Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Akelig verhaal...
Zou het niet zo kunnen zijn dat de kinband van de helm gewoon veel te los zat?
Schuberth had een poosje een potje met een beugel, maar volgens mij wordt die ook niet meer gemaakt??
Als het 38 graden is, zet ik geen integraalhelm op. Een potje kan dan veiliger zijn.
Als het 38 graden is rij ik niet meerAls het 38 graden is, zet ik geen integraalhelm op. Een potje kan dan veiliger zijn.
Ik heb vandaag een aantal helmen gepast en ben van mening dat ondanks de veiligheid van een integraal helm ik kies voor een systeem helm, conform is voor mij ook wat waard ik ga denk ik maar eens kijken voor een scorpion exo tech, lijkt op mijn huidige ls2 maar oogt iets sportiever
AU!Weet je dat zeker?Bekijk bijlage 1521845
Met een pothelm, jeans en een doorwaaijas is dat helemaal niet warm.Als het 38 graden is rij ik niet meer
Een onverhoopte asfaltinspectie is met dat laatste wel minder onprettig.Met een pothelm, jeans en een doorwaaijas is dat helemaal niet warm.
Met een plastic pak, integraalhelm, waterdichte laarzen en winterhandschoenen is dat niet zo lekker.
Met 38 graden doe ik juist m'n vizier en luchtgaten van mn pak dicht.Als het 38 graden is rij ik niet meer
AU!
Maar met 38 graden en een integraalhelm val je misschien van je motor en dan ben je dood.
Ik ben eveneens van de Evoline series nu inmiddels bij de EVO One 2 aanbeland.Ik heb er zo eentje gehad. Op zich een hele fijne helm met een enorm gezichtsveld, je ziet namelijk de randen van de helm niet. Alleen, je wil zo een helm om bij warm weer ook lekker luchtig te kunnen rijden en dat werkt niet door dat grote vizier, dat eigenlijk als een soort vissekom om je heen zit waardoor het nog steeds best warm wordt achter het vizier. Je kunt dat oplossen door een vizier van de Schubert S1 er op te zetten, dat zit dan tot net onder je neus. Maar bij slecht weer zit je dan weer vol met je bek in de regen.
Daarom ben ik jaren geleden al overgestapt naar de Shark Evo helmen. Begonnen met de Evoline 3, tegenwoordig rij ik met een Evo One II.
Grote voordeel is dat opengeklapt het een echte jethelm is en ook als zodanig gekeurd. Zonder openstaand windvangend kaakdeel boven op je hoofd zoals bij een normale systeemhelm, waarbij bovendien dan het vizier niet dicht is. Dichtgeklapt fungeert hij als integraalhelm en is ook daarvoor gekeurd.
Zelf rij ik al heel snel met het ding opengeklapt, eigenlijk alleen op de snelweg niet. En midden in de winter.
Bekijk bijlage 1521834
Met 38 graden doe ik juist m'n vizier en luchtgaten van mn pak dicht.
Je kunt je lichaam ook afkoelen met lucht die warmer is dan de lichaamstemperatuur, door middel van verdamping van zweet. Alles dichtzetten is zeer ongezond, dan koel je namelijk niet af.Met 38 graden doe ik juist m'n vizier en luchtgaten van mn pak dicht.
Ik vond het vorig jaar toch een stuk lekkerder.Je kunt je lichaam ook afkoelen met lucht die warmer is dan de lichaamstemperatuur, door middel van verdamping van zweet. Alles dichtzetten is zeer ongezond, dan koel je namelijk niet af.
Kan ook het kinstuk over de helm klappen zie ik... dat is erg fijn.Ik heb vandaag een aantal helmen gepast en ben van mening dat ondanks de veiligheid van een integraal helm ik kies voor een systeem helm, conform is voor mij ook wat waard ik ga denk ik maar eens kijken voor een scorpion exo tech, lijkt op mijn huidige ls2 maar oogt iets sportiever
Dat moet je er zo tussenuit kunnen trekken. Misschien eerst even ruimte maken. Zonder dat ding maakt elke helm wel meer lawaai.Hij is binnen , pinlock visier geplaatst ik vroeg me alleen af of iemand weet hoe je dat stukje bij de kin kan weghalen? Foto staat hieronder. Ik krijg de zijkanten wel los maar het middelste gedeelte niet, staat niks over in de instructie of iets gevonden op internet.