Motorhoes bij veel wind!

FazerToy

MF'er
10 apr 2004
141
0
Velserbroek
Even een waarschuwing. Het is al eerder gezegd op dit forum
Mijn motor staat helaas buiten onder een hoes en vannacht is het alarm een paar keer afgegaan als gevolg van de harde wind.
Vanmorgen vroeg zag ik echter mijn motor half in de tuin liggen.
Hoes had zoveel wind gevangen dat het makkelijk 200 Kg doet wankelen.
Is dus omgegaan en heb echt geluk gehad want kuip en spiegels waren zacht terecht gekomen in de bosjes maar radiator en blok hebben lichte schade opgelopen door de stenen rand van mijn tuin.
Ben het weer nu effe zat :( en motor gaat bij iemand de garage in.
 
had hem vlak langs een muur of schutting gezet met die hoes erop,zelfs geladen vrachtwagens zijn niet veilig voor een windstoot op open ruimte :o

gelukkig is ie niet in je vijver gevallen :+
 
Aan beide kanten een lange paal de grond in graven of een z.g.n. betonnen anker met een oog, dat werkt het beste, daar een zware spanband overkeen trekken en zo en motor en hoes afklemmen, en de onderzijde van de hoes, om windvangen te voorkomen, door de ogen, gewoon aan elkaar veteren, het blijft wel ventileren daardoor, maar echt, verdiep je in een spanband met ratel van ca 8 cm breedt (ik gebruik die op de heftafel, zelfde als in vrachtwagens liggen, alleen om kantelen bij krachtzetten te voorkomen, kocht er 5 voor 75 euro
Met een lange paal in de grond graven bedoel ik dan, een spoorbiels, meter in de grond laten zakken, en dan bovenop een paar "ogen" indraaien, dan moet hetw el heel hard waaien wil ie gaan, en paal voor ingraven met een kettingzaag zagen op hoogte (zodat ie niet boven maaiveldt uitsteekt en een ander de benen erover breekt) En dan daarnaast kun je gerust een vijver aanleggen!
 
Laatst bewerkt:
Aan beide kanten een lange paal de grond in graven of een z.g.n. betonnen anker met een oog, dat werkt het beste, daar een zware spanband overkeen trekken en zo en motor en hoes afklemmen, en de onderzijde van de hoes, om windvangen te voorkomen, door de ogen, gewoon aan elkaar veteren, het blijft wel ventileren daardoor, maar echt, verdiep je in een spanband met ratel van ca 8 cm breedt (ik gebruik die op de heftafel, zelfde als in vrachtwagens liggen, alleen om kantelen bij krachtzetten te voorkomen, kocht er 5 voor 75 euro
Met een lange paal in de grond graven bedoel ik dan, een spoorbiels, meter in de grond laten zakken, en dan bovenop een paar "ogen" indraaien, dan moet hetw el heel hard waaien wil ie gaan, en paal voor ingraven met een kettingzaag zagen op hoogte (zodat ie niet boven maaiveldt uitsteekt en een ander de benen erover breekt) En dan daarnaast kun je gerust een vijver aanleggen!
Briljante tip :}

Maar voor je het gemeentelijke bestemmingsplan gaat bestuderen om je kansen op een bouw-vergunning te bepalen: Ik gebruikte altijd een hangslot met een extra lange beugel en haakte die onder de motor door de twee ogen aan weerszijden van de hoes. Vangt natuurlijk nog steeds wind maar hoes kan weinig "opwaaien" op die manier wat volgens mij een belangrijke oorzaak is van omwaaien. Zo'n slotje is ook veel makkelijker op/af halen dan spanbanden of touwen. Zorg natuurlijk ook dat je hoes niet (veel) te groot is voor je motor.
 
Het zijn geen kapitale investeringen, en volgens mij heeft dat niks met vergunningen van doen, het is immers hout, en anders, er zijn ook van die 30 x 30 tegels waar ze een hond aan zetten (zit een oog ingegoten) zou ook perfect werken, maar wel een stukkie de diepte in, daar zit de weerstand wat vallen doet voorkomen, gewoon een klein poertje gietsen en de tegel met oog erop leggen, zit zo vast als een huis
 
Voor je een paal de grond achter je huis in ga rammen altijd checken of er geen leidingen in de grond aldaar zitten *D
Je kunt ook twee wandjes aan palen bevestigen waar je motor tussen komt te staan,als je daar een passende hoes overheen gooit ben je ook gelijk van het schuren op je lak van de hoes af *D
 
Die van mij staat ook buiten onder een hoes, maar wel perfect geplaatst in een soort van steegje waar alleen ik bij kan komen O-)
Volledig uit de wind dus..
En de hoes ligt over de motor heen. Zit verder niet vast aan de motor, dus als hij gaat, gaat alleen de hoes.
 
mijn bakkie staat pal in de wind op een geheel open parkeer terrein..

heb alleen een stukkie ingepikt voor mezelf...
heb op een vrije dag de halve parkeerplaats opengegraven en een stuk spoorrail van 3 meter de grond in gegraven ( in de lengte liggend) en daar een
stuk staal met oog opgelast.
na het weer toonbaar maken van de parkeerplek steekt alleen het oog nog boven het wegdek uit.
daar staat Iwan aan vast met een slot en tevens heb ik daar m`n hoes aan vast gemaakt.

zelfs bij windkracht 12 staat ie als een bunker vast hoor... 8-)
 
mijn bakkie staat pal in de wind op een geheel open parkeer terrein..

heb alleen een stukkie ingepikt voor mezelf...
heb op een vrije dag de halve parkeerplaats opengegraven en een stuk spoorrail van 3 meter de grond in gegraven ( in de lengte liggend) en daar een
stuk staal met oog opgelast.
na het weer toonbaar maken van de parkeerplek steekt alleen het oog nog boven het wegdek uit.
daar staat Iwan aan vast met een slot en tevens heb ik daar m`n hoes aan vast gemaakt.

zelfs bij windkracht 12 staat ie als een bunker vast hoor... 8-)

Super, lagge zeg, en nog goed ook.

Maar leidingen, leidingen liggen altijd op een standaard diepte, ik geloof 80 cm, de hoogste, maar daar is middels achter te komen middels iemand die leidingen legt voor de kost.

Maar nog een goede, zet er een zijspanbakkie aan vast, dan moet ook wel heel hard waaien wil ie gaan.............
 
heb net mn hoes er maar ff vanaf gehaald, stond zo te wapperen, had er niet echt veel vertrouwen in... mototje staat voor t huis en wil er niet zo ineens zien liggen
 
vannacht ook mijn Kwaak van de grond kunnen rapen. Hij was ook nog eens de andere kant op ge donderd dan de zijde van ze jif. Gelukkig precies met de buddy op het fietsen rek en dus geloof ik weinig schade. Ik heb nog niet echt gekeken ivb lappemand week Haatsjoeeeeeeeeeee!!!!!!!!! :(
 
vanmorgen de hoes er af gehaald. ik had de sleutels niet bij me, dus ik heb hem wel op zijn plek laten staan.

toen ik terug kwam van mijn werk heb ik hem maar wel tegen de muur gezet. geen idee of het overdreven is, er staat hier op de parkeerplaats ook een motor die al een paar jaar niet van zijn plek is geweest (zonder hoes) en die waait dus ook nooit om.
 
Die van mij is in het voorjaar (zonder hoes erover) ook omgewaaid
Maakt dus niet uit
Stond op zijn zijstandaard tegen de wind in en ineens lag ie plat !!

Gelukkig in een stel veerkrachtige coniferen dus geen noemenswaardige schade

Blijft dus zaak om hem tegen een muur of in een tocht vrije hoek te zetten
Binnen is uiteraard beter maar dat gaat helaas niet bij iedereen
 
Die van mij is in het voorjaar (zonder hoes erover) ook omgewaaid
Maakt dus niet uit
Stond op zijn zijstandaard tegen de wind in en ineens lag ie plat !!

Gelukkig in een stel veerkrachtige coniferen dus geen noemenswaardige schade

Blijft dus zaak om hem tegen een muur of in een tocht vrije hoek te zetten
Binnen is uiteraard beter maar dat gaat helaas niet bij iedereen



het lijkt me sterk dat het niet uitmaakt omdat een motor zonder ook om kan vallen :X

bij mij gaat de tent er bij wat meer wind in ieder geval af, als ik het echt niet meer vertrouw gaat hij tegen de muur. maar ik heb geen idee bij welke wind ik risico ga lopen.
 
heb hem ook wel eens onder een hoes staan (zomers)
let meestal op dat ik hem uit de wind zet
of zo dat hij niet veel wind vangt
en hij staat altijd op de padock-stand bok onder de achterbrug
staat altijd super stevig en geen probleem
al slaap ik altijd wel slecht als het flink waait en brommertje staat buiten

ff afkloppen het gaat altijd goed nok nok nok
 
Terug
Bovenaan Onderaan