motorhelm te los

Deze mag op een tegeltje hoor.
helmet.png

Ik zie persoonlijk geen gevaar hiermee.
Het lijkt me eerder een vrije keuze voor ieder die zelf beslist over zijn eigen veiligheid.
Als jij je prettig voelt met een reflecterende motorpak en een gele helm moet je lekker zelf weten.
 
Het verkeer is wat drukker dan op Route 66.
En onze rijstijl is wat sportiever dan rechtop door de bocht met veel uitloop.
Ik ben zelf op de snelweg aangeraden door een auto die weer door een andere werd aangereden.
Mijn helm was helemaal rood van het bloed aan de binnenzijde en ik heb van de vertraging een hersenbeschadiging.
Maar ik had ook dood kunnen zijn. :)
 
helmet.png

Ik zie persoonlijk geen gevaar hiermee.
Het lijkt me eerder een vrije keuze voor ieder die zelf beslist over zijn eigen veiligheid.
Als jij je prettig voelt met een reflecterende motorpak en een gele helm moet je lekker zelf weten.
Bij zo'n domme Yank maakt het niet uit of hij op zijn kop valt of niet.
Aan de andere kant rijdt hij zo langzaam dat zijn pet niet af waait, dus niet harder dan een trapfiets.
 
Ik ga kijken voor een Arai of Shoei helm. Ik schrik wel van de prijzen maar dan zal die ook goed zijn. :t
Ik heb de Neotec van Shoei, het eerste model. Bevalt me heel goed, maar dat wil voor jou niets zeggen. Vraag of je er een uurtje mee mag proefrijden. Let op turbulentie, herrie rijwind en vooral de passing. Of een helm past weet je meestal na ruim een uur. Heb je dan nog geen schrijnende of jeukende drukplekken, dan kun je er wel vanuit gaan dat hij past. Passing is doorgaans onafhankelijk van de prijs. Dure helmen zijn doorgaans wel comfortabeler. Maar past een hele dure helm niet lekker, dan gaat het niks worden. Ik kan je zeggen dat een schrijnende jeukende drukplek op je kop het plezier in motorrijden goed verkloot en goed kut is op de snelweg en je kunt er niet af.
 
Voordeel van Shoei (als dat merk de 'vorm' heeft die bij jouw hoofd past, is dat er Personal Fitting mogelijk is. Bij mijn Neotec ging het van goed naar perfect. Ja, geen goedkope helm, maar ik vind pasvorm, bescherming, comfort (geluid, ventilatie, enz) het waard.
 
helmet.png

Ik zie persoonlijk geen gevaar hiermee.
Het lijkt me eerder een vrije keuze voor ieder die zelf beslist over zijn eigen veiligheid.
Als jij je prettig voelt met een reflecterende motorpak en een gele helm moet je lekker zelf weten.
Ik ook niet, tenminste als hij niet valt…..anders heeft hij een probleem. En zeker als hij niet een ziektekostenverzekering heeft…vrije keuze hierover hebben ze daar ook.
 
Je hand er helemaal tussen kunnen steken,zat er wel een voering in toen je de helm kocht?
Of zit de buitenste bescherm hoes er in gedrukt?:+
 
Bij zo'n domme Yank maakt het niet uit of hij op zijn kop valt of niet.
Aan de andere kant rijdt hij zo langzaam dat zijn pet niet af waait, dus niet harder dan een trapfiets.
Zie overigens wel eens filmpjes op YT van motoragenten in the States die gewoon in korte mouwen en zonder handschoenen rijden… wellicht daar toch normaal.
 
Veiligheid maakt me niet zozeer uit, ik heb genoeg mensen in de usa zonder helm zien rijden
Ik heb ook genoeg mensen frontaal op een auto zien knallen of tegen een boom...
Dat is niet bepaald bevorderlijk voor de lengte van je leven...
Net als vallen zonder helm.
 
Zie overigens wel eens filmpjes op YT van motoragenten in the States die gewoon in korte mouwen en zonder handschoenen rijden… wellicht daar toch normaal.
Ach, top van individuele vrijheid incl. wapens ….als je geld hebt…:+…..zoniet, dan ben je de pineut.

Kortom, niet janken als het misgaat…..:?
 
merk ik dat me helm loszit en dan bedoel ik echt dat hij alle kanten op gaat. Dit vind ik heel jammer omdat ik deze helm pas 2 jaar heb (scorpion exo 510 air) van 300 euro en helemaal op maat gepast bij een goede motorzaak. Mijn vraag is, is dit normaal dat een helm maar 2 jaar meegaat:? en wat is jullie ervaring, nieuwe binnenvoering regelen of een nieuwe helm? met voorbaat dank.:W})
Ik was trouwens een jaar geleden gevallen op de motor in het gras, mijn helm kwam hier ook hard tegen de grond. Kan dit ook invloed hebben?

Val helm is een 1x vallen verbruiksobject, leeftijd maakt dan niks meer uit.

Veiligheid maakt me niet zozeer uit, ik heb genoeg mensen in de usa zonder helm zien rijden. Alleen omdat het hier verplicht is wil ik wel een fijne helm die ook met flink hoge snelheden goed blijft.

Proficiat, U.S.A. F*ck yeah!
Het land waar ze zo dom zijn dat er overal waarschuwingsstikkertjes voor nodig zijn.... "Pas op, koffie is heet" ...
Oh trouwens, USA heeft ook een (universele) Helm wet. (klikje)

En misschien dat je hier nog wat aan hebt.
 
Zie overigens wel eens filmpjes op YT van motoragenten in the States die gewoon in korte mouwen en zonder handschoenen rijden… wellicht daar toch normaal.
Ik ben in New Hampshire geweest. De motoragenten hadden korte mouwen en geen helm. Een fietsagent had wel een helm, maar fietste in het donker zonder licht.
 
Ik ben in New Hampshire geweest. De motoragenten hadden korte mouwen en geen helm. Een fietsagent had wel een helm, maar fietste in het donker zonder licht.
Tja ik heb ook genoeg vreemde dingen gezien in de VS, sommige dingen zullen wij als Europeanen gewoon nooit begrijpen. Vreemd land, vreemde mensen. Maar toch is het ook wel een gaaf land en kom ik er graag. :+
 
  • Leuk
Waarderingen: RR.
Ik heb een Scorpion Exo-920 die drie jaar oud is, voor 150 euro, en die zit ook nog prima. Ik vind het een gek verhaal, OP zegt dat er een hele hand bij kan. Het lijkt wel of er intern in de helm iets stuk is, of zo... OP, heb je gekeken achter de bekleding? Ik zou ook eens teruggaan naar Goedhart en vragen wat het probleem kan zijn.
Wat kan er nu intern stuk gaan aan een helm? buitenschaal, 'piepschuim' binnenschaal, en de voering. Daar kan echt niets uitvallen waardoor je helm ineens te groot is.

Ik denk dat de helm simpelweg iets te ruim is gekocht, na 2 jaar zit hij nog wat losser. En nu mag hij wat harder rijden waardoor het ineens zichtbaarder wordt. Als je hiervoor nooit harder dan 90 reed, dan valt dat niet op. Pas boven de 100 kmu begint een helm echt te trekken vind ik .
 
Goedemorgen allemaal,

Onlangs doe ik rijlessen voor het a2 examen. Hiervoor heb ik 2 jaar met plezier op een a1 motor gezeten, maar reed altijd rond de 90 op de snelweg omdat hij niet harder kon|(Nu ik met rijlessen wel normaal meekan op de snelweg (110/120 per uur) merk ik dat me helm loszit en dan bedoel ik echt dat hij alle kanten op gaat. Dit vind ik heel jammer omdat ik deze helm pas 2 jaar heb (scorpion exo 510 air) van 300 euro en helemaal op maat gepast bij een goede motorzaak. Mijn vraag is, is dit normaal dat een helm maar 2 jaar meegaat:? en wat is jullie ervaring, nieuwe binnenvoering regelen of een nieuwe helm? met voorbaat dank.:W})
Helm passen als je de maat hebt die lekker zit is hij te groot. hij moet voor je gevoel net iets te strak zitten.
Afgezien dat je helm nergens moet drukken...
 
Terug
Bovenaan Onderaan