogen zien dat het toevoegen van sportvering en sportvelgen/banden een tweepeekaatje niet sneller maken?
Grootste deel wordt bepaald door de chip in de hardwarde. Als de standaard app nu tegenvallende foto's maakt, kun je dat softwarematig misschien wat corrigeren (belichting verbeteren, meer saturatie etc) maar een onscherpe foto wordt niet ineens scherp.
 
... beste smartphone camera's:
Iphone 12
...
Huawei p40 pro of + oid
...
Tja, daar stopt het al voor mij. Ik ben echt niet bereid 1000€+ aan een "mobieltje" te betalen |(

Ik vind die 269€ aan die A91 al teveel :X

Dan doe ik het wel met wat ik heb :t
 

Hmmm, ik denk inderdaad dat het wat betreft de camera geen denderende keuze geweest is.

Maar we hebben nog geen foto gezien, plaats eens wat?
Ja, als ik dat artikel zo lees, lijkt het wel of ik het zelf had kunnen schrijven ... beetje spijt dat het deze geworden is, en niet de Samsung A50 zoals mijn zoon er ene heeft, dat ding trekt tijdens het autorijden zelfs haarscherpe foto's!
Maar ja, spijt komt zo vaak te laat ...

Ik keek effe, het is nu de Samsung A51, de opvolger dus.

Soms denk ik, zou ik mijn Oppo terugsturen, en voor de Samsung A51 gaan? 🤔
Heb 30 dagen tijd, heb hem nu sinds de 18de.

Op de phone zelf heb ik geen interessante foto's staan om hier te posten. Moet later eens op de laptop kijken of ik al interessante foto's heb staan van mijn Oppo.
 
Mijn dochter heeft ook de A51, dat bevalt erg goed.
Heb mijn Oppo bij coolblue besteld, de A51 is zelfs dezelfde prijs, op enkele eurootjes na ...
Ik denk dat ik mij vergaapt heb aan het 8gb ramgeheugen van de Oppo, en ja, alles werkt werkelijk razendsnel. De A51 heeft "maar" 4gb.
De Oppo heeft een uitbreidbaar geheugen tot 256gb, de A51 tot 512.
Maar die 256gb leek mij al meeeeeeeeeer dan voldoende :P

Ik denk dat ik toch eens goed ga nadenken, en eventueel inruilen tegen een A51.
(A71 zou ook kunnen, maar is 100€ meer ... en de specificaties zijn niet zo veel beter, 6gb ram ipv 4, en ergens in de 60mp max voor fotos ipv max 48mp). De A71 heeft een iets zwaardere batterij, maar volgens recencies (voor zover die waarachtig en betrouwbaar zijn), zou de 4500mAh batt van de A71 sneller leeg zijn dan de 4000mAh batt van de A51.
Mijn Oppo heeft 4050mAh, en gaat bij intensief gebruik ruim 8 uur mee. Gewoon stand by volledig opgeladen smorgens, en savonds nog 85%.

De Samsung A51 lijkt mij idd wel wat ... pfffff ... keuzes/beslissingen/te-laat-komende-spijt-gevoelens ...
 
Ik heb de Galaxy A41 gehad, best een fijn toestel, snel, goede foto's
Helaas was ie niet zo goed waterdicht, heeft het helaas maar 2 maanden vol gehouden.

Nu tijdelijk een chinees toestel, en loop tegen hetzelfde aan, ook geen topfoto's
Hoofdcamera is een Sony imx486 , echt slecht is het niet, maar wel een stap terug vanaf Samsung, vooral als wat je op de foto zet beweegt.

Na tip van hier Google camera erop gezet, wel een oudere versie, de laatste kan ik wel installeren, maar geeft een foutmelding bij opstarten, en sluit dan af.
Bij video's geeft Google camera trouwens wel verbetering, bij foto's valt het effect wat tegen, nog aardig wat bewogen foto's
 
Laatst bewerkt:
Heb mijn Oppo bij coolblue besteld, de A51 is zelfs dezelfde prijs, op enkele eurootjes na ...
Ik denk dat ik mij vergaapt heb aan het 8gb ramgeheugen van de Oppo, en ja, alles werkt werkelijk razendsnel. De A51 heeft "maar" 4gb.
De Oppo heeft een uitbreidbaar geheugen tot 256gb, de A51 tot 512.
Maar die 256gb leek mij al meeeeeeeeeer dan voldoende :P

Ik denk dat ik toch eens goed ga nadenken, en eventueel inruilen tegen een A51.
(A71 zou ook kunnen, maar is 100€ meer ... en de specificaties zijn niet zo veel beter, 6gb ram ipv 4, en ergens in de 60mp max voor fotos ipv max 48mp). De A71 heeft een iets zwaardere batterij, maar volgens recencies (voor zover die waarachtig en betrouwbaar zijn), zou de 4500mAh batt van de A71 sneller leeg zijn dan de 4000mAh batt van de A51.
Mijn Oppo heeft 4050mAh, en gaat bij intensief gebruik ruim 8 uur mee. Gewoon stand by volledig opgeladen smorgens, en savonds nog 85%.

De Samsung A51 lijkt mij idd wel wat ... pfffff ... keuzes/beslissingen/te-laat-komende-spijt-gevoelens ...
A51 nemen. Ga je geen spijt van krijgen.
Staar je niet blind op alle specs. Ik kies altijd gewoon de nieuwste en met de specs zit het dan vanzelf goed ;)
 
Tja, daar stopt het al voor mij. Ik ben echt niet bereid 1000€+ aan een "mobieltje" te betalen |(

Ik vind die 269€ aan die A91 al teveel :X

Dan doe ik het wel met wat ik heb :t

Ik ook niet hoor! Loop alweer twee jaar rond met mijn LG V30 van 230€, welke mi nog altijd behoorlijk goeie foto's kan schieten!

Overigens is het schieten van een foto natuurlijk ook een vak apart, zo heb ik toch heel vaak een bepaalde view in gedachten echter het resultaat is dan niet wat ik voor ogen had 😅
 
Maar we hebben nog geen foto gezien, plaats eens wat?
Vandaag een aantal foto's gemaakt met mijn OPPO A91, deze kan je hier bekijken ;)

A51 nemen. Ga je geen spijt van krijgen.
Staar je niet blind op alle specs. Ik kies altijd gewoon de nieuwste en met de specs zit het dan vanzelf goed ;)
Ik denk er nu nog sterker aan om de OPPO terug te sturen en voor de A51 te gaan.

Beetje off topic: ben je niet meer actief in het "weer-topic"?
 
Tja, daar stopt het al voor mij. Ik ben echt niet bereid 1000€+ aan een "mobieltje" te betalen |(

Ik vind die 269€ aan die A91 al teveel :X

Dan doe ik het wel met wat ik heb :t
Ik zie het niet alleen als mobieltje. Het is een multifunctioneel apparaat waar ik iedere dag veel gebruik van maak. Telefoon, fotocamera, navigatiesysteem, personal audiosysteem, agenda en zo nog 100 functies die ik allemaal veel gebruik. Dat mag zo 1 keer in de paar jaar best wat kosten.
Daarnaast heb ik mijn telefoonrekening de laatste jaren volledig kunnen declareren terwijl de toestelprijs in het abbo zit dus heb ik eigenlijk een gratis toptoestel. Nu is mijn Nokia 8 Sirocco aan vervanging toe, ik wacht nog even tot de Nokia 10 Pureview uitkomt, dan kan ik weer een paar jaar vooruit.
 
Ik zie het niet alleen als mobieltje. Het is een multifunctioneel apparaat waar ik iedere dag veel gebruik van maak. Telefoon, fotocamera, navigatiesysteem, personal audiosysteem, agenda en zo nog 100 functies die ik allemaal veel gebruik. Dat mag zo 1 keer in de paar jaar best wat kosten.
Daarnaast heb ik mijn telefoonrekening de laatste jaren volledig kunnen declareren terwijl de toestelprijs in het abbo zit dus heb ik eigenlijk een gratis toptoestel. Nu is mijn Nokia 8 Sirocco aan vervanging toe, ik wacht nog even tot de Nokia 10 Pureview uitkomt, dan kan ik weer een paar jaar vooruit.
Dan begrijp ik ook wel de hoge kost voor een goed toestel :Y

Bij mij is het echter een mobiel telefoon toestel, waar ik bij gelegenheid ook wat foto's mee maak. Veel meer dan dat is het niet bij mij.

Maar omdat de smart phone als camera toch meer in gebruik is dan mijn "echt" fototoestel, wordt die camera functie toch steeds belangrijker.

Logisch ook, je bent ergens, die smart phone heb je altijd bij, een fototoestel niet.
Maar buiten de camera heeft het geen zakelijke of dergelijke doeleinden.
 
Dan begrijp ik ook wel de hoge kost voor een goed toestel :Y

Bij mij is het echter een mobiel telefoon toestel, waar ik bij gelegenheid ook wat foto's mee maak. Veel meer dan dat is het niet bij mij.

Maar omdat de smart phone als camera toch meer in gebruik is dan mijn "echt" fototoestel, wordt die camera functie toch steeds belangrijker.

Logisch ook, je bent ergens, die smart phone heb je altijd bij, een fototoestel niet.
Maar buiten de camera heeft het geen zakelijke of dergelijke doeleinden.
ik heb nu de m21 en die bevalt me best ,meer geld wil ik er ook niet aan kwijt , maar dit ding doet eigenlijk alles best goed ,verwacht geen wonder ,maar slecht is t ding zeker niet voor t geld
 
Terug
Bovenaan Onderaan