Motorhelmen als handbagage meenemen in het vliegtuig

[J]ori[S]

MF veteraan
30 sep 2005
16.184
452
Hallo allen,

Ik vlieg dinsdag 24 juli terug van Amerika naar Nederland en heb in de zes maanden dat ik hier verbleven heb twee helmen aangeschaft:

- Suomy Spec1R/Extreme Jurgen van den Goorbergh replica;
- AGV Celebr8 helm, gesigneerd door niemand minder dan Valentino Rossi zelf.

Ik wil deze helmen liever niet vooruit sturen via UPS o.i.d. en loop er daarom over na te denken deze helmen mee te nemen in het vliegtuig. Worden deze als gewone handbagage geaccepteerd? Buiten deze helmen zal ik een gewone rugzak als handbagage meenemen en de helmen zitten in 'helmet bags'. Zeker de helm met handtekening van Rossi wil ik graag bij me houden.

Ik heb geprobeerd het luchtvaartbedrijf, United Airlines, te contacteren met mijn vraag, maar zoals altijd zijn de websites onduidelijk en krijg je een automatisch ingesproken robot aan de telefoon als je ze probeert te bellen. Daarom mijn vraag of er mensen zijn met (recente) ervaringen, misschien zelfs wel bij United Airlines, met het meevoeren van motorhelmen naar Nederland.

Alvast heel hartelijk dank voor de reacties.

Met vriendelijke groet,

/me
 
Laatst bewerkt:
Binnen Europa is dit iig geen probleem, heb al meerdere vakanties mijn helm in de handbagage meegenomen.
Ik kan me voorstellen dat als je alles los zou doen dat het qua 'aantallen' handbagage misschien niet zou mogen.
 
Waarom laat je het niet gewoon inklaren met de rest van de bagage? Netjes verpakt in je koffer(s)?
Dat past niet met de koffer die ik heb. :')

En ik heb een sporttas als tweede check-in bagage waar het wel in zou passen, maar die is voor mijn gevoel net even te makkelijk open te maken als je echt zou willen, dus daar gaan hoofdzakelijk minder waardevolle spullen als kleding in.
 
Laatst bewerkt:
Denk dat je met 2 helmen in een tas ook al heel snel over de max-afmetingen zit die zijn toegestaan voor handbagage.

Maar, waarom niet stevig ingepakt in je koffer?

edit: grotere koffer regelen. die dingen kosten geen fluit tegenwoordig.
 
Laatst bewerkt:
Dat past niet met de koffer die ik heb. :')

En ik heb een sporttas als tweede check-in bagage, maar die is voor mijn gevoel net even te makkelijk open te maken als je echt zou willen, dus daar gaan hoofdzakelijk minder waardevolle spullen als kleding in.

pas je daar wel mee op B| deze zou ik sowieso even laten sealen voor je incheckt.
 
Heb zelf een aantal jaar geleden in Amerika een helm gekocht en zonder problemen meegenomen in de handbagage. Gewoon in de rugzak gestopt :Y

Geen vragen of wat dan ook gehad. Dus gewoon 1 in je rugzak doen en de andere apart in een see, buy, fly tas ofzo..
 
mag je bij die maatschappij met een burka het vliegtuig in?

je geloofd in de motorgoden en die stellen dat je dag en nacht met een helm op je hoofd moet lopen en een 2e in je hand voor als de zonsvloed komt _O-


of je heb last van extreme vliegangst en je daarom je helm op wil houden _O-
 
Laatst bewerkt:
Als je ze meeneemt als handbagage moet je ze bij de douane laten zien en kan je ze daardoor niet 100% veilig inpakken.

Als je ze inchecked als holding bagage kan je doos/koffer redelijk groot zijn en daardoor ook met genoeg spullen beschermen, ook zijn de controles op holding bagage beter zodat het ingepakt kan blijven.
Ga er wel vanuit dat ze ermee gooien maar met Breekbare stickers zal het geheid minder zijn!

Laatst gevolgen met een kartonnen doos, Geen probleem :+
 
Laatst bewerkt:
ik denk het niet aangezien je en 2 helmen en een rugzak mee wilt nemen.
Ik snap de achterliggende gedachte maar zo heeft iedereen wel een reden om meer dan toegestande handbagage mee te nemen.
 
pfff, we sturen ferrai`s, lamborghini`s, helicopters, legervoertuigen, 1 dagkuikens, plasma schermen, computerchip bak machines en weet ik wat nog meer door de lucht, en dan zal je het met je helm niet lukken?
 
pfff, we sturen ferrai`s, lamborghini`s, helicopters, legervoertuigen, 1 dagkuikens, plasma schermen, computerchip bak machines en weet ik wat nog meer door de lucht, en dan zal je het met je helm niet lukken?
sterker nog........ we sturen zelfs mensen door de lucht :o :o
 
Hou wel in de gaten dat er een maximum is aan waarde van in te voeren spullen. Als de helmen nieuw zijn/lijken te zijn zullen ze bij de douane al snel even willen kijken. En die gasten zijn niet achterlijk en weten dat zulke helmen als snel rond of boven 300 euro zitten. En de max is dacht bijna 500,- aan totaal in te voeren waarde.

Allebei in een sporttas stoppen en die als handbagage meenemen zou kunnen, maar kan al snel te groot bevonden worden. En Amerikanen zijn enorme zeikerds...
 
Ik heb mijn helmen zo vaak meegenomen als handbagage. De laatste jaren weinig gevlogen, maar ik denk niet dat de eisen verhoogd zijn.
 
Over afmetingen doen ze soms moeilijk, er staat, zeker bij de budgetmaatschappijen, vaak een mal waar je HB in moet passen. Een helm is slecht vervormbaar.
 
Met Japan Airlines en Singapore Airlines geen problemen gehad met een helm als extra handbagage. Maar ja, dat zijn dan natuurlijk wel maatschappijen die het woord service nog kennen en hun best voor hun passagiers doen.
Staat tegenover dat 2 helmen natuurlijk wel wat veel wordt. Handbagage is voor wat je nodig hebt, niet een veredelde manier om te verhuizen. Ik zou de handel in een doos goed verpakken en versturen. Verstuur de gebruikte, daar hoef je geen invoer heffing over te betalen.
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen januari ben ik in de V.S. geweest, let wel dat ze daar streng zijn mbt afmetingen en gewicht van de handbagage.

Maar wat ik nou niet snap. Je loopt stage bij een van de grootste helmfabrikanten ter wereld (tenminste dat heb ik onderand 3 miljoen keer voorbij zien komen in je berichten de laatste tijd) en je kunt niet even checken of zij dat voor jou kunnen koerieren?
Lijkt mij de meest simpele optie, en waarschijnlijk nog de goedkoopste ook.
 
Zolang je handbagage de toegestane afmetingen en het gewicht niet overschrijdt, zie ik het probleem niet. Een motorhelm is niet vloeibaar en ook geen scherp voorwerp. Zo zijn er nog meer van dat soort regels (check de website) en volgens mij voldoen 2 helmen in een tas daar prima aan.



Afgelopen januari ben ik in de V.S. geweest, let wel dat ze daar streng zijn mbt afmetingen en gewicht van de handbagage.

Maar wat ik nou niet snap. Je loopt stage bij een van de grootste helmfabrikanten ter wereld (tenminste dat heb ik onderand 3 miljoen keer voorbij zien komen in je berichten de laatste tijd) en je kunt niet even checken of zij dat voor jou kunnen koerieren?
Lijkt mij de meest simpele optie, en waarschijnlijk nog de goedkoopste ook.


Oh jee... bespeur ik hier jaloezie? :+
 
Laatst bewerkt:
Zolang je handbagage de toegestane afmetingen en het gewicht niet overschrijdt, zie ik het probleem niet. Een motorhelm is niet vloeibaar en ook geen scherp voorwerp. Zo zijn er nog meer van dat soort regels (check de website) en volgens mij voldoen 2 helmen in een tas daar prima aan.Oh jee... bespeur ik hier jaloezie? :+
Maar je kunt hem wel als knuppel gebruiken, dus als je er 2 hebt, zet je er eentje op (je wilt zelf niet KO gemept worden tenslotte) en de ander gebruik je als knuppel.... O-)

en :^ met de onderste opmerking. :+
 
Laatst bewerkt:
Oh jee... bespeur ik hier jaloezie? :+

nee hoor :) zoals ik al zei (mbt de handbagage) ben ik dit voorjaar al in de V.S. geweest.
En stage heb ik al genoeg gelopen, en bij 'voor mij interessante' bedrijven (expeditie)

Dus jaloezie, nee :) Afgunst, nee :)
Maar dat het nou bij het meerendeel van je posts vermeld moet worden? ;)
 
nee hoor :) zoals ik al zei (mbt de handbagage) ben ik dit voorjaar al in de V.S. geweest.
En stage heb ik al genoeg gelopen, en bij 'voor mij interessante' bedrijven (expeditie)

Dus jaloezie, nee :) Afgunst, nee :)
Maar dat het nou bij het meerendeel van je posts vermeld moet worden? ;)

Pfoe da's een hele uiteenzetting. Ik zou toch bijna denken dat je wat probeert te verbergen :+ :+ :+ :+ :+


Maar je kunt hem wel als knuppel gebruiken, dus als je er 2 hebt, zet je er eentje op (je wilt zelf niet KO gemept worden tenslotte) en de ander gebruik je als knuppel.... O-)

en :^ met de onderste opmerking. :+

_O-
 
Laatst bewerkt:
nee hoor :) zoals ik al zei (mbt de handbagage) ben ik dit voorjaar al in de V.S. geweest.
En stage heb ik al genoeg gelopen, en bij 'voor mij interessante' bedrijven (expeditie)

Dus jaloezie, nee :) Afgunst, nee :)
Maar dat het nou bij het meerendeel van je posts vermeld moet worden? ;)
In deze OP vermeldt hij de stage helemaal niet, alleen dat hij van Amerika naar Nederland vliegt....


:W
 
Is per land/maatschappij verschillend.
Ik heb m'n helm wel vaker aan m'n rugtas (handbagage) gestrapt en was meestal geen probleem.
Bij overstappen naar binnenlandse vluchten soms wel een probleem en moest dan mee als ruimbagage.
 
Terug
Bovenaan Onderaan