Motorhelm kin steekt uit als je mond helemaal opent, normaal

badcat

Die hard MF'er
2 apr 2009
551
0
Tilburg
Hi ik heb laatst een motorhelm gepast, zit helemaal goed.
Maar als ik me mond open komt mijn kin onder de helm uit.
mijn vraag is: is dit normaal?
En mag het?

edit: het is een integraal helm..
thnx groeten,

Badcat
 
Laatst bewerkt:
mag zeker, anders zou zo'n helm nooit mogen:

lazer%20superskin%20jethelm%20mat%20zwart.jpg


Probeer eens een andere model helm. of je dit dan ook hebt.
 
Als de helm kort is, zal hij ook aan de achterkant kort zijn. Achter lijkt me belangrijker dan voor, dus kijk nog eens of hij daar wel ver genoeg komt.
 
Ik heb een Caberg Justissimo GT (systeemhelm) en die heeft een behoorlijk fors kinstuk, kan m'n mond openen zonder dat m'n kin eronderuit komt. Maar de achterkant is behoorlijk hoog/kort (vandaar een verbrande nek tijdens motorvakantie... _O- )

M'n 2e, nieuwe, helm is een integraal, Suomy Vandal Fabrizio. Hierbij is het kinstuk behoorlijk kort en komt m'n kin eronderuit als ik m'n mond open doe. Als m'n mond dicht is valt m'n kin gewoon binnen de helm. De achterkant van deze is dan wel weer een stuk lager, lekker om m'n nekje... Maar de helm zit wel helemaal super!

Het is dus enorm afhankelijk van het type helm. En gapen doe je maar thuis of op je werk, op de motor moet je gewoon bek houden en genieten! :]
 
Ik heb een Caberg Justissimo GT (systeemhelm) en die heeft een behoorlijk fors kinstuk, kan m'n mond openen zonder dat m'n kin eronderuit komt. Maar de achterkant is behoorlijk hoog/kort (vandaar een verbrande nek tijdens motorvakantie... _O- )

M'n 2e, nieuwe, helm is een integraal, Suomy Vandal Fabrizio. Hierbij is het kinstuk behoorlijk kort en komt m'n kin eronderuit als ik m'n mond open doe. Als m'n mond dicht is valt m'n kin gewoon binnen de helm. De achterkant van deze is dan wel weer een stuk lager, lekker om m'n nekje... Maar de helm zit wel helemaal super!

Het is dus enorm afhankelijk van het type helm. En gapen doe je maar thuis of op je werk, op de motor moet je gewoon bek houden en genieten! :]
Subtiel :+ !

Volgens mij is het vrij normaal dat je kin er onderuit komt als je je mond open doet ;) . Heb daarentegen een keer de helm van m'n vader op gehad en daar kwam m'n kin al onderuit terwijl ik m'n mond dicht had. Als dat een keer het geval is heb je gewoon een verkeerde helm te pakken lijkt mij ;) .
 
Subtiel :+ !

Volgens mij is het vrij normaal dat je kin er onderuit komt als je je mond open doet ;) . Heb daarentegen een keer de helm van m'n vader op gehad en daar kwam m'n kin al onderuit terwijl ik m'n mond dicht had. Als dat een keer het geval is heb je gewoon een verkeerde helm te pakken lijkt mij ;) .

Had hetzelfde toen ik naar een andere helm aan het kijken was. Was een Airoh integraal. Was gewoon niet voor mijn hoofd denk ik zo, was een erg platte helm :P

Bij mn huidige (nieuwe) heb ik het volgens mij niet.. Maar dat weet ik niet zeker.

Is het normaal? Geen idee. :P
 
Hi ik heb laatst een motorhelm gepast, zit helemaal goed.
Maar als ik me mond open komt mijn kin onder de helm uit.
mijn vraag is: is dit normaal?
En mag het?

edit: het is een integraal helm..
thnx groeten,

Badcat

Nee, dat mag natuurlijk níet. Meteen aangifte doen bij de motorhelmenpolitie. Zijn ze nou helemaal belatoeterd!!!! :+
 
Niet om het een of het ander, maar heb je hem wel goed op? Toen ik namelijk voor de eerste keer motorles had (eerder nooit een helm op gehad) had ik hem dus verkeerd opgezet waardoor mijn kin ook uitstak. Bij mijn eigen Shark kan ik dit nog steeds doen, als ik hem niet goed opzet. Zet ik hem echter goed op dan kan ik gapen wat ik wil, het kinstuk is zo laag daar kom ik nooit onder uit (hoop ik.... )
 
Niet om het een of het ander, maar heb je hem wel goed op? Toen ik namelijk voor de eerste keer motorles had (eerder nooit een helm op gehad) had ik hem dus verkeerd opgezet waardoor mijn kin ook uitstak. Bij mijn eigen Shark kan ik dit nog steeds doen, als ik hem niet goed opzet. Zet ik hem echter goed op dan kan ik gapen wat ik wil, het kinstuk is zo laag daar kom ik nooit onder uit (hoop ik.... )
owww, dus deze foto is van je eerste rijles?

helmetback.jpg
 
Hi ik heb laatst een motorhelm gepast, zit helemaal goed.
Maar als ik me mond open komt mijn kin onder de helm uit.
mijn vraag is: is dit normaal?
En mag het?

edit: het is een integraal helm..
thnx groeten,

Badcat


WHAHA wat een vraag...

Mag dat?
Nee mag niet...
Echt niet?
NEE verdomme!!!
Maarmaarmaar...
Mond dicht!!
 
Wil je vliegen vangen ofzo? Uitgerust op je tweewieler, wie gaapt er nou ! :P Wel gratis ontbijt 's ochtends dan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan