Motorhandschoenen

ApriliaRs

Rookie
27 aug 2001
9
0
.
Ik ben van plan motorhandschoenen te kopen aangezien het winter wordt. Ik wil het lieft gewoon zomerhandschoenen, want ik rijd toch nooit hele lange stukken. Weet iemand goede merken? Ervaringen? Plaatjes?

Alvast bedankt,

Greetz
 
Ga een winkel in, pak de duurste die je kan vinden, en je hebt een goeie handschoen van een goed merk...Dainese, MQP enz enz....
 
Ik heb GRID, niet al te duur (125 gulden maar door foutje van de winkel bleek achteraf dat ik ze niet betaald had :) , stond niet op de totaalfactuur), echte zomerhandschoenen en voldoen me goed.
 
Als jij ook als het vriest gaat rijden zou ik winterhandschoenen kopen. De zomerhandschoenen die ik ken houden je handen echt niet warm.
Ik heb trouwens MQP handschoenen. Bevallen mij prima.
 
Heb Grand Canyon handschoenen van 125 piek. Reed met les in de winter ook met zomerhandschoenen. Zat stuurverwarming op die fiets, dus was wel vol te houden.
 
Heb zelf net een Lookwell winterhandschoen gekocht met Hippora bla bla bla...Bevallen me eigenlijk niet zo goed. Warm is het wel maar de pasvorm is niet optimaal toch wel belangrijk als ze al dik gevoerd zijn en vooral als je onder winterse omstandigheden door wil rijden.
Grid motorhandschoenen zijn wel errug goed.
 
Ik koop toch liever in de winkel, dan weet ik tenminste zeker of de maat goed is en of ze goed zitten. Maar het zijn wel mooie ja.
 
Al mijn motorkleding heb ik via Andorra gekocht, gewoon in een motorzaak passen en dan de juiste maat bestellen in Andorra.
Heeft me alles bij elkaar toch zo´n 1.000 piek bespaart.
 
Richa heeft zeer goeie motorhandschoenen!
heb op het punt gestaan er te kopen maar was mij toch te opvallend om daarmee rond te rijden op mijn gs, is meer iets voor de supersporters! (die tijd komt nog!)
 
Ik zou toch maar winterhandschoenen kopen. Als het lekker vriest krijg je heel erg snel kouwe klauwen in die dunne zomerhandschoentjes. En voor de prijs hoef je het niet te laten, je kunt ze al kopen rond de f 100,-
 
Heb in de zomer eigenlijk m\'n handschoenen altijd onder m\'n jas, maakt dat eigenlijk wat uit? De mouwen van m\'n jas sluiten aan de binnenkant wel af met elastiek, dus daar komt niets door, maar lijkt me in de winter iets minder fijn met al die koude wind.
 
Tip: doe je handschoenen over je mouwen...

(Winter)handschoenen is net als met een helm: gewoon passen wat het lekkerste zit. Kouwe klouwen krijg je toch wel, of je moet van de verwarmde (binnen)handschoenen kopen...
 
ik doe mijn handschoenen nooit over de mouwen en toch blijft alles goed winddicht! gewoon de vlecro van de mouwen goed aanspannen klaar. enkel bij (zeer) snelle ritten autostrade durft er eens een strip loskomen
 
Handschoenen over je mouwen zuigt inderdaad als het regent: dan loopt het water met een noodgang je handschoenen in. Bij een stevige bui zijn je handschoenen binnen een paar minuten volledig doorweekt. Zomerhandschoenen drogen gelukkig binnen een paar uur, maar winterhandschoenen mag je gerust twee dagen op de verwarming leggen voordat ze weer enigszins droog zijn :(
 
Wat ik bij hevige regen doe is bij een tankstation van die plastic wegwerphandschoentjes aandoen, en daar weer mijn gewone handschoenen overheen, dan hou ik iig droge handen.
 
Blijven ze dan ook warm..????
Heb laatst paar honderd km in de regen gereden, op het laatst heb je ijskoude handen, toen bij tankstation van die plastic wegwerpdingen omgedaan, en dat was stukken beter, je handen bleven droog en dus ook warmer. :)
 
Tegenwoordig heb ik een \"regenuitrusting\" bestaande uit een (fiets)regenpak, regenoverhandschoenen en regenoverlaarzen. Het regenpak trek ik aan over mijn motorpak, de regenoverhandschoenen en -laarzen gaan over mijn handschoenen resp. kisten. Vervolgens trek ik de mouwen van de regenjas over mijn regenoverhandschoenen en trek ik de pijpen van de regenbroek over de regenoverlaarzen. Het is een hele verkleedpartij, maar je blijft wel kurkdroog (behalve van het zweet) ;)
 
Tegenwoordig heb ik een \"regenuitrusting\" bestaande uit een (fiets)regenpak, regenoverhandschoenen en regenoverlaarzen. Het regenpak trek ik aan over mijn motorpak, de regenoverhandschoenen en -laarzen gaan over mijn handschoenen resp. kisten. Vervolgens trek ik de mouwen van de regenjas over mijn regenoverhandschoenen en trek ik de pijpen van de regenbroek over de regenoverlaarzen. Het is een hele verkleedpartij, maar je blijft wel kurkdroog (behalve van het zweet) ;)

Hoeveel koffers met kleding heb jij bij je dan? Bij mij kan ik mn slot en regenbroek kwijt onder mn zadel...en dan isset echt afgelopen hoor...
 
Terug
Bovenaan Onderaan