Motorfotografie met smartphone

ik ken de plaatselijke omstandigheden natuurlijk niet maar als het kon had ik de motoren echt een stuk verder van de muur afgezet om wat meer onscherpte en dus scheiding tussen de motors en de graffity te hebben. de achtergrond past wel uitstekend bij deze motors vind ik.
Tja. Over smaak valt niet te twisten, maar ik zou toch een voorkeur voor een wat rustiger achtergrond hebben denk ik.
Voor de rest ben ik het helemaal met je eens. :Y
 
Molen, water en een zonsondergang: Met de Huawei Nova bij De Put van Broekhoeven.
IMG_20210322_185154.jpg
IMG_20210322_185159.jpg
IMG_20210322_185222.jpg
IMG_20210322_185312.jpg
IMG_20210322_185324.jpg
 
Dit is inderdaad volautomatisch en zonder nabewerking. De Google camera doet op deze telefoon wel automatisch HDR, is niet uit te schakelen.

Eigenlijk kun je foto's met telefoon geschoten nooit zeggen dat het zonder nabewerking is. Zelfs als je zelf geen filter kiest gooit de software er al een behoorlijk heftige optimalisatie overheen, zodat het er standaard al "ok" uit ziet. Naar mijn mening altijd teveel HDR, schaduwen overbelicht, overdreven opgetrokken kleuren en matige witbalans.

Gezien de context zijn ze zeker niet slecht, maar het is toch een soort compensatie van een toch wel beperkte kwaliteit.
 
Gezien de context zijn ze zeker niet slecht, maar het is toch een soort compensatie van een toch wel beperkte kwaliteit.
Klopt helemaal.
Ik maak zelf mijn foto's met de Google Pixel 4 en die staan bekend om niet de beste camera, maar wel om 1 van de betere foto's.
Mede mogelijk gemaakt door de software van Google.
Maar zoals heel vaak gezegd, de beste camera is degene die je bij je hebt.

Ik ben altijd jaloers op jouw foto's @ducatilex
Maar het is toch wel makkelijk om redelijk mooie foto te maken met de telefoon die je altijd bij je hebt :t
 
Eigenlijk kun je foto's met telefoon geschoten nooit zeggen dat het zonder nabewerking is.
Jawel hoor, daarom noemde ik het ook nabewerking. Dat ze bewerkt zijn door de camera software mag duidelijk zijn. En inderdaad, op papier heeft de Pixel helemaal niet zo'n denderende camera, maar toch zijn de foto's veel beter dan van andere telefoons met op papier betere camera's in dezelfde prijsklasse.
 
Eens met @ducatilex, zeker sommige android telefoons hebben de neiging er een laag overeen te gooien. Heel irritant. Heb er m'n vorige Huawei om weggedaan. Het was niet uit te zetten.

Daarnaast is de Ca. 24mm lens van een smartphone ook gewoon niet zo heel geschikt voor motorfotografie. Pak meestal toch een 50mm of langer. Wat mij betreft is een telefooncamera vooral heel geschikt voor momenten, tripjes, kiekjes onderweg.

En voor landschap, maar da's hier niet relevant.

IMG_20200620_124909-01.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan