Motorfotografie met smartphone

Mijn eerste plaatsing (toen nog varend) bij de Marine en mijn huidige Monster.
Met die locatie moet je in staat zijn nog veel mooiere foto’s te maken.
Denk bijvoorbeeld aan je Monster zo op te stellen dat ie dwars, of in het verlengde, van het geschut staat.
Of dat je de foon heel laag houdt en de motor in de radarkoepel plaatst.
Dat laatste zal ‘n gepiel worden om de juiste afstand koepel-motor-lens voor elkaar te krijgen.
Maar de moeite van het proberen waard, denk ik.
🙂
 
20210226_173446.jpg

😍😍😍😍 Gemaakt met S21+
 
Met die locatie moet je in staat zijn nog veel mooiere foto’s te maken.
Denk bijvoorbeeld aan je Monster zo op te stellen dat ie dwars, of in het verlengde, van het geschut staat.
Of dat je de foon heel laag houdt en de motor in de radarkoepel plaatst.
Dat laatste zal ‘n gepiel worden om de juiste afstand koepel-motor-lens voor elkaar te krijgen.
Maar de moeite van het proberen waard, denk ik.
🙂
Wel wat van deze tips geprobeerd, echter door de zon kon ik er niet zo heel veel meer van maken. Deze misschien nog??
 

Bijlagen

  • BA210F56-DD90-438A-B5C5-1FF44AD73566.jpeg
    BA210F56-DD90-438A-B5C5-1FF44AD73566.jpeg
    196,7 KB · Weergaven: 38
Wel wat van deze tips geprobeerd, echter door de zon kon ik er niet zo heel veel meer van maken. Deze misschien nog??
Ja, al veel beter.
Bij je eerste foto gingen zowel je motor als ook de marine-onderdelen een beetje verloren.
In je tweede foto wordt het oog metéén naar de Monster getrokken.
:Y
 
Wel wat van deze tips geprobeerd, echter door de zon kon ik er niet zo heel veel meer van maken. Deze misschien nog??
Is het mogelijk om de motor op de punt van de boot te plaatsen?
Dus a la Leonardo DiCaprio, zeg maar?
Lijkt me een geinig perspectief.
 
Wel wat van deze tips geprobeerd, echter door de zon kon ik er niet zo heel veel meer van maken. Deze misschien nog??
Zeker mooi maar ik denk dat hij nog mooier uitkomt als je de camera/tel op grondniveau houdt, dan oogt de motor indrukwekkender en hou kun je toch nog een mooi stuk achtergrond meepakken.

Dit idee:

image00005.jpeg
 
Staan weer een paar mooie tussen. Ik heb nu net een nieuwe mobiel, de OnePlus 8T (was de 5T) met een GCam port erop, maakt hele goede foto's. Zal binnenkort weer eens op pad gaan voor wat beeldmateriaal.

Niet van de VFR helaas, die heb ik kapot gereden. Staat gelukkig nog genoeg ander spul in de schuur.
 
Helemaal gezond! Ondertussen al weer een paar weken geleden, lang genoeg in ieder geval om het er weer normaal over te kunnen hebben. Inderdaad een schuiver, maar zonder de -tje. Van het kaliber waarbij ik blij ben dat ik nog leef! Voorkant in puin, ga hem gedurende de zomer weer opbouwen als naked.
 
Helemaal gezond! Ondertussen al weer een paar weken geleden, lang genoeg in ieder geval om het er weer normaal over te kunnen hebben. Inderdaad een schuiver, maar zonder de -tje. Van het kaliber waarbij ik blij ben dat ik nog leef! Voorkant in puin, ga hem gedurende de zomer weer opbouwen als naked.
Blij, dat je er weer zo goed als nieuw bij staat.
Jammer van de VFR, maar die kan gerepareerd of vervangen worden.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan