Motorhelm kopen

Dat zou wel mooi zijn inderdaad als dat bij Hillegom ook het geval was.

Nou, ik heb even 3 helmen bij elkaar gezocht. Allen hebben naar waarschijnlijkheid een zonnevizier. Wat zijn jullie meningen over deze helmen, of misschien ervaringen?

Mochten er in de winkel nog een hoop afgeprijsde helmen liggen, nog dingen waar ik op moet letten, vragen aan de verkoper? Hij zal me natuurlijk daarbij wel helpen maar het is handig als je zelf ook een beetje verstand van zaken hebt.

HJC IS 16 Abyss

BAYARD SP-61 CHAOS (niet 100% zeker of deze zonnevizier heeft, vind deze zelf wel de mooiste helm.)

BAYARD SP-109 S

@ralf400, had dat inderdaad net ook uitgevonden. Gewoon bij MotoPort passen en dan online bestellen, scheelt bij die helm inderdaad een hoop. Heb jij nog suggesties voor de bovenstaande helmen?
 
Bedankt voor je reactie! Nog speciale dingen waar ik op moet letten? Want een verkoper kan je altijd onzin aansmeren als je ergens (nog) geen verstand van hebt.

Een verkoper kan je altijd onzin aansmeren, dat klopt. Maar bedenk dat ook niet alles wat je hier op Motor-Forum aan adviezen krijgt altijd even betrouwbaar is.

Ik kan alleen uit persoonlijke ervaring spreken. En ik heb een hele fijne Bayard gehad en een niet zo'n fijne HJC daarna. Maar goed dat is slechts 1 ervaring.
Inmiddels heb ik vorig jaar mijn derde Arai gekocht. Maar mijn budget is ook wat gestegen in de loop der jaren.
Goeie oordoppen is sowieso een aanrader ongeacht welke helm je ook koopt.
 
@erik99, ja dat klopt natuurlijk ook wel, maar als er +5 mensen iets aanraden dan weet ik al dat het beter is dan als maar 1 iemand het aanraad. Yep, oordoppen ga ik sowieso aanschaffen.

@Topic, ik kan niet wachten. Ik had graag nu al een motor gekocht maar ik denk niet dat de politie en overheid daar zo blij mee is, en ik zelf ook niet als ik zie dat mijn motor wordt afgepakt en ik een fikse boete krijg. Ook las ik dat het een best groot voordeel geeft om eerst op een schakelbrommer te hebben gereden. Namelijk, je kan al gelijk schakelen. Ook heb je al mee gedaan in het verkeer wat ook weer een voordeel geeft. En bovenal, ik vind het zelf leuk om te doen. En ik ga hem zeker niet nieuw kopen dus prijs zal rond de 1500 liggen. Ik gebruik maar 1-2 jaar afhankelijk van wanneer ik mijn motor heb. En in de tussentijd zal de waarde echt niet tot 0 dalen dus ik zal hem altijd nog voor een redelijke prijs kunnen verkopen.

Edit: hangt er ook een beetje van af wat er wordt aangeboden, misschien koop ik wel een goedkopere schakel. Dat zal de toekomst uitwijzen.
 
Laatst bewerkt:
Lekker passen bij een motorzaak. Daar kan je ook al je vragen stellen betreffende de helm, maar ook toekomstig motor. Als je een beetje babbelt krijg je waarschijnlijk ook wat blaadjes van helmen en motorspul mee. Kan je thuis lekker verder bladeren :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan