Motorhandschoenen reinigen

GREMLIN1

Rookie
13 mei 2009
26
0
2e Exloërmond
Ik heb op aanraden van ook een motorliefhebber een paar maanden geleden een paar leren handschoenen voor de motor gekocht .
Op zich zijn ze prima met ook goede beschermende eigenschappen maar wanneer ik ze een kwartiertje aantrek stinken mijn handen vreselijk als ik ze uitrek!!!! :(
Volgens de labels die in de handschoenen zitten mag je ze (DE HANDSCHOENEN) niet reinigen wat nu?
Wie heeft een goede oplossing hiervoor.
 
Laatst bewerkt:
Dit is zooooooo makkelijk allemaal _O-

Ach, nieuwe handschoenen gaan toch heel vaak meuren? Tenminste, de mijne ook. Dat is verdwenen na een tijdje. Toen had ik andere en die gaven weer enorm af in het begin. Zwarte handen.

Nu is het allemaal prima, maar nu wordt het winter en krijg ik kouwe klauwen in die dingen :')

Tja... hoe ga je dat reinigen? Binnenstebuiten keren en dan borstelen, zacht zeepje? Weet ik het.

Febrèze?
 
Die van mij gaan gewoon een keer in de wasmachien (behalve de Gerbing's).

En van stinkende handen heb ik ook nog geen last gehad.
 
Dit is zooooooo makkelijk allemaal _O-

Ach, nieuwe handschoenen gaan toch heel vaak meuren? Tenminste, de mijne ook. Dat is verdwenen na een tijdje. Toen had ik andere en die gaven weer enorm af in het begin. Zwarte handen.

Nu is het allemaal prima, maar nu wordt het winter en krijg ik kouwe klauwen in die dingen :')

Tja... hoe ga je dat reinigen? Binnenstebuiten keren en dan borstelen, zacht zeepje? Weet ik het.

Febrèze?

Binnenste buiten keren? Je bent een held als je dat lukt (tenzij je geen protectie erin hebt natuurlijk...)
 
handschoen-rubber200.gif
 
Als er geen moeilijke, hypermoderne, vochtregulerende lagen aanwezig zijn, gewoon in handwasje met zachte zeep... Daarna keihard maar invetten doet wonderen!
 
In plastic diepvries zakje stouwen, 24 uur in de vriezer.
Is geen permanente oplossing, maar dood sowieso al heel wat bacteriën.
 
Binnenvoering voorzichtig binnenstebuiten uit de handschoen halen. Handschoenen met binnenstebuiten binnenvoering in een bak water met Biotex hangen, zodat de handschoenen zelf worden ontzien, en de voering goed gewassen wordt. Daarna voering goed uitspoelen. Anders ruiken je handen naar Biotex.

Is geen gemakkelijke klus, maar heeft wel effect.
 
Terug
Bovenaan Onderaan