Motorhelm + gezichtsmasker goed beschermd??

Al met al gaat eigen keus boven alles maar ik ben blij dat dit even gepost heb, jullie berichtjes hebben mij wel tot denken gezet, vandaag maar even langs de lokale motorkleding boer om helmen te passen
 
Als het 38 graden is, zet ik geen integraalhelm op. Een potje kan dan veiliger zijn.
 
Ik rij alleen als het tussen de 18 en 22 graden is en het niet regent,geregend heeft of gaat regenen.
Dus altijd integraalhelm op 😎
 
Akelig verhaal... '(

Zou het niet zo kunnen zijn dat de kinband van de helm gewoon veel te los zat?

Bij een niet goedgekeurd "potje" denk ik aan zoiets als op onderstaande foto. Dat zoiets bij het naar achteren schuiven de nekwervels breekt kan ik me goed voorstellen. En die kinband zal ook niet veel doen.

1594460512677.png
 
Schuberth had een poosje een potje met een beugel, maar volgens mij wordt die ook niet meer gemaakt??
Geen idee of er nog zoiets ergens in de markt is.

Schuberth J1

Schuberth-J1-White.jpg
 
Ik kan me herinneren toen ik nog een stuk jonger was dat hier een straat verderop een motorrijder was gevallen door een auto die de weg op kwam bij haaientanden. De beste man had ook een jethelm/potje achtig iets op en ik zal het beeld nooit meer vergeten. Waarschijnlijk is het niet heel hard gegaan maar zijn hele gezicht zat onder het bloed, tanden lagen er deels uit en z'n kin was bijna tot op het bot weg geschaafd. Buiten dat een jethelm/potje niet mijn smaak is zal ik alleen al om die reden nooit zo'n helm dragen.
 
Schuberth had een poosje een potje met een beugel, maar volgens mij wordt die ook niet meer gemaakt??

Ik heb er zo eentje gehad. Op zich een hele fijne helm met een enorm gezichtsveld, je ziet namelijk de randen van de helm niet. Alleen, je wil zo een helm om bij warm weer ook lekker luchtig te kunnen rijden en dat werkt niet door dat grote vizier, dat eigenlijk als een soort vissekom om je heen zit waardoor het nog steeds best warm wordt achter het vizier. Je kunt dat oplossen door een vizier van de Schubert S1 er op te zetten, dat zit dan tot net onder je neus. Maar bij slecht weer zit je dan weer vol met je bek in de regen.

Daarom ben ik jaren geleden al overgestapt naar de Shark Evo helmen. Begonnen met de Evoline 3, tegenwoordig rij ik met een Evo One II.

Grote voordeel is dat opengeklapt het een echte jethelm is en ook als zodanig gekeurd. Zonder openstaand windvangend kaakdeel boven op je hoofd zoals bij een normale systeemhelm, waarbij bovendien dan het vizier niet dicht is. Dichtgeklapt fungeert hij als integraalhelm en is ook daarvoor gekeurd.

Zelf rij ik al heel snel met het ding opengeklapt, eigenlijk alleen op de snelweg niet. En midden in de winter.

1594462515912.png
 
Ik heb vandaag een aantal helmen gepast en ben van mening dat ondanks de veiligheid van een integraal helm ik kies voor een systeem helm, conform is voor mij ook wat waard ik ga denk ik maar eens kijken voor een scorpion exo tech, lijkt op mijn huidige ls2 maar oogt iets sportiever
 
Ik heb vandaag een aantal helmen gepast en ben van mening dat ondanks de veiligheid van een integraal helm ik kies voor een systeem helm, conform is voor mij ook wat waard ik ga denk ik maar eens kijken voor een scorpion exo tech, lijkt op mijn huidige ls2 maar oogt iets sportiever

Deze kwam ik in een winkel tegen. Niet duur en zien er solide uit

Mogelijk ook nog een optie ?

 
Met een pothelm, jeans en een doorwaaijas is dat helemaal niet warm.
Met een plastic pak, integraalhelm, waterdichte laarzen en winterhandschoenen is dat niet zo lekker.
Een onverhoopte asfaltinspectie is met dat laatste wel minder onprettig.
 
AU!
Maar met 38 graden en een integraalhelm val je misschien van je motor en dan ben je dood.

Ik rijdt met een crosshelm als het warm is.
Kin stuk staat veel verder naar voren dus genoeg ventilatie maar wel kin bescherming.
Moet er niet aan denken dat ik met mijn kin de straat raak.

Een opspattende steen helpt daar niet tegen maar ik rijdt dan met een cross bril om me gezicht te beschermen.
Kijk maar eens naar autoruiten hoe vaak daar een ster op zit dus het gevaar is reëel.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er zo eentje gehad. Op zich een hele fijne helm met een enorm gezichtsveld, je ziet namelijk de randen van de helm niet. Alleen, je wil zo een helm om bij warm weer ook lekker luchtig te kunnen rijden en dat werkt niet door dat grote vizier, dat eigenlijk als een soort vissekom om je heen zit waardoor het nog steeds best warm wordt achter het vizier. Je kunt dat oplossen door een vizier van de Schubert S1 er op te zetten, dat zit dan tot net onder je neus. Maar bij slecht weer zit je dan weer vol met je bek in de regen.

Daarom ben ik jaren geleden al overgestapt naar de Shark Evo helmen. Begonnen met de Evoline 3, tegenwoordig rij ik met een Evo One II.

Grote voordeel is dat opengeklapt het een echte jethelm is en ook als zodanig gekeurd. Zonder openstaand windvangend kaakdeel boven op je hoofd zoals bij een normale systeemhelm, waarbij bovendien dan het vizier niet dicht is. Dichtgeklapt fungeert hij als integraalhelm en is ook daarvoor gekeurd.

Zelf rij ik al heel snel met het ding opengeklapt, eigenlijk alleen op de snelweg niet. En midden in de winter.

Bekijk bijlage 1521834
Ik ben eveneens van de Evoline series nu inmiddels bij de EVO One 2 aanbeland.

Ik merk alleen wel dat ik mezelf er regelmatig op betrap iets teveel met open kinstuk te rijden. Erg fijne helm om open te rijden door het kinstuk wat volledig over de helm heen klapt.
 
Met 38 graden doe ik juist m'n vizier en luchtgaten van mn pak dicht.
Je kunt je lichaam ook afkoelen met lucht die warmer is dan de lichaamstemperatuur, door middel van verdamping van zweet. Alles dichtzetten is zeer ongezond, dan koel je namelijk niet af.
 
Je kunt je lichaam ook afkoelen met lucht die warmer is dan de lichaamstemperatuur, door middel van verdamping van zweet. Alles dichtzetten is zeer ongezond, dan koel je namelijk niet af.
Ik vond het vorig jaar toch een stuk lekkerder.
 
Ik heb vandaag een aantal helmen gepast en ben van mening dat ondanks de veiligheid van een integraal helm ik kies voor een systeem helm, conform is voor mij ook wat waard ik ga denk ik maar eens kijken voor een scorpion exo tech, lijkt op mijn huidige ls2 maar oogt iets sportiever
Kan ook het kinstuk over de helm klappen zie ik... dat is erg fijn.
 
Hij is binnen :), pinlock visier geplaatst ik vroeg me alleen af of iemand weet hoe je dat stukje bij de kin kan weghalen? Foto staat hieronder. Ik krijg de zijkanten wel los maar het middelste gedeelte niet, staat niks over in de instructie of iets gevonden op internet.
 

Bijlagen

  • 159474565005514185764153777288.jpg
    159474565005514185764153777288.jpg
    942,5 KB · Weergaven: 11
  • Leuk
Waarderingen: HCx
Hij is binnen :), pinlock visier geplaatst ik vroeg me alleen af of iemand weet hoe je dat stukje bij de kin kan weghalen? Foto staat hieronder. Ik krijg de zijkanten wel los maar het middelste gedeelte niet, staat niks over in de instructie of iets gevonden op internet.
Dat moet je er zo tussenuit kunnen trekken. Misschien eerst even ruimte maken. Zonder dat ding maakt elke helm wel meer lawaai.
 
Bedoel je dat driehoek-achtige lapje @Mrmoopie ? Dat zou je beter laten zitten, dat hoort er en zoals RR. ook al aangeeft maakt je helm zonder dat ding meer lawaai (windgeruis).
 
Terug
Bovenaan Onderaan