Motorhelm kopen

MrMarcie

CFmoto 650MT 2023
19 feb 2014
640
36
Zeist
Ik ben toe aan een nieuwe helm omdat mijn huidige al veel te oud is. Voor weinig gescoord ooit op de motorbeurs en zat prima. Kreeg wel vaak last na een tijdje van mijn voorhoofd.
Aan het zoeken geweest en gekozen voor een Nolan N87 Overland bij Louis. Hoofd opgemeten en besteld maar die zit te krap en het kinbandje zit ongeveer tegen mijn adamsappel. Dus die maar retour gestuurd vanmiddag. Lijkt me beter om nu maar een zaak op te zoeken waar veel keuze is. Maar ja, ik let ook op de centjes.
Iemand een suggestie voor een zaak rond Utrecht die veel keuze heeft en waar je goed geadviseerd wordt? En waar ze redelijke prijzen hanteren.
Ben er nog niet uit of het misschien ook een systeemhelm kan worden. Rij nu nog een Aprilia maar wil een V-strom 650 gaan aanschaffen.

nolan.jpg
 
Advies voor een helm is zo moeilijk wat bij de een perfect past is voor de ander helemaal niets.

Het is jou hoofd vorm die bij een bepaalde helm past.
Wat jij beschrijft last van je hoofd (zelfs hoofd pijn) heb ik eens gehad de pasvlak op je voorhoofd bleek bij die helm veel te klein.
Daar zit soms veel verschil in, dus als je een helm past druk dan hard tegen de helm naar je voor hoofd toe en dan voel je de vlak wat er tegen aan ligt.
Doe dit dan eens bij verschillende helmen en je merkt precies wat ik bedoel en jij merkt.
 
MKC Utrecht (voormalig motozoom) is wel een redelijk grote zaak. Ben er nog nooit geweest sinds het geen motozoom meer is, dus niveau van advies heb ik geen idee van.

In Barneveld ben ik wel eens bij De Valkenier geweest, beviel mij goed.
 
MKC Moto in het westen van Utrecht. Tot vrij recent heette dat nog Motozoom en daar werd ik destijds erg goed geholpen bij het passen van helmen en ze hadden een ruime keus. Geen idee wat er precies is gebeurd na de naamsverandering, vast niet al te veel.
 
Check ook Arie Molenaar.
Draag de helm enkele minuten in de winkel alvorens te kopen.
Ik heb opgemerkt dat veel dealers oude helmen op de plank houden. Aangezien u de uwe vervangt vanwege de leeftijd, is dat iets om in gedachten te houden. Tegenwoordig koop ik alleen nieuwe type helmen. Dat garandeert dat mijn helm vers wordt gemaakt.
 
En kijk even naar de leeftijd van de helm.
Bij een wat oudere krijg je al snel wat meer korting (mijn ervaring).
 
Voordeelhelmen Amsterdam. Veel keuze, redelijke prijzen.
advies: passsen, passen, passen.
Dank allen,
Ben gisteren maar naar Voordeelhelmen gegaan in Amsterdam. Was een bende daar :) want ze zitten volop in de verbouwing. 2 Helmen gepast en de HJC paste het lekkerste denk ik dus ik hoop dat het een goede keuze was. De versie die ik wilde was niet op voorraad maar wordt me later deze week opgestuurd.

Daarna maar even doorgereden naar Restyle. Jas, Jeans en laarzen aangeschaft.
hjc-i70-fluo-yellow-707.jpg
Was dus een duur dagje, maar kan ik hopelijk voorlopig ff vooruit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan