Motorgroet

Ik zet hem daar waar ik het best kan staan qua doorstroming en veiligheid. Vaak is dat ernaast, soms erachter, en soms betekent het dat ik helemaal niet filter omdat ik dan op een onhandige/gevaarlijke plek uitkom. Als je dan ernaast staat is het (inderdaad) meestal een knikje. Wordt bijna altijd beantwoord. Wat wegrijden betreft: ik rijd gewoon weg zoals ik anders weg zou rijden. Als de andere motorrijder sneller of trager is dan is dat zo.

In de stad sta je bij het stoplicht trouwens ook vaak naast jonge scooterrijders (vaak voerbezorgers) en die knik ik ook altijd even toe. Ze proberen het meestal stoer in te houden en volwassen ongeëmotioneerd terug te knikken, maar je ziet toch vaak stiekem een klein gevoeletje van voldoening bij onze 16/17-jarige collega-tweewielers. Dat vertedert mij dan weer en dan rijdt iedereen net weer een procentje blijer weg *O*
 
Ernaast of erachter, afhankelijk van de situatie. Heb wel eens een hartelijke handdruk gekregen van iemand naast wie ik stond. Dat is altijd leuk! :t

Het was iemand met wie ik hier op MF van gedachten gewisseld had. Dat maakt het allemaal nog leuker.
 
Groette vanochtend een motorrijder, die de koppeling in had en hem liet schieten om terug te groeten. Wel vriendelijk, maar alle begrip als je niet gegroet had hoor. :P
 
Had laatst iemand die groette me vanaf de tegemoetkomende rijstrook van de A4. Zo fanatiek had ik nog niet eerder meegemaakt. Ik ben best van het groeten hoor, maar ik ga toch echt niet met 140 iedere tegemoetkomende motorrijder op de snelweg groeten.


Dat was ik op mijn Guzzi, was zo blij om te zien dat je motor het weer deed.
 
Hoe doen jullie het met stilstaande rijders eigenlijk? Ridders te voet? Dus motorrijders die naast of bij hun motor staan, in gear, maar die niet daadwerkelijk aan het rijden zijn? Ik zwaai gewoon. Soms wordt er terug gezwaaid. Soms krijg ik een verwarde blik en een twijfelachtige zwaai terug, en soms helemaal niets :P
 
Hoe doen jullie het met stilstaande rijders eigenlijk? Ridders te voet? Dus motorrijders die naast of bij hun motor staan, in gear, maar die niet daadwerkelijk aan het rijden zijn? Ik zwaai gewoon. Soms wordt er terug gezwaaid. Soms krijg ik een verwarde blik en een twijfelachtige zwaai terug, en soms helemaal niets :P
Correct groeten: Ik snap ook niet dat hier in de rijlessen niet wat meer aandacht aan besteed wordt.
 
Ik zwaai alleen als een ander ook zwaait. En meestal gaat het te snel. En tijdens het slalommen hou ik liever mijn handen aan het stuur.
 
Correct groeten: Ik snap ook niet dat hier in de rijlessen niet wat meer aandacht aan besteed wordt.
Destijds vond mijn instructeur het groeten maar onzin. Kwam hem nog wel eens tegen op de motor, maar hij zal ook niet (terug) groeten. :')
 
Ik ben vandaag naar een Opel meeting gereden..de snelste route er naartoe gekozen : de snelweg.
Op weg daarheen diverse motorrijders gezien die niet groeten : zou ik ook niet doen als je met 130 rijd...dan heb ik toch het liefst beide handen aan het stuur...groeten op een autoweg doe ik zelden tot nooit..ook hier weer gewoon 2 handen aan het stuur...

Op 80km doe ik dan dan wel..of in de bebouwde kom....
 
Ik ben vandaag naar een Opel meeting gereden..de snelste route er naartoe gekozen : de snelweg.
Op weg daarheen diverse motorrijders gezien die niet groeten : zou ik ook niet doen als je met 130 rijd...dan heb ik toch het liefst beide handen aan het stuur...groeten op een autoweg doe ik zelden tot nooit..ook hier weer gewoon 2 handen aan het stuur...

Op 80km doe ik dan dan wel..of in de bebouwde kom....
Wacht even, je rijdt op de snelweg in een Opel en dan verwacht je gegroet te worden door motorrijders? :?
 
Ik ben vandaag naar een Opel meeting gereden..de snelste route er naartoe gekozen : de snelweg.
Op weg daarheen diverse motorrijders gezien die niet groeten : zou ik ook niet doen als je met 130 rijd...dan heb ik toch het liefst beide handen aan het stuur...groeten op een autoweg doe ik zelden tot nooit..ook hier weer gewoon 2 handen aan het stuur...

Op 80km doe ik dan dan wel..of in de bebouwde kom....

Ik moest tijdens het lessen bij 130 beide handjes van het stuur.
Doe ik nog steeds :)
 
Pffft, ik rij 180 zonder handen :')

Neenee, 130 met 1 hand aan het stuur is zeker goed te doen, maar of het nu legaal is of niet heb ik er geen idee van.
Snelweg aan de overkant groeten doe ik niet, zij zien je toch niet. Op zelfde traject steek ik m'n rechtervoet uit als ik inhaal, of m'n linkerhand als zij mij inhalen :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan