Motorfotografie met smartphone

Er zijn genoeg forumleden die hier geen enkele interesse in hebben. Dat is prima en ook de losse pols foto's hebben hun plek hier op het forum."
Dat klopt(en natuurlijk mag dat ook), maar misschien is het niet handig om die foto's dan te posten in een topic dat draait om het verbeteren van smartphone-foto's (zie ook de openingspost). Als je dat namelijk wel doet krijg je de bijbehorende goed bedoelde opmerkingen er gratis en voor niets bij ;)
 
Dat klopt(en natuurlijk mag dat ook), maar misschien is het niet handig om die foto's dan te posten in een topic dat draait om het verbeteren van smartphone-foto's (zie ook de openingspost). Als je dat namelijk wel doet krijg je de bijbehorende goed bedoelde opmerkingen er gratis en voor niets bij ;)
Gelukkig hoef ik geen prijs te winnen. En anders zorgt de jury daar wel voor. Het ging mij om het gevoel wat ik er bij had, en mijn smartphone kan helaas het gevoel niet vastleggen.. Is ook maar een simpel ding anders dan dat de naam doet vermoeden.
 
IMG_20220109_204454.jpg
 
Brandt los!*D Gemaakt in 2020 in Vianden (Lux). Ben normaal niet zo van het fotograferen maar ik vind deze altijd wel geslaagd.
Bekijk bijlage 1715444
Volgende keer nog iets verder naar achteren.
Het kader van de foto voelt nu even te klein.
Je hebt niet je hele motor er op (stukje van de wielen mist) en het kasteel past er nèt op.
Verder vind ik het lage standpunt wel goed gekozen.
En de compositie ook niet verkeerd.
Stukje ruimte voor de motor is goed. Je motor is niet precies in het midden, wat het een betere foto maakt.
Alleen is het onderwerp niet heel duidelijk.
Is de motor de hoofdrol of het kasteel?
Komt misschien omdat je spiegel door een deel van het kasteel gaat.
Volgende keer dus even wat beter kijken of je alles er goed op hebt staan en of er geen dingen voor zitten.

Ik hoop dat je wat kan met deze informatie en dat je foto's nog mooier worden.
 
Deze recent gemaakt, ik vind de achtergrond wel vet, maar misschien ook wat druk..

Wat vinden jullie?
Iphone 8+
 

Bijlagen

  • 871FEAF6-D83A-4F75-A90E-3E13672D5BB4.jpeg
    871FEAF6-D83A-4F75-A90E-3E13672D5BB4.jpeg
    490,1 KB · Weergaven: 34
Leuk topic. Nou maak ik nog geen foto's van de heftige actie, dan ben ik gek genoeg bezig met andere dingen 🤪

Maar zo nu en dan stop ik toch voor een plaatje. Ben benieuwd naar jullie feedback!

Bekijk bijlage 1718117

Deze foto zou nog op kunnen knappen als je de actie wèl weet vast te leggen. Als je iemand weet te vinden die jou weet te fotograferen met dit perspectief terwijl jij net langs rijdt dan is de foto nog mooier. Maar voor een kaarsrechte weg en een motor op de standaard zit er, ook nu al, best wat dynamiek in de foto. Puur door de gekozen positie en het “meekijken” naar het verdwijnpunt.
 
Beetje in dezelfde categorie als hierboven, maar dan op een bergpas in de Dolomieten. Ik moest in ieder geval meteen terugdenken aan dit moment, de motor als ongeduldige metgezel die staat te trappelen om de volgende bochten te verslinden terwijl het baasje even moet bijkomen met een flesje water. Foto uit 2010 trouwens, jemig wat vliegt de tijd.

p1020297.jpg
 
Ik heb geen commentaar.
Prachtige foto!
Wauw, dankjewel!
Deze foto zou nog op kunnen knappen als je de actie wèl weet vast te leggen. Als je iemand weet te vinden die jou weet te fotograferen met dit perspectief terwijl jij net langs rijdt dan is de foto nog mooier. Maar voor een kaarsrechte weg en een motor op de standaard zit er, ook nu al, best wat dynamiek in de foto. Puur door de gekozen positie en het “meekijken” naar het verdwijnpunt.
Ook bedankt voor de complimenten! Had ik niet verwacht. Zeker omdat de weg in kwestie niet heel spannend is (kaarsrecht, hardpack, België).

Actie shots heb ik wel eens aan gedacht, maar eerlijk gezegd heb ik bij de interessante stukken nooit zin om dat te regelen, misschien bang dat ik uit de flow raak ofzo.

Heb wel dit actie shot, vanaf een andere motor, ook niet spectaculair, maar wel meer beweging:
signal-2021-06-18-205910 (4)-01.jpg



En dit "after action shot" 🙈
IMG_20200925_123649-01.jpg
 
Wauw, dankjewel!

Ook bedankt voor de complimenten! Had ik niet verwacht. Zeker omdat de weg in kwestie niet heel spannend is (kaarsrecht, hardpack, België).

Actie shots heb ik wel eens aan gedacht, maar eerlijk gezegd heb ik bij de interessante stukken nooit zin om dat te regelen, misschien bang dat ik uit de flow raak ofzo.

Heb wel dit actie shot, vanaf een andere motor, ook niet spectaculair, maar wel meer beweging:
Bekijk bijlage 1719638


En dit "after action shot" 🙈
Bekijk bijlage 1719639
Die tweede is te veel bewerkt. Althans, dat is mijn mening.
 
Terug
Bovenaan Onderaan