motorgoedkoop betrouwbaar ???

Nou heb er vorig jaar t een en ander besteld, waaronder een leren motorbroek van 300 euro.

300 euro overgemaakt, bestelling zou snel binnen zijn... weken gingen voorbij.... nog langer wachten.. mailen.. geen reactie, krijg je van die berichten terug dat het aan de drukte lag en daarom niet konden terug mailen (zal mij een worst wezen je moet gewoon je klanten goed behandelen.)

was het wachten (7 weken!!!!! inmiddels) helemaal spuugzat dus ben juridische stappen gaan nemen, en daar bericht van gestuurd naar motorgoedkoop.nl, vooral omdat ze dus nooit terug mailden. Ik kreeg soms echt het gevoel alsof ik was opgelicht.

toen inene telefoon, 1000 maal excuses blablabla geen juridische stappen aub geld terug enz.

al met al, geld terug gekregen na 8 weken wachten. Had in die 8 weken voor 50 euro extra ook bij een motorzaak die broek kunnen kopen, ook gedaan en nog goede service gehad ook en korting.

Voor mij NOOIT meer motorgoedkoop.nl


oja wat nog wel grappig was, kreeg na 15 weken ofzo een pakketje thuis met de motorbroek erin en een rekening van (duurder geworden) 364,99. Niet aangenomen natuurlijk *return to sender*

_O- wat een bedrijf
 
Heb hier ondanks vele negatieve reviews en evenzoveel goede reviews het risico genomen. Ook omdat ik geen maatwerk o.i.d wilde bestellen wat eventueel niet zou passen. ABUS slot besteld, vooruit betaald en keurig binnen de gestelde levertijd opgestuurd gekregen.

Zou normaal niet snel zo'n risico'tje nemen, maar ze waren zoveel goedkoper dan de rest.
Slot werd wel geleverd in een wijndoosje. Zal me op zich een rotzorg wezen want het zat verder goed verpakt, maar het staat wel knullig, beetje marktplaatserig
 
Dan heb je gewoon geluk gehad want volgens mij werken ze onder backorder principe..dat ze dus pas iets gaan bestellen als jij een bestelling plaatst.

Nee ik betaal voortaan liever 30 euro extra ofzo en dan gewoon meteen in bezit, kun je het evt nog ruilen etc bij gebreken... zonder rompslomp met terugsturen en weerwoord.
 
zou goed kunnen. Bij mij was het verschil dan wel groter nog dan € 30,-. Dan ga je toch wel even achter je oren krabben. Maar zou er niet snel nog iets kopen, en al zeker geen pak of helm ofzo. Zoals ik al zei, het was een risico'tje.

En ja, ik beken, ik ben en blijf een gierige, knierterige, centenbijtende Nederlander _O-
 
Opgesodemieterd oma :W

Mijn bestelling is nog niet afgerond, maar ik verwacht niet dat ik hier nog eens bestel. Betaal liever een paar tientjes extra :Y

Geval: onderhoudsspullen besteld voor m'n Tuono. Twee dagen na bestelling per mail vernomen dat het pakket verstuurd is. Twee weken later: nog niets gezien. Email 1: geen reactie. Email 2: geen reactie. Email 3: reactie:

Hallo,

Het is een beetje vreemde zaak waar uw order is gebleven,ik kan er nl ook geen tracktrace kode van vinden.
Ik beloof u dat het morgen wordt opgelost.
Morgen aan het einde van de dag zal ik u berichten.
Onze excuses voor de vertraging..

Met vriendelijke groet,
Ad
Motorgoedkoop.nl
www.motorgoedkoop.nl
Aan het eind van de volgende dag geen reactie dus in de pen geklommen en nogmaals gevraagd waar m'n spullen bleven.

Uiteindelijk te horen gekregen dat het verstuurd was (was ~drie weken geleden toch ook al gebeurd :?) Desgevraagd geen reactie waarom het allemaal zo lang heeft moeten duren.

Spullen binnen gekregen, bleek de order naast matig ingepakt ook nog incompleet en niet voorzien van een pakbon. Wie gaat er nou orderpicken zonder pakbon :? Heb net Ad gemaild met de vraag wanneer ik m'n luchtfilter tegemoet kan zien. Hoop op snelle reactie, maar gezien de ervaring tot nu toe zal het wel weer even duren :')

Edit: weer geen reactie. Besloten om geautomatiseerd elke 24 uur hetzelfde mailtje te sturen tot er een reactie is.
 
Laatst bewerkt:
Gewoon een drama zaak.

sommige mensen hier proberen het goed te praten omdat bij hun toevallig een order wél goed ging maar als je al moet gaan HOPEN op goede levering dan is het eigenlijk al zo klaar als een klontje; slechte zaak.

Je betaald geld aan iemand, iemand met een bedrijf. Die hoort gewoon HEEL snel en HEEL goed jouw spullen te leveren en geen gedoe met niet terug mailen, orders zoek, verkeerde dingen opsturen, na 5 weken na betaling opeens tóch niet kunnen leveren omdat het magazijn ze niet meer had...

komop man al dat gekut, je gaat haast denken dat je moet smeken en moeite moet doen om je spulletjes te krijgen terwijl je er nog voor betaald ook.

Nee dan liever iets meer betalen aan mensen die ik het gun, mensen die alles goed in orde hebben, garantie, service etc.

Eigenlijk vind ik het echt bespottelijk hoe dit bedrijf omgaat met zijn klanten en bestellingen.. Continue beloven op verbetering enzo..maar het is nog precies hetzelfde als vorig jaar, of het jaar daarvoor, of het jaar dáárvoor.....
 
Hmmm, beetje jammer dat ik niet eerst hier gekeken heb voordat ik mijn bestelling geplaatst heb.
edit!!
zie een paar post beneden!! Helm netjes na 7 dagen geleverd.

Ik heb maandag 25 mei een helm besteld op de website van motorgoedkoop en gelijk betaald via ideal.
Zoals de meeste kreeg ik geen bevestiging van mijn bestelling
De website gaf wel netjes mijn orderstatus aan, en dat de order betaald is.
Afgelopen donderdag kijk ik nog eens op de site en zie tot mijn verbazing dat ik geen bestel/betaalhistorie heb?????
Uiteraard vrijdag gelijk een mail gestuurd waar ik tot op heden geen reactie op heb gehad.

Ik geef ze natuurlijk nog het voordeel van de twijfel, maar aangezien ik een caberg helm heb besteld die in de aanbieding was omdat het de laatste was,ben ik bang dat ik daar ook een lange tijd op mag wachten (advertentie is inmiddels ook van de website af)

Gr
 
Laatst bewerkt:
Dat is nu de kracht van internet bedrijven.
Ze hebben geen voorraad en bestellen pas als een klant heeft betaald.
Een prima manier, want hun hebben dan niet echt een zolder met nieuwe onderdelen die besteld zijn en niet betaald zijn en nooit meer worden opgehaald.
Ze zorgen dat ze net iets onder de prijs van een motorzaak zitten en dan is hun winst best wel groot.
En ook een pluspunt is dat je met die internet shops moeilijk contact krijgt , het meeste gaat via e mail en niet eens via de telefoon.
Het is niet afzeiken van mijn kant hoor ik heb geen problemen mee met dat soort handel, want ze graven op deze manier toch hun eigen graf.
Mensen betalen dan maar liever meer bij een motorzaak en krijgen dan ook een stukje zekerheid en service.
Iedereen blij toch??
 
Ik heb zelf ook een mwhoa ervaring met motorgoedkoop. Ik had een kettingset besteld van DID, en die was 100 euro goedkoper als op alle andere plekken.

Kreeg binnen twee weken het pakketje binnen. Verkeerde set, ik gemaild* en het pakketje terug gestuurd. (informatie meegestuurd met het juiste DID nummer) Weer twee weken later kreeg ik het volgende pakketje. Weer het verkeerde.

Het bleek toen dat bij hun de cross-reference lijsten niet klopte, en ik heb de juiste set uiteindelijk wel gekregen. Ik kreeg steeds sets met 525 schakels, en ik moest 530 schakels hebben. (schalm maat) Die hebben ze onder de inkoopprijs aan mij verkocht, dus dat vond ik evengoed best netjes. Ondanks dat het zo vaak mis gelopen is.


grz Thijs
 
Terzijde: Merk overigens op dat Motorgoedkoop niet voldoet aan de contactvoorwaarden zoals gesteld in de Wet Kopen Op Afstand. Door het uitdrukkelijk ontbreken van een telefoonnummer of contactadres (op de site wordt gemeld dat contact alleen verloopt via mail), heeft de online koper hier wettelijk het recht om tot drie maanden na aankoop (dwz: daadwerkelijke ontvangst :)) een product weer retour te sturen en zijn geld terug te krijgen.
 
Heb er vorige maand een catvervanger van LeoVince besteld,

werd direct bij gezegd dat het 2 tot 3 weken kon duren voor die geleverd zou worden.

in de tussentijd nog div malen gemaild en netjes antwoord gekregen.

dus bij mij positief ;) .

Heb begin mei bij crescent suzuki UK op hun site pazzo's besteld,

nu bijna 4 weken later nog niks ontvangen, vandaag mailtje gestuurd, dus afwachten maar.

Zo is het overal wat :?
 
Vorige post is aangepast.

Vandaag netjes mijn nieuwe caberg solo 104 helm binnengekregen, in orginele doos en helemaal compleet.
Dit voor maar 99 euro!!!!
Dus uiteindelijk een positief gevoel overgehouden bij Motorgoedkoop.
 
Rond 22-5 wat besteld bij motorgoedkoop.nl en nog steeds niet ontvangen ik, afgelopen donderdag mailtje gestuurd. En hij zou kijken etc en me direct daarna op de hoogte brengen.

Moet vandaag nog steeds antwoord krijgen.
 
Prima zaak hoor! meerdere keren dingetjes besteld, tweemaal is er een foutje door motorgoedkoop gemaakt. Maar beide keren is het netjes opgelost.
Dat je spullen niet altijd snel hebt is logisch: hij heeft geen/weinig voorraad want dat kost geld.
Daar hou ik rekening mee bij bestellen...

Dit is een bekend webshop syndroom.
Ga geen reclame maken maar als ondernemer heb ik gewoon overal de levertijden bij staan. van -eigen voorraad- tot -2 weken-. Dan heb je ook nooit dat mensen eerder op een forum roepen dat ze al 2 weken wachten en heb je veel minder "waar blijft mijn order" mailtjes (wat dan ook weer tijd scheelt).

Eigenlijk is het niet netjes om te doen alsof je iets hebt wat eigenlijk nog uit China moet komen.
 
Bestelde er een helm, Shoei Z-one. Scheelde toch 50 Eurie met de winkel. Kreeg 'm ook keurig binnen een week. Alleen zat het ding verpakt in een ouwe en beschadigde doos van een Schuberth oid. en ontbraken alle extra's, zoals het neusstukje, de helmzak en het kinroostertje. Dat geeft zeker geen geweldige indruk.
Mailtje gestuurd, geen antwoord gehad maar binnen een week werden het neusstukje en het kinroostertje bezorgd. De helmzak heb ik nooit meer gezien.......

Vrienden van me bestelden er twee Shoei's. Duurde vele weken en toen kwam het bericht dat ze niet meer leverbaar waren. Ze hebben de helmen uiteindelijk in de winkel gekocht met bijna dezelfde korting.

Valt me trouwens op dat alle betere merken van de site zijn verdwenen. Ik vind het, ook gezien de huidige prijzen, geen aanrader meer.
Jammer, een internetwinkel die wat met de idioot hoge prijzen voor motorspullen stunt is nooit weg.
 
Pay peanuts, get monkeys. Volgens mij is het met name de rommelige commuicatie waar iedereen zo van baalt (ik ook, in mijn ervaring met deze club).
 
Dan maar even een goede ervaring:

Mail gestuurd met een vraag over Leovince uitlaten. Daar een eerlijke mail gehad over dat zodra onze bestelling en betaling binnen zou zijn, zij de uitlaten zouden bestellen in Italie.
De aflevering max. 3 weken duren.
Besloten dat we dat acceptabel vonden.
Na een aantal dagen hebben we bericht gehad dat de uitlaten niet meer leverbaar waren in titanium. We hebben vervolgens voor aluminium gekozen. Het verschil in het bedrag stond binnen 2 dagen weer op onze rekening en de uitlaten zijn 3 dagen later dan de 3 weken geleverd.
Op elke mail die we verstuurd hebben, hebben we binnen 24 uur antwoord gehad.
Keurig en netjes geholpen dus.
 
ook een slechte ervaring met ze; ooit een helm besteld (shoei xr-1000), maar die werd buiten de beloofde levertijd en in de verkeerde kleurstelling geleverd. De juiste kleur kon niet geleverd worden. Opmerkelijk, omdat volgens de aanbieding op de site de door mij bestelde kleur juist de enige leverbare was :?

wel netjes en redelijk vlot afgehandeld overigens.
 
Motorgoedkoop moet de modelspecifieke onderdelen vaak bestellen. Heb er zelf meerdere malen wat besteld. Nette prijzen en verder goede levering.

Maar inderdaad is het de communicatie die nogal slecht is (mails worden slecht beantwoord) en dat nekt Motorgoedkoop. Denk trouwens wel dat ik in de toekomst een keer terugkeer. :Y Uiteindelijk is alles goedgekomen.

Helmen zou ik zowieso niet bestellen bij welke webshop dan ook, zeker omdat het bij helmen om pasvorm-pasvorm en nog eens pasvorm draait........
 
Heel schraal, laatst een paar zijtassen besteld, krijg ik twee tanktassen in huis!:S Gelijk gemaild en terug gestuurd. Op de meeste mailtjes wordt echter niet gereageerd en het is dus zaak om meerdere keren te mailen:S Het kutte is dat ik volgende week op vakantie ga, er bestaat nu dus een vrij grote kans dat ik ze niet voor de vakantie heb...
 
Dit topic kan beter motorgoedkoop onbetrouwbaar gaan heten haal dat vraagteken maar weg.

Wat wel eens helpt bij dat soort lui is gewoon een mail sturen met wat (wel de juiste) juridische termen erin. Dus als je iemand kent die dat kan zou ik die het laten doen en anders hou ik mezelf ook warm aanbevolen, altijd leuk dat soort lui onder druk zetten.


Wat betreft die tanktassen, gewoon ergens anders de juiste halen en motorgoedkoop laten weten dat je de bestelling annuleert en dat zij jou het geld terug moeten storten op de rekening. Door een fout van hun kant heb jij niet op het voor jou gewenste moment de juiste spullen.

Jij bent de koop aangegaan op basis van de voorwaarde (die zij zelf gesteld hebben door te beloven te leveren voor een bepaalde datum) dat jij met die tassen op vakantie kunt. Kan niet door hun toedoen, hun probleem. Stuur ze nog even een mail met een datum voor wanneer jij die tassen in huis moet hebben en dat als je ze dan niet hebt jij de overeenkomst als ontbonden beschouwd, ergens anders tassen gaat kopen en zij een VERPLICHTING hebben jou het geld terug te betalen. Wel even die datum dan afwachten en als je op de door jouw gestelde datum nog steeds niets binnen hebt gewoon ergens anders zaken doen.

Fijne vakantie alvast.
 
Jammer dat dit soort ondernemingen het hele fenomeen "webshop" tot een soort boeren-vrijmarkt verlagen. Had vrijdag een klant die maar bleef herhalen dat hij nog nooit iets via internet besteld had wat dezelfde dag afgehaald kon worden. Da's eigenlijk belachelijk.

Iedere webshop zou minstens 70% van het assortiment daadwerkelijk op voorraad moeten hebben, zodat die "we bestellen de zonnebril vandaag voor u in Korea" beunhazen geen kans meer krijgen. Òf er wordt verplicht dat bij een product met een lange levertijd vermeld wordt dat dat het geval is, ook goed.
 
Enigsinds tevreden:

Held laarzen besteld en de levering zou maximaal 10 dagen duren. Na 2 weken (=14 dagen) had ik nog niets gehoord dus besloot om 22:00 maar eens een email te smijten. Die werd dezelfde dag nog om 23:00 beantwoord wat ik wel goed vond, waarin stond dat ze wel op voorraad moesten zijn en dat hij me de volgende dag na 19:00 zou emailen. Dat was dus niet gebeurd dus ik stuur rond 23:50 een email met de vraag of hij al wist wat er mis was gegaan. Volgende dag (=zaterdag) niets gehoord, maarja is dan ook weekend he dacht ik. Kreeg ik zondag een mail dat ze toch niet op voorraad waren en dat ze opnieuw waren besteld. Zo max 10 dagen duren, en inderdaad de 10de dag kreeg ik een mail dat ze verstuurd waren. Echter zat hier geen track and trace code bih zou als beloofd, terwijl hij toen ik hem ontving wel gewoon op de doos geplakt zat.

Maarja de prijs was zeer mooi, en de service op de email was oke. Vond het alleen jammer dat ik er zelf zo achterheen moest
 
Terug
Bovenaan Onderaan