Motorheftafel in vloer plaatsen

mark965

MF'er
24 okt 2018
193
160
Beverwijk
Ik ben hier nieuw maar volg het motorforum al langer. Met name de Vespa GTS verhalen. En de info over motorheftafels. Ik heb besloten er een te bestellen en in mn garagevloer te laten zakken. Omdat ik veel aan internet gehad heb wil ik de werkwijze delen. Eerst een tafel besteld. De afmetingen staan op internet maar meet toch liever alles zelf na.
Proefgaten geboord om dikte vloer te bepalen.
Gat gezaagd om water op te vangen.
Beton in brokken gezaagd.
Uitgegraven op diepte.
Bewapening gemaakt en beton gestort. Bekisting en hoeklijn gelast. Volgende week weer verder met de wanden storten. IMG-20181009-WA0001.jpegIMG-20181013-WA0005.jpegIMG-20181013-WA0013.jpegIMG-20181014-WA0002.jpeg20181018_123732.jpg
 

Bijlagen

  • IMG-20181013-WA0005.jpeg
    IMG-20181013-WA0005.jpeg
    687,6 KB · Weergaven: 325
  • IMG-20181013-WA0013.jpeg
    IMG-20181013-WA0013.jpeg
    824,7 KB · Weergaven: 325
Nee ik heb 20 jaar geleden gat in betonvloer van zolder gezaagd om vaste trap te maken. Verder nooit geen betonklussen gedaan. De kuil is 30 cm diep en droog. Grondwater zit op 70 cm hier.
 
Ziet er goed uit! Hoe hoog komt die heftafel als hij weggewerkt is in de vloer?
Precies mijn idee, begrijp dat als hij in de vloer zie niet in de weg staat. Maar mijn heftafel, op de vloer komt op 80 cm boven de vloer, dat vind ik soms al te laag, zou hem graag nog 10cm hoger willen hebben.
Als jij hem nu 10 cm ? in de vloer laat zakken. Of is dit een versie voor inbouw?
 
Dat is dezelfde als de HBM500.
Gezien de oprijplaat is hij niet specifiek bedoelt om te laten verzinken in de vloer maar is wel mogelijk.
66,5cm zou voor mij net even te laag zijn.

Inbouw is wel mooi maar voor mij zou het sowieso al niets zijn want ik laat met enige reglmaat schroefjes en ringetjes uit mijn handen vallen die dan verdwijnen onder de heftafel.
 
ik heb er zelf ook 2 ingebouwd in mijn schuur, het is gewoon superhandig, als de tafel straks niet hoog genoeg komt, kan je nog een cilinder met een wat langere slag monteren.
in mijn vorig huis heb ik een gat i/d vloer gemaakt door rondom gaatjes te boren door de vloer heen (ruw vloer + smeervloer), met een onderlinge afstand van ong. 20 mm. met een (oude) stofzuiger er bij blijft het toch stof vrij, vervolgens gewoon binnen in beton weghakken, door de gaatje gaan de barsten in de beton niet verder (denk aan een postzegel). voordeel je hoeft geen betonzaag te huren,
 
Vanaf garagedeur tot lift 2,1mtr. Links 1 mtr , rechts 1 mtr en aan de voorkant tot werkbank ook 1mtr.
En de werkhoogte is wat laag met 66 cm. Maar alles staat met compromissen.
Op de grond blijven liggen sleutelen, op de knietjes, of losse brug aan de zijkant duwen en dan aan 200 kg lopen trekken als ie naar het midden moet.
Nog een monteurskrukje aanschaffen dan hoef ik ook niet te bukken.
 
Vanaf garagedeur tot lift 2,1mtr. Links 1 mtr , rechts 1 mtr en aan de voorkant tot werkbank ook 1mtr.
En de werkhoogte is wat laag met 66 cm. Maar alles staat met compromissen.
Op de grond blijven liggen sleutelen, op de knietjes, of losse brug aan de zijkant duwen en dan aan 200 kg lopen trekken als ie naar het midden moet.
Nog een monteurskrukje aanschaffen dan hoef ik ook niet te bukken.

Wat voor compromis dan? Inbouwen betekent niet direct dat je maar zo weinig hoogte overhoudt, er zijn zat bruggen die hoger zijn. 1200 tot 1300mm is vrij normaal tegenwoordig.
 
Wat voor compromis dan? Inbouwen betekent niet direct dat je maar zo weinig hoogte overhoudt, er zijn zat bruggen die hoger zijn. 1200 tot 1300mm is vrij normaal tegenwoordig.
Overal hangt een prijskaartje aan. Ik kwam ook prachtige elektrische bruggen tegen op internet.
Ik heb m voor de hobby en niet om mijn brood mee te verdienen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan