Motorhelm en warm weer

Biggest four

MF veteraan
19 feb 2003
1.181
114
Ik heb een systeemhelm (HJC) en heb met warm weer altijd een jeukend irritatie gevoel op mijn voorhoofd, net boven de rand van de helm. De binnenvoering raakt daar de huid (tegen de haargrens aan) en door de warmte gaat dat irriteren. Ik heb al eens het piepschuim van de helmschaal een beetje weggekrabt onder de binnenvoering op die plek, om de druk wat te verminderen, maar dat helpt niet echt. De binnenventilatie in de helm heeft hier ook geen effect op. Wie herkent dit en wat kun je er tegen doen?
 
Een balaclava klinkt in jouw oren misschien niet als de eerste oplossing bij warm weer, maar je hebt ze die helpen om het hoofd koel te houden zodat de voering van je helm niet gaat jeuken en heel vies en vet wordt. Ik heb een paar van deze Forcefield balaclava's en dat bevalt me uitstekend met dat warme weer. Deze zijn helaas niet meer te koop, maar je hebt gelijksoortige. Trouwens als het kouder wordt zitten ze ook lekker. Gelijk je nek beschermd tegen de kou. Ik rij niet zonder.
 
alleen om de boel schoon te houden in zo'n ding al fijn ............en het houd de wespen uit je hals.......warm is het toch al
 
Bedankt voor de tips. In koude periodes gebruik ik altijd een helmmuts. In de zomer lijkt me dat te warm, maar uit jullie reacties blijkt dat ik dat maar eens moet gaan proberen :Y
 
We klagen ook wel makkelijk hoor... B|

Of t jeukt
Of t zweet
Of t is warm
Of t is nat
Of t is koud
Of t knelt
Of t beslaat
Of t suist
Of t tocht
Of t ruikt naar Chinees
Of t zit te krap
Of t zit te ruim
Of t blikveld is te klein
Of t is benauwd
Of de bril past niet
Of de sluiting is niet goed
Of de vorm is niet goed
Of t maakt te veel lawaai
Of je hoort niks
Of je oma vind m niet mooi
Of hij is te duur
Of hij komt uit Korea
Of ......

Kom op mensen, niet lulle maar gewoon pot op je en :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan