Motorheftafel

Chriz86

MF'er
22 okt 2007
146
12
Amersfoort
Ik zit te kijken naar een heftafel voor in mijn schuur om aan mijn motor te werken. Ik ben wel gecharmeerd van de HBM300.
Ziet er allemaal goed uit en lees er goede ervaringen over. Zo zijn er een aantal alternatieven (Powerplus, daytona..) die allemaal iets soortgelijks bieden.

Ik zag online bij een handel in Doesburg een andere variant; Motorheftafel / Motorfietslift / Motorbrug

Deze is iets goedkoper (320 ipv 400) maar kan alleen verstuurd worden, met verzending erbij zit ik dan alsnog tegen de 400 aan.
Maar toch het overwegen waard, ook omdat ie net iets compacter is, 55cm breedte tegenover 70cm vooral.

Mijn vraag; heeft iemand ervaring met deze tafel, misschien van Lowbudgets.nl of een ander?
En, is een tafel van 55cm breed genoeg?

Alvast bedankt om je ervaring te delen.
 
Heb ook de heftafel van HBM. Prima tafel voor af en toe klussen. Voor dat geld is het het zeker waard! De mijne is 70 cm breed, dat werkt wel zo prettig.
 
Ik ben destijds naar HBM gereden, en daar hadden ze een paar modellen heftafel met motorfiets en al staan in de showroom.

Ik had de 300 op het oog, maar vond die te wiebelig als ik kracht zette aan de motor die erop stond. Ik heb toen ter plekke besloten om toch maar de HBM 500 heftafel te kopen. Daar heb ik geen moment spijt van gehad.
Hij is alleen wel bijna 2 keer zo duur...
 
Dat wilde ik net zeggen ziet er leuk uit maar een wiebel heftafel wil je echt niet hebben elke keer dat je klust heb je weer spijt dat je zo'n chinachipping ding gekocht hebt.
 
Heb zelf een PowerPlus 70 cm uitvoering met voetpomp , hebben de zwaarste motoren op gestaan , wo Suzuki cavalcade lxe en ettelijke Goldwingen en Hd`` s
Geen centje pijn , maar niet die smalle nemen dat komt niet goed in mijn ogen ….
 
Laatst bewerkt:
HBM spul komt gewoon uit china , net als de rest.

Ze zijn alleen groot genoeg dat ze alles met eigen merkjes en een ander kleurtje met de container vol kunnen bestellen.


Niks mis mee trouwens, als je bij mij in de werkplaats "hbm" roept.. gaat de halve tent dansen :)
 
Gebruik al jaren ook de HBM 300, stevige tafel, geen problemen tot nu toe. Ik zou niet voor een smallere tafel gaan, die wordt dan wel "wiebelig" en je hebt minder plek om je spullen ( gereedschap, onderdelen ed ) neer te leggen.
 
HBM spul komt gewoon uit china , net als de rest.

Ze zijn alleen groot genoeg dat ze alles met eigen merkjes en een ander kleurtje met de container vol kunnen bestellen.


Niks mis mee trouwens, als je bij mij in de werkplaats "hbm" roept.. gaat de halve tent dansen :)
Owja zo bedoel je. Ja idd maar eigenlijk al dat spul komt uit China. Hbm natuurlijk net zo. Meeste hbm spul dat ik heb is prima. :)
 
Gebruik al jaren ook de HBM 300, stevige tafel, geen problemen tot nu toe. Ik zou niet voor een smallere tafel gaan, die wordt dan wel "wiebelig" en je hebt minder plek om je spullen ( gereedschap, onderdelen ed ) neer te leggen.
Is helemaal waar , dingen liggen vaak vol met sleutelmeuk ..dan is ie vaak nog te klein...})_O-
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan