motorhelm te los

Helmen verliezen altijd wat van hoe strak ze zitten naarmate ze ouder worden, omdat het schuim iets ingedrukt wordt. Lijkt mij dat je helm nooit echt strak genoeg heeft gezeten. Dat wordt een nieuwe helm, helaas.
Mijn Arai Chaser van 20 jaar geleden heb ik ongeveer 200.000km gebruikt en zit nog steeds net zo strak als toen ik deze kocht.
 
Hoeft niet per se duurder, hoor. Een redelijke instap helm heb je al voor 150 euro, en die is (ongeveer) net zo veilig als een helm van 600. M'n eigen helm was 250, met kekke spin art (was 200 zonder) en daar ben ik prima tevreden mee.
Hoeft niet per se duurder, hoor. Een redelijke instap helm heb je al voor 150 euro, en die is (ongeveer) net zo veilig als een helm van 600. M'n eigen helm was 250, met kekke spin art (was 200 zonder) en daar ben ik prima tevreden mee.
Veiligheid maakt me niet zozeer uit, ik heb genoeg mensen in de usa zonder helm zien rijden. Alleen omdat het hier verplicht is wil ik wel een fijne helm die ook met flink hoge snelheden goed blijft.
 
Veiligheid maakt me niet zozeer uit, ik heb genoeg mensen in de usa zonder helm zien rijden. Alleen omdat het hier verplicht is wil ik wel een fijne helm die ook met flink hoge snelheden goed blijft.
:? Een helm draag je toch voor de veiligheid… niet omdat t verplicht is. Net als de autogordel in de auto…
 
Veiligheid maakt me niet zozeer uit, ik heb genoeg mensen in de usa zonder helm zien rijden. Alleen omdat het hier verplicht is wil ik wel een fijne helm die ook met flink hoge snelheden goed blijft.
't is goed dat veiligheid je niet zozeer uit maakt, ze hebben toch allemaal de ECE 22.06 norm.

Wat betreft zitcomfort en gebruikte materialen maakt prijs wel uit.
 
Veiligheid maakt me niet zozeer uit, ik heb genoeg mensen in de usa zonder helm zien rijden. Alleen omdat het hier verplicht is wil ik wel een fijne helm die ook met flink hoge snelheden goed blijft.
😳

En dan lekker in de zomer met de teenslippertjes en korte broek rijden.

Man man man, wat ben ik jaloers op dat soort mannen.
Ik zweet mij echt de Tandjes in mijn pak.
 

Deze had ik gekocht toendertijd bij goedhart. Het lijkt me dat goedhart motoren wel de expertise heeft om de juiste maat te adviseren'(
ja , dat zou je wel denken ja , of het interesseert ze niet zolang ze maar verkopen
 
Ja, maar Arai is kwaliteit.
Ik heb een Scorpion Exo-920 die drie jaar oud is, voor 150 euro, en die zit ook nog prima. Ik vind het een gek verhaal, OP zegt dat er een hele hand bij kan. Het lijkt wel of er intern in de helm iets stuk is, of zo... OP, heb je gekeken achter de bekleding? Ik zou ook eens teruggaan naar Goedhart en vragen wat het probleem kan zijn.
 
Ik heb een Scorpion Exo-920 die drie jaar oud is, voor 150 euro, en die zit ook nog prima. Ik vind het een gek verhaal, OP zegt dat er een hele hand bij kan. Het lijkt wel of er intern in de helm iets stuk is, of zo... OP, heb je gekeken achter de bekleding? Ik zou ook eens teruggaan naar Goedhart en vragen wat het probleem kan zijn.
TS heeft er al een crash mee gemaakt dus ik vind het geen gek verhaal i.c.m. slechte keuze van maatvoering.
 
  • Eens
Waarderingen: Tcat
Afhankelijk van het materiaal, is de levensduur sowieso maar 5 of max 7 jaar. Daarna worden ze slechter. 20 jaar met een helm lijkt mij no go... Tenzij je het doet voor de wet, niet voor je veiligheid..
 
Mijn Arai Chaser van 20 jaar geleden heb ik ongeveer 200.000km gebruikt en zit nog steeds net zo strak als toen ik deze kocht.
Zou hier iets kunnen zeggen dat je hoofd misschien groter is geworden dan 20 jaar geleden
 
Elke helm gaat na aankoop een tikkie ruimer zitten. Dat is na een paar weken al.
Dat zet niet door naar voortdurend ruimer worden. Hij blijft zoals hij na een paar weken zit.

Totdat je schuim in je haren en op je kleding ziet elke keer als je de helm afdoet :') Dan wordt ie weer wat ruimer
 
  • Eens
Waarderingen: Tcat
bedankt allemaal voor de reacties.

Ik ga kijken voor een Arai of Shoei helm. Ik schrik wel van de prijzen maar dan zal die ook goed zijn. :t
en kwa passen zo strak mogelijk maar niet zo strak dat je migraine krijgt|(

 
bedankt allemaal voor de reacties.

Ik ga kijken voor een Arai of Shoei helm. Ik schrik wel van de prijzen maar dan zal die ook goed zijn. :t
en kwa passen zo strak mogelijk maar niet zo strak dat je migraine krijgt|(

X-lite en AGV blijven ook heel lang goed.
 
Terug
Bovenaan Onderaan