Motorhelm vraag

Asfaltkouwer

MF'er
30 mrt 2016
111
26
Hallo ik heb nu een Sharsk S900 XS en heb een vraag.
Ik zit met hoofd op 54 a 55 dus kan xs en s hebben.

Maar nu zit ik te kijken naar helmen en zie hele goeie reviews over
ARAI rx7 GP als de SHoei NXR.
beide helmen zijn erg mooi en goed zover ik weet.

Aangezien ik de Shark wat hard vind en dus een beetje op zoek bent en er nu veel aanbiedingen aan komen zit ik naar de ARAI en SHOEI te kijken.
Ik rijd een zx6R dus biede zijn goed hiervoor.

Waar zal jullie voorkeur naar gaan. Graag met uitleg
Ik zoek een prettig zittende en goed knellende helm.
Ik rijd met oordoppen.

Dank jullie voor de info.
 
Heb je de helmen al gepast?
Zo niet, eerst doen!

Passen is de enigste manier om te weten of een helm bij jouw past of niet.
 
Goed knellende helm? pas maar op dat je fontanellen niet in elkaar gedrukt worden.
 
nee moet ik nog doen,
maar zijn er helmen die al afvallen que pasvorm of .
ik heb een klein hoofd denk midium oval vorm maar xs en of s
 
nee moet ik nog doen,
maar zijn er helmen die al afvallen que pasvorm of .
ik heb een klein hoofd denk midium oval vorm maar xs en of s

Hier heb je alvast een opzetje van helmmerken en de pasvormen.

motorhelm-pasvorm-per-merk.jpg
 
Scorpion Ovaal? Nee! Die is juist best rond: Shoei, AGV, Shark en Schubert zitten mij goed, maar Scorpion drukt op voorhoofd.
 
Zoals je hier boven kan lezen. Het is lastig om te zeggen wat bij jou gaat passen of niet.

Volgens bovenstaand plaatje is de arai totaal tegen over gesteld van de shoei qua pasvorm.
 
Scorpion Ovaal? Nee! Die is juist best rond: Shoei, AGV, Shark en Schubert zitten mij goed, maar Scorpion drukt op voorhoofd.

Tja, het voorbeeldplaatje van Ten Kate doet de werkelijkheid dan ook geen recht aan :? . Dan is het beste advies om gewoon naar een motorzaak te gaan om wat helmen te passen. Dat heeft altijd mijn voorkeur gehad en een goed advies/hulp bij de keuze qua pasvorm.
 
gelukkig is het geen 'wat is de stilste helm (en ik ben allergisch voor oordoppen)' vraag.
 
Bij mij zit juist Shark waardeloos, Arai matig, HJC en Shoei goed

Helm kiezen die het beste past. Wat fijn is aan de duurdere helmen is het lage gewicht en goede aerodynamica.
 
Tja, het voorbeeldplaatje van Ten Kate doet de werkelijkheid dan ook geen recht aan :? . Dan is het beste advies om gewoon naar een motorzaak te gaan om wat helmen te passen. Dat heeft altijd mijn voorkeur gehad en een goed advies/hulp bij de keuze qua pasvorm.

Dat sowieso, en liefst ook proefrijden! :Y
 
Bij mij zit juist Shark waardeloos, Arai matig, HJC en Shoei goed

Helm kiezen die het beste past. Wat fijn is aan de duurdere helmen is het lage gewicht en goede aerodynamica.


Zit er veel verschil in de aerodynamica tussen deze helmen dan verwacht het niet maar toch is de vorm heel anders.
iemand ervaring met beide helmen.

Ik krijg na een tijdje rijden last van mijn voorhoofd in de shark denk dat deze teveel gaat drukken dan ofzo.
 
Ik heb gemerkt dat goedkopere of oudere helemaal niet de goede aerodynamische eigenschappen hebben die duurdere of modernere helmen wel hebben.

Bijvoorbeeld met 100+ opzij kijken, dat voelt heel anders aan met een duurdere race-helm dan met een goedkope Bayard.
 
Je eerste motor koop je vast ook niet ongezien op het internet, die ga je ook in het echt bekijken en waarschijnlijk even proefzitten en een testrit maken. Doe dat nou gewoon met je eerste helm ook! Als die eerste nou bevalt en je wilt er later een van hetzelfde merk online bestellen, prima, maar ga die eerste gewoon even passen.
 
Elke merk helm heeft een andere pasvorm, dus niet iedere maat s is het zelfde. Passen is inderdaad het belangrijkst. Hij moet vooral goed zitten. Zowel Shoei als Arai zijn van het hogere segment en van goede kwaliteit.
 
En een goed passende helm van een B-merk is veiliger dan een slecht passende Shoei.
 
Hallo ik heb nu een Sharsk S900 XS en heb een vraag.
Ik zit met hoofd op 54 a 55 dus kan xs en s hebben.

Maar nu zit ik te kijken naar helmen en zie hele goeie reviews over
ARAI rx7 GP als de SHoei NXR.
beide helmen zijn erg mooi en goed zover ik weet.

Aangezien ik de Shark wat hard vind en dus een beetje op zoek bent en er nu veel aanbiedingen aan komen zit ik naar de ARAI en SHOEI te kijken.
Ik rijd een zx6R dus biede zijn goed hiervoor.

Waar zal jullie voorkeur naar gaan. Graag met uitleg
Ik zoek een prettig zittende en goed knellende helm.
Ik rijd met oordoppen.

Dank jullie voor de info.
Ehm... dat is eigenlijk de bedoeling van een helm...heb nog nooit een zachte gezien.
 
Ieder hoofd is anders
Ieder merk is anders
Ieder type/model van merk is anders

Mijn ervaring oa:
Uvex zat geen idee meer, véél te lang geleden
Shark zat heerlijk, Verder lekker stil. En versleten
Shoei zat heerlijk, verder erg winderig Eerder verkocht dan versleten
HJC (RPHA10+) zat heerlijk, beetje winderig Eerder verkocht dan versleten
Huidige:
HJC (RPHA10+) zit heerlijk, minder winderig (nu 2dagen oud, en eerste lijkjes al verwijderd
(zal wel door de kleur combi liggen, vorige HJC was een Lorenzo, ja, kleurstelling was gewoon mooi replica

Zou dus zeggen, zoals vele al gezegd hebben:
Gewoon de shop in lopen, en advies vragen/passen/meten.
De jongens en meiden die er lopen weten 9 van de 10 keer echt waar ze het over hebben.

Ik zeg altijd maar, een nieuwe helm mag niet knellen (nergens), en moet lekker strak aanvoelen, alsof je een goudvis in een kom ben!
Binnenvoering gaat zich naar je contouren zetten, binnenschaal dus niet!
 
Laatst bewerkt:
Helm altijd passen. Ieder hoofd is anders.

Ik wilde een nieuwe helm. Ben in veel winkels geweest en heb er wel 100 op mijn hoofd gehad van zo ongeveer alle merken. Uiteindelijk dacht ik een helm gevonden te hebben, maar 100% enthousiast was ik nog steeds niet. Bij het afrekenen zei de verkoopster dat ze evt. nog een alternatief had. Toen ik die helm opzette was het als thuiskomen. PERFECT!! (voor mij)

In mijn geval was het dus een Nolan. Dat kan/zal voor een ander wrs een ander merk gaan zijn. Het stomme was dat ik ooit al eerder Nolan's heb gehad die mij ook goed zaten. Voor mijn toekomstige helm(en) ga ik vanaf nu altijd eerst kijken bij Nolan..........
 
Helm altijd passen. Ieder hoofd is anders.

[..] Toen ik die helm opzette was het als thuiskomen. PERFECT!! (voor mij)

In mijn geval was het dus een Nolan. Dat kan/zal voor een ander wrs een ander merk gaan zijn. Het stomme was dat ik ooit al eerder Nolan's heb gehad die mij ook goed zaten. Voor mijn toekomstige helm(en) ga ik vanaf nu altijd eerst kijken bij Nolan..........
Dat verhaal van Nolan herken ik wel.
Verder heb ik nog een X-lite, daar merk je de duurdere materialen wel aan.
En sinds dit jaar heb ik een Schuberth wegens een koopje op de beurs.
Voor mij een schot in de roos.

Toch kijk ik nog wel eens rond voor een meer moderner ogende Nolan, zit voor mij altijd goed.
En er zitten leuke kleurenschema's bij. :$ :+ (N64 Melandri etc..)

@TS: Shoei zit volgens mij ook lekker.
Proberen is alles. :Y

Bij sommige winkels kan je zelf proefrijden.
 
heeft iemand ervaring met het invoeren van een helm of te wel kopen in Buitenland.
zit te kijken voor bv Shoei RF1200 die kan je daar vooor rond de $400 aanschraffen.
dank
 
heeft iemand ervaring met het invoeren van een helm of te wel kopen in Buitenland.
zit te kijken voor bv Shoei RF1200 die kan je daar vooor rond de $400 aanschraffen.
dank
Shoei maakt helmen met een andere pasvorm voor de USA.
En misschien ook wel zonder europese keuring.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan