Motorhelmen bij de Blokker. Veilig?

uppie83

MF'er
6 aug 2007
33
0
Momenteel is er een aktie bij de Blokker. Motorhelmen voor 39,95. Ik weet niet wat ik er van moet denken, maar mijn verstand zegt me dat voor dat het voor dat geld nooit een kwaliteitshelm kan zijn die ik met een goed gevoel zou opzetten. Wat denken jullie?
 
Zijn ze gekeurd? Zoniet, dan heb je gelijk. Zowel: dan gaat de zoveelste discussie weer beginnen over veiligheid versus prijs.
 
Check de CE-keuringen en dan heb je meer zekerheid over de testen van de veiligheid. Qua comfort en geluid e.d. zijn die dingen vaak bagger. Veiligheid van b.v. de lidl helm zijn zelfs in de testen niet onderuitgehaald (wel het comfort en afwerking).
 
ik zal eens naar de blokker gaan morgen om te kijken of er keurmerken op de helm staan.
 
Momenteel is er een aktie bij de Blokker. Motorhelmen voor 39,95. Ik weet niet wat ik er van moet denken, maar mijn verstand zegt me dat voor dat het voor dat geld nooit een kwaliteitshelm kan zijn die ik met een goed gevoel zou opzetten. Wat denken jullie?


Wat denk je nou eigenlijk zelf :? :$ voor dat geld,man

:W :W :W :W(moet je lekker kopen)
 
Laatst bewerkt:
Wat denk je nou eigenlijk zelf :? :$ voor dat geld,man

:W :W :W :W(moet je lekker kopen)

Zelf denk ik zoals in mijn openingspost staat dat het niets is. Maar ik heb er nog nite veel verstand van. Gelukkig heb ik zelf al een goede helm, maar ik ben nog op zoek naar een helm voor mijn duo die zo af en toe eens meegaat en dus weinig zin heeft om hetzelfde neer te leggen als ik voor mijn helm deed.

Gelukkig is er al gewezen op keurmerken... dus dat ga ik eens onderzoeken.
 
Laatst bewerkt:
Zelf denk ik zoals in mijn openingspost staat dat het niets is. Maar ik heb er nog nite veel verstand van. Gelukkig heb ik zelf al een goede helm, maar ik ben nog op zoek naar een helm voor mijn duo die zo af en toe eens meegaat en dus weinig zin heeft om hetzelfde neer te leggen als ik voor mijn helm deed.

Gelukkig is er al gewezen op keurmerken... dus dat ga ik eens onderzoeken.

dat is de instelling die ze bij een landelijk bekend motorblaadje ook over de helmen van de lidl hadden.
en maar blijven zeuren terwijl die helmen gewoon alle testen doorstaan.
aan het end nog even opmerken dat er eigenlijk strengere testen zouden moeten komen |(

een CE gekeurde helm is gewoon goed.
dat er mensen zijn die 800 euro voor een mooi kleurtje en een kalfslederen binnenwerk betalen, prima.
maar een dure helm is echt niet veiliger :N
 
Goedgekeurde helmen voldoen allemaal aan dezelfde minimumeisen en zijn dus qua veiligheid geschikt voor gebruik op de motor. Er zijn géén onafhankelijke onderzoeken die aantonen dat duurdere helmen het prijsverschil waarmaken wat betreft de veiligheid. Bij goedkope helmen is het vooral de kwaliteit van de gebruikte materialen en het comfort dat zwaar te wensen over laat.
 
Kwa wind, geluid, confort, beslaan vizier etc is het gewoon een stuk minder. Kwa veiligheid zal het niet beter zijn dan een duurdere helm, maar het is conform de eisen...
 
Laatst bewerkt:
dat is de instelling die ze bij een landelijk bekend motorblaadje ook over de helmen van de lidl hadden.
en maar blijven zeuren terwijl die helmen gewoon alle testen doorstaan.
aan het end nog even opmerken dat er eigenlijk strengere testen zouden moeten komen |(

een CE gekeurde helm is gewoon goed.
dat er mensen zijn die 800 euro voor een mooi kleurtje en een kalfslederen binnenwerk betalen, prima.
maar een dure helm is echt niet veiliger :N

dat is dus echt bullshit
waarschijnlijk zijn deze helmen maar net door de test gekomen net zo als de lidl
en er zijn echt wel helmen die voldoen aan betere keurmerken dan de CE
sorry hoor maar een helm is niet een helm waar ze een kleurtje en een merkje opplakken
een helm is het enige stukje gereedschap dat je hebt om je hoofd tegen het asfalt te beschermen
en jah als je daar geen cent voor uit wil geven loop je gewoon meer risico
en ook comfoor draagt bij aan de veiligheid als een helm goed zit beetje wind stil en glashelder is heb je meer tijd om je te consentreren op wat er op de weg gebeurt]

en er staat ook in dat de americaanse normen stukken beter zouden zijn
 
Laatst bewerkt:
Zelf denk ik zoals in mijn openingspost staat dat het niets is. Maar ik heb er nog nite veel verstand van. Gelukkig heb ik zelf al een goede helm, maar ik ben nog op zoek naar een helm voor mijn duo die zo af en toe eens meegaat en dus weinig zin heeft om hetzelfde neer te leggen als ik voor mijn helm deed.

Gelukkig is er al gewezen op keurmerken... dus dat ga ik eens onderzoeken.

heb zelf trouwens ook zo'n helm (lidl) voor de duo en een shoei voor me zelf
 
Zelf heb ik ook een merkloze helm, het comfort is niet super en ik hoor een hoop rijwind, echter wordt ik niet nat als het regent zoals bij de ALDI helmen. In het topic over het spul bij de Lidl zag ik een filmpje waarin zo'n goedkope helm getest werd.

De conclusie was dat de helm absoluut veilig was, alleen wat minder comfort en snel een beslagen vizier
 
Je kan natuurlijk aan de eisen voldoen.
Een andere optie is om aan de eisen te voldoen en er ver overheen gaan.

Dat laatste zal het prijsverschil geven. :)
 
Voor een duo heb je natuurlijk al weer andere eisen. Die hoeft niet zoveel op de weg te letten als ik zelf. Bij een beslagen vizier is het ook minder erg. Daarnaast zal een duo toch vaak enkel met mooi weer mee gaan.

Tja en dat ze niet zo comfortabel zullen zitten is niet vreemd, maar daar kies je voor wanneer je niet veel geld wilt uitgeven.
 
Ik geef liever net wat meer uit aan comfort enz.

Al je zintuigen zitten in je hoofd.
Ook al worden ze misschien net zo goed beschermd, ze helpen je wel een ongeval te voorkomen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan