Motorhefbrug weer voor €272 bij de Makro

Is dezelfde als :
full

full

full

uit topic Waarom een auto als je een motor hebt :)

Alleen is hij bij de marko dan zonder de voorsteun voor het voorwiel. Maar deze is wel zonder makro pas te verkrijgen bij mij :)
Alleen brengt de Makro hem ook nog bij je thuis en dat doe ik helaas niet (of het moet in de buurt van geldrop zijn dan vind ik het GEEN probleem om ff te bezorgen.) en de verzendkosten zijn belachelijk hoog via TNT ongeveer 80 euro :( |( B|

heb er alleen nog maar 1 op vooraad en de leverancier verwacht ze pas weer over 1 maand. Wel komt er dan ook eentje welke op luchtdruk werkt :)
98011.jpg


Voordeel van deze heftafel: hij is ontzettend klein op te bergen. Nadeel hij is niet superbreed.
 
Laatst bewerkt:
Mijn excuses hij zit er inderdaad wel bij. Laatste keer dat ik keek (vorige keer dat ze hem in de actie hadden en ik ze zelf nog niet kon leveren) bij de makro stond hij er nl zonder die voorwielsteun.

Foto uit makro krantje !
full
 
kan er ook een yamaha Royalstar op om hem "gewoon"recht te kunnen stallen in de garage. Deze heeft namelijk geen middenbok en neem veeeeeeel ruimte in omdat hij op z'n standaard moet.

Nu is dus eigelijk gewoon de braag of je hem ook kan gebruiken om een motor te stallen?

Zo niet, hebben ze daar ook iets voor?
 
kan er ook een yamaha Royalstar op om hem "gewoon"recht te kunnen stallen in de garage. Deze heeft namelijk geen middenbok en neem veeeeeeel ruimte in omdat hij op z'n standaard moet.

Nu is dus eigelijk gewoon de braag of je hem ook kan gebruiken om een motor te stallen?

Zo niet, hebben ze daar ook iets voor?
Nee daar is hij niet echt gechikt voor. Door de ijzeren wielen is hij bij belasting moeilijk van zijn plaats te krijgen. Daarnaast heeft een royal star een zijstandaard welke erg ver naar links uitsteekt en ik denk niet dat je dat haalt op deze smalle heftafel.
 
Is dezelfde als :
(Afbeelding)
(Afbeelding)
(Afbeelding)
uit topic Waarom een auto als je een motor hebt :)

Alleen is hij bij de marko dan zonder de voorsteun voor het voorwiel. Maar deze is wel zonder makro pas te verkrijgen bij mij :)
Alleen brengt de Makro hem ook nog bij je thuis en dat doe ik helaas niet (of het moet in de buurt van geldrop zijn dan vind ik het GEEN probleem om ff te bezorgen.) en de verzendkosten zijn belachelijk hoog via TNT ongeveer 80 euro :( |( B|

heb er alleen nog maar 1 op vooraad en de leverancier verwacht ze pas weer over 1 maand. Wel komt er dan ook eentje welke op luchtdruk werkt :)
(Afbeelding)

Voordeel van deze heftafel: hij is ontzettend klein op te bergen. Nadeel hij is niet superbreed.
ik heb er nu even geen geld voor maar ga er zeker één kopen bij je volgend seizoen.
 
Maar is hij nu wel te gebruiken dan, zonder middenbok?

Kan me van een paar weken geleden een artikel herinneren, waarbij het vooral ging om de stabiliteit van de fiets.....voor diegenen die al zo'n hef gebruiken, staat dat een beetje stevig?

Heb trouwens wel een paddockstand, dat zou ook een oplossing kunnen zijn. Zou je dan ook een paar spanbanden moeten gebruiken?
 
Ik denk dattie te kort is voor een paddock stand. Kijk maar naar mijn plaatjes, dan zie je dat het achterwiel een eind oversteekt.
 
De afgebeelde hefbrug lijkt me wat iel voor een Goldwing of Pan European, daarom maak ik zelf een hefbrug die tevens in de vloer verzinkt is.

oke,..... het is erg veel werk, en voor lichtere motoren zal hij goed genoeg zijn, moet er gewoon niet aan denken dat de motor met brug an al omkukelt.

Mazzel
 
Die is toch veel te kort. de mijne is 290 cm lang en 75 cm breedt en een oprijplaat van 1 meter, dat zijn toch wel de maten die je minimaal nodig bent, en kan tot 100 cm opgepompt worden middels hydrauliekpomp (lemgte van mijn motor is 265 cm, standaard was de brug 225 cm, heb um iets verlengd)

Zo is de brug standaard
RL-2.jpg


de RL-2 van www.erenka.com, kost iets meer, 400 incl. geloof ik, maar is een goede, en je kunt met een beetje babbel er gratis een minilift bijkrijgen

E zo ziet er er uit/staat ie er nu bij, is al weer 4 jaar oud, maar dat beetje extra ruimte is erg handig,

DSC00011.JPG
 
Laatst bewerkt:
Jammer dat je er geen paddock-stand op kan plaatsen, is ie te smal voor.

Toch maar es kijken naar eentje die iets breder is.
 
Die Makro brug heeft geen luik om het achterwiel te laten zakkken, dat kan verrekte lastig zijn.

Er zijn een paar dingen waar je op moet letten.

Stevigheid/balans/matriaal/luik onder achterwiel/hoogte minimaal 80 cm/wat voor pomp/minimaal 70 cm breedt

En die paar euro extra kom je wel weer overheen, zo'n brug koop je "voor het leven" zeg maar, en moet kwalitatief goed zijn, en bezuinig als het om veil;igheid en werken gaat nooit op kwaliteit, tweedehands zijn ze ook goed weer te verkopen als de liefde ooit over gaat voor brommers, maar die van mij duurt al 25 jaar
 
Laatst bewerkt:
Die Makro brug heeft geen luik om het achterwiel te laten zakkken, dat kan verrekte lastig zijn.

Er zijn een paar dingen waar je op moet letten.

Stevigheid/balans/matriaal/luik onder achterwiel/hoogte minimaal 80 cm/wat voor pomp/minimaal 70 cm breedt

En die paar euro extra kom je wel weer overheen, zo'n brug koop je "voor het leven" zeg maar, en moet kwalitatief goed zijn, en bezuinig als het om veil;igheid en werken gaat nooit op kwaliteit, tweedehands zijn ze ook goed weer te verkopen als de liefde ooit over gaat voor brommers, maar die van mij duurt al 25 jaar

Dat het geen eerste klas garage kwaliteit is, ben ik met je eens. Ik sleutel een paar keer per jaar aan de motor en dan is die brug voor mij (en de meesten) ruim voldoende. Nu staat de brug ingevouwen in de garage, zonder in de weg te staan.

Dat luik onder het achterwiel is niet nodig. Als je naar de foto kijkt van mijn motor op de brug, zie je dat het achterwiel boven de treeplank hangt. Die treeplank schuif je er zo af en je achterwiel kan je minimaal 80 cm naar beneden laten zakken.

hefbrug3.JPG
 
Dan ben je de "in geval van nood steun" en extra plek voor "grijpgereedschap" ook kwijt. En de mijne is ingeklapt zo hoog daar rij met de volvo s70 overheen
 
Terug
Bovenaan Onderaan