Motorhelm aanraden waarin Packtalk goed past

Jean2cilinder

Bijna weekend
28 nov 2018
414
343
Noord-Holland
Hoi.

Heb vanavond tevergeefs geprobeerd de Packtalk Bold in mijn Nolan N87 te installeren. Er is gewoon niet genoeg ruimte voor de oortjes en zelfs al haal ik wat padding uit de wangstukken lukt het me niet de wangstukken goed op hun plaats terug te klikken. Best teleurgesteld. Dat betekent een helm waar het wel goed in past. Iemand een goede suggestie? Kan helaas niet echt hoger dan de €300 op dit moment. (Voor de Snoei RYD maak ik wel een uitzondering als de Cardo er goed in past)

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Je moet geen helm kopen omdat je op de beurs iets goedkoops hebt gekocht maar omdat hij goed past en comfortabel is.
Als je er een andere helm bij moet kopen ben je trouwens alles behalve goedkoop uit.
 
Je moet geen helm kopen omdat je op de beurs iets goedkoops hebt gekocht maar omdat hij goed past en comfortabel is.
Als je er een andere helm bij moet kopen ben je trouwens alles behalve goedkoop uit.

Ik heb deze helm 1,5 jaar geleden gekocht nadat ik die heb gepast en heb vergeleken met de rest in die prijsklasse. Toen was er nog geen sprake van een com systeem. Top bijdrage, bedankt.
 
NB, alleen van horen zeggen zelf nadenken over je veiligheid etc.......

Een lepel (of ander metaal) heet stoken en hiermee het schuim wat tegen de helmschaal aanzit wat wegsmelten/diepte inbrengen.
 
NB, alleen van horen zeggen zelf nadenken over je veiligheid etc.......

Een lepel (of ander metaal) heet stoken en hiermee het schuim wat tegen de helmschaal aanzit wat wegsmelten/diepte inbrengen.

Ik heb besloten deze maar helemaal weg te smelten :+ en te gaan voor de Shoei.
 
Kun je niet beter gewoon ff naar de dichtstbijzijnde helmenboer rijden (met je nieuwe com) en gewoon gaan passen? Lijkt mij 't beste van beide werelden; je weet gelijk of je com in de helm past (je mag vast wel even de boel erin zetten zonder alles vast te plakken) en ook gelijk of de helm om je kop past. 8)7
 
Kun je niet beter gewoon ff naar de dichtstbijzijnde helmenboer rijden (met je nieuwe com) en gewoon gaan passen? Lijkt mij 't beste van beide werelden; je weet gelijk of je com in de helm past (je mag vast wel even de boel erin zetten zonder alles vast te plakken) en ook gelijk of de helm om je kop past. 8)7

Klopt. Maar ik dacht ik peil even de ervaringen en suggesties hier op het forum.
 
Voor wat het waard is (niet veel), die Shoei RYD ziet er wel tof uit. Apart, met die ventilatie op die manier. :t Krijgt hier ook wel een redelijk lovende review. Ik hoop voor je dat 't er allemaal goed in past.
 
Is er voor die Nolan geen losse padding / wangstuk te verkrijgen waarbij de speakers wel passen? Je zal toch de eerste niet zijn die daar een speakertje in wil hebben?
 
Ik heb flink wat helmen op m'n hoofd gehad. Momenteel heb ik 2 integraal helmen van X-Lite, de X802RR. Mijn Scala Freecom 4 past daar perfect in, evenals de oude Scala nogwattes. Ook heb ik twee systeemhelmen, de Nolan N104 en de Nolan N100-5. Daar past ook met al het gemak communicatie in. Alle helmen zijn fabrieksaf voorbereid met de juiste uitsparingen etc.
 
Terug
Bovenaan Onderaan