Motorhoes en regen

Nivro

Rookie
27 feb 2020
24
15
Hi allemaal,

Al een tijdje maak ik gebruik van een Verheul motorhoes en ik ben hier zeer te spreken over; volledig waterdicht, goede vorm voor de motor, robuuste stof.
Tijdens een flinke regenbui merk ik toch dat er altijd plasvorming rond mijn zadel ontstaat. Ik heb dit al geprobeerd op te lossen door mijn hoes te verhogen door bijv. een pylon eronder te zetten, maar dit werkt niet echt, aangezien wind en het gewicht van de hoes het altijd laten bewegen.

Hebben jullie suggesties / goede oplossingen? Kan mij niet voorstellen dat ik de enige ben die dit heeft ;)

Hoe bergen jullie je motorhoes op als deze nat is en je bijv. geen beschikking hebt over een garage? Ik leg deze altijd in de gang met een paar handdoeken eronder, zodat de vloer dan niet nat wordt, aangezien mijn motor bij de voordeur staat en niet in de achtertuin kan staan.

ps. Het water komt nooit door de hoes. Ben alleen bang dat het op lange termijn slecht voor de hoes kan zijn.

Groeten,
Nick
 

Bijlagen

  • motorhoes regen.jpg
    motorhoes regen.jpg
    224 KB · Weergaven: 47
Ik heb er een kussen van een campingstoeltje onder liggen zodat die holte bol komt te staat. Meestal hebben die kussens touwtjes die je onder de buddey kan klemmen.
 
Dan ga ik maar eens creatief in huis kijken wat ik heb om het bol te laten staan. Schuift het kussen niet weg als je je hoes eroverheen trekt of er harde rukwinden zijn?
 
Dan ga ik maar eens creatief in huis kijken wat ik heb om het bol te laten staan. Schuift het kussen niet weg als je je hoes eroverheen trekt of er harde rukwinden zijn?
Meestal blijft hij wel zitten, maar enkel keertje vind ik hem er wel eens naastliggen, maar sinds kort heb ik een car- uh motorport en dat is nu opgelost.
20211014_175644.jpg
 
Laatst bewerkt:
Meestal blijft hij wel zitten, maar enkel keertje vind ik hem er wel eens naastliggen, maar sinds kort heb ik een car- uh motorport en dat is zo opgelost.
Bekijk bijlage 1698585
Dit zou inderdaad een goede oplossing zijn. Helaas heb ik naar de achtertuin geen mooie grote doorgang en zou ik langer bezig zijn met de motor pakken/wegzetten dan daadwerkelijk onderweg zijn. Gelukkig kan ik de motor onder het keukenraam zetten, in het kleine voortuintje dat we hebben.
 
kun je niet een touw/spanband/elastiek/spin spannen vanaf het stuur/balhoofd naar de achterkant van de motor, zodat er in het midden geen kuil is?
Dat zou zeker ook een optie kunnen zijn. Ik ga eens aan de slag met jullie tips.
 
Terug
Bovenaan Onderaan