Motorheftafel: prijs = kwaliteit?

Dutchboy

Die hard MF'er
20 mrt 2004
698
0
Ik ben op zoek naar een motorheftafel omdat ik eens wat prettiger wil sleutelen dan op m'n knieën op de grond en omdat ik bij de tweede motor hier in het huishouden (Honda Shadow) niet eens fatsoenlijk bij het oliefilter kan komen als ie op de grond staat :(

Verschil in kwaliteit heftafel?

Heb elders op het forum een vraag met foto's gesteld over de prijs en kwaliteit van die heftafels van op MP gaan ze van € 199 tot 425 voor de hydraulische (zelf pompen) exemplaren.

Waarom ook in dit forumdeel: omdat er hier veel zelfsleutelaars zitten die wellicht zelf eentje hebben. Of als er meer mensen belangstelling hebben voor zoiets dat we misschien gezamenlijk de beste kunnen uitkiezen en kwantumkorting bedingen?
 
Die bovenste in de post van jou hebben wij ook, in het geel. Was een tijdje geleden bij de Makro tekoop.
De xr staat er altijd op, en hij doet het prima..
 
Ik heb zelf die van 295,- en ben er erg tevreden over
Heb ook naar die van de makro (die is gelijk aan die van 199,-) gekeken en vonden hem wel mooi maar een beetje instabiel als je er een behoorlijke motor op zou zetten en dat achterstuk geeft geen ondersteuning bij het sleutelen.
 
Ik heb zelf die van 295,- en ben er erg tevreden over
Heb ook naar die van de makro (die is gelijk aan die van 199,-) gekeken en vonden hem wel mooi maar een beetje instabiel als je er een behoorlijke motor op zou zetten en dat achterstuk geeft geen ondersteuning bij het sleutelen.


Oké, dat schiet op qua info. Mijn supermoto weegt niet zoveel maar met die Shadow komt er wel dik 200 kilo op te leunen inderdaad. Maar voor die &^%$# Shadow zal er ook nog wel zo'n klein extra krikje bij moeten om hem nét nog iets hoger van de plaat te kunnen halen. Ik vraag me echt af hoe monteurs dat oliefilter lospeuteren.
 
Ik ben op zoek naar een motorheftafel omdat ik eens wat prettiger wil sleutelen dan op m'n knieën op de grond en omdat ik bij de tweede motor hier in het huishouden (Honda Shadow) niet eens fatsoenlijk bij het oliefilter kan komen als ie op de grond staat :(

Verschil in kwaliteit heftafel?

Heb elders op het forum een vraag met foto's gesteld over de prijs en kwaliteit van die heftafels van op MP gaan ze van € 199 tot 425 voor de hydraulische (zelf pompen) exemplaren.

Waarom ook in dit forumdeel: omdat er hier veel zelfsleutelaars zitten die wellicht zelf eentje hebben. Of als er meer mensen belangstelling hebben voor zoiets dat we misschien gezamenlijk de beste kunnen uitkiezen en kwantumkorting bedingen?


ik heb ééntje van de sponsor gekregen, maar die gaat tot max 135 kg doet het verder prima maar is voor jou dan niet geschikt denk ik.


Hij is van http://www.powerplustools.nl/ kost €119- volgens mij.
 
ik heb ééntje van de sponsor gekregen, maar die gaat tot max 135 kg doet het verder prima maar is voor jou dan niet geschikt denk ik.


Hij is van http://www.powerplustools.nl/ kost €119- volgens mij.


Ja voor m'n supermotard prima maar die dikke Shadow: nee dat wordt niks. Wel dicht bij me in de buurt maar ze zijn wel de duurste met die heftafels. Ik ga gewoon eens bellen en horen waarom, sowieso is ie breder dan die andere.
 
goed gemaakt deze heftafel, maar denk er aan een extra borging te maken want zoals het er nu uitziet staat hij altijd alleen maar op de krik te rusten.
groet Ben.
 
Ik heb een dure profesionele. Het enige dat hopeloos is aan die brug is het oppervlak. Het is een gewafelt oppervlak en dat is hopeloos schoon te maken. Deze winter ga ik er een vlakke plaat op lassen.
 
k heb hier een tafel staan van buitelaar. de grote (249 eu) bevalt mij erg goed!

http://www.buitelaar.nl/comasy/templates/product.aspx?contentid=272&productid=1787

Zo...even een oud topic omhoogschoppen....

Welk type heb jij?

Ik zit te denken aan de 200 met pneumatiek, kan hij mooi op mijn compressor aangesloten worden.
Is dat handig?
Heeft iemand daar ervaring mee? Of is met de voet pompen toch de beste optie????

Wie kan hier iets nuttigs over zeggen? Alvast bedankt!!
 
Ik ben zelf zo'n bok aan het maken met een pomp uit een Mercedes bus en met mijn laskunsten. Ik zal eens fotootjes maken van hoe ver ik nu ben. Is best lastig hoor zo'n ding maken, al is staal en lassen geen probleem voor me.
 
Daarom bespaar ik mezelf de moeite en koop gewoon een complete...zoveel duurder ben je echt niet uit...!!
Bovendien is dat nieuwe spul mooi gepoedercoat...!
JUIST! Zelf maken = jezelf voor de gek houden.

Ik heb afgelopen vrijdag een exemplaar gekocht bij BUITELAAR. Prima ding, prima prijs voor HOBBY+

full
 
Ik heb het nog anders:

full


De cilinder is er normaal één voor olie, met lucht tilde die ook makelijk mijn (ex) bmw en ook een XTZ750 Supertennere. Ik heb er een paar steuntjes bijgemaakt dat de Buell er op past. De Xt ondersteun ik gewoon met een paar balkjes.

Ik kan er ook eenvoudig een rijplaat op monteren. Kan ik de motor gewoon op wielen op hoogte hebben. Meestal gebruik ik de steunen, is wel makkelijk als je de wielen vrij hebt van de grond.

Nog een bijkomend voordeel. Er zitten wielen onder, kan alles eenvoudig door de schuur rollen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan