Motorgroeten in de UK?

Ik kom nu al een jaar lang, 1 of 2 keer per maand, in Engeland (ik ga meestal met het vliegtuig overigens)... en ik rijd daar regelmatig met de auto van mijn vriendin rond.
Ik heb werkelijk nog nooit.. maar dan ook echt nog nooit (!) twee motorrijders naar elkaar zien knikken of zien zwaaien. Of het moet zo subtiel gebeuren dat ik het niet kan zien. Ik kan me voorstellen dat het knikken/voet uitsteken wel eens gebeurd of dat men (polite als men daar is) wel terugzwaait, maar het is zeker niet zo'n habit als hier in NL !

Oh, en als je naar Engeland gaat, pas je dan wel op dat je ook de rotonde rechts-om rijdt en niet links-om? :+ :+
 
Ik heb het ze niet naar elkaar zien doen. Maar ik heb daar ook rond gereden met de auto, en als je een seintje geeft dat ze kunnen passeren krijg je altijd een handje, voetje of knipperlicht als bedankje. Dus het is niet dat ze helemaal niks doen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het ooit eens aan een engelsman gevraagt en hij zei dat ze hun been vaak uitstaken om elkaar te groeten.
 
een knikje tijdens t swaffelen? iets van zie je hoe goed ik dat kan en dan knikt die andere van "ja ziet er goed uit"?
 
Als je cruise-control hebt (ideaal voor op lange snelweg-ritten kan ik je vertellen), kan je gewoon ook met je rechter hand zwaaien :Y
 
~
Ik kom nu al een jaar lang, 1 of 2 keer per maand, in Engeland (ik ga meestal met het vliegtuig overigens)... en ik rijd daar regelmatig met de auto van mijn vriendin rond.
Ik heb werkelijk nog nooit.. maar dan ook echt nog nooit (!) twee motorrijders naar elkaar zien knikken of zien zwaaien. Of het moet zo subtiel gebeuren dat ik het niet kan zien. Ik kan me voorstellen dat het knikken/voet uitsteken wel eens gebeurd of dat men (polite als men daar is) wel terugzwaait, maar het is zeker niet zo'n habit als hier in NL !

quote]

Ik heb een paar jaar in de UK gewoond en ook motor gereden, er wordt wel degelijk een knikje naar elkaar gegeven.
 
Ik heb een paar jaar in de UK gewoond en ook motor gereden, er wordt wel degelijk een knikje naar elkaar gegeven.

Ik zeg niet dat het in UK helemaal niet gebeurd. Ik zeg alleen dat ik het nog nooit gezien heb en dat ik daarom de indruk heb dat het niet zo'n sterk ingeburgerd gebruik is, als hier in NL.
Hangt misschien ook af van het gebied.
(maar ik ga er, gezien de reacties hier, zeker nog scherper op letten) :)
 
ik dacht dat ze het been uitstaken. maar een knikje dus.
Ze doen het wel net ff anders, met hun hoofd heel erg ver achterover.

lijkt een beetje arrogant, maar dat is natuurlijk mijn interpretatie :)
 
Een knikje met het hoofd dus. Vrij subtiel en nog best lastig om het als een echte engelsman (m/v) uit te voeren. :) Het hoofd moet nl. niet alleen omhoog & omlaag bewegen ('ja' knikken), je moet je hoofd terwijl je dat doet ook een beetje schuin houden.
Ik vond het best lastig in elk geval. :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan