Motorhelmen als handbagage meenemen in het vliegtuig

Bedankt voor de antwoorden allemaal!

Misschien is een grotere koffer inderdaad de betere optie. Eén helm moet dus in principe wel lukken qua handbagage maar die tweede zou inderdaad een probleem kunnen opleveren. Ik zal mijn best gewoon nog is doen om de customs te contacteren om te zien wat zij zeggen. Ik ben gister naar het postagentschap USPS geweest om te zien hoeveel het kost de helmen te verschepen. Via USPS international kost me dat zo'n $67, via DHL kwam je al gauw aan een bedrag van $250 - 300. Wordt even goed uitpluizen en afwegen wat ik uiteindelijk doen zal.

nee hoor :) zoals ik al zei (mbt de handbagage) ben ik dit voorjaar al in de V.S. geweest.
En stage heb ik al genoeg gelopen, en bij 'voor mij interessante' bedrijven (expeditie)

Dus jaloezie, nee :) Afgunst, nee :)
Maar dat het nou bij het meerendeel van je posts vermeld moet worden? ;)
Beter lezen Rob, ik loop geen stage bij de grootste helmenfabrikant ter wereld. AGV Sports Group, Inc. maakt motorkleding en geen helmen. Overigens, is AGV helmen in handen van Dainese momenteel en dat is AGV Sports' grootste concurrent. Beter lezen dus.

Overigens zou ik je willen vragen door mijn postings te gaan die ik sinds 31 januari tot nu hier geplaatst heb om te beoordelen of het meerendeel van mijn posts inderdaad over mijn stage gaat. Ik denk dat we beiden het antwoord wel weten. :)
 
Ik vloog op en neer naar de States met mijn dochter. Ik had twee complete motoruitrustingen in de bagage. Grote tas (Eastpak met wieltjes aan een kant) gekocht, spullen er in, helmen in helmzak en ingewikkeld in de motorkleding en de motorlaarzen er bij gedaan. No problema. Gebruik dezelfde tas ook voor mijn, eveneens kwetsbare duikuitrusting.
Alleen mijn camera's stop ik er niet in, die zijn net iets te kwetsbaar en prijzing.
En wat je ook nog kan afwegen is ze gewoon als overbagage of sportbagage mee te nemen. Duik en golfuitrusitingen kan je ook bij cheapie airways, mits van te voren ingekocht voor meestal rond de €20 meenemen. Bij duiken kan je dan 10 -20 kg meer meenemen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan