Motorhoes: hoe vastmaken

mivtid

Rookie
8 aug 2010
4
0
Hoi allemaal,

Sinds kort staat mijn motor buiten in Amsterdam, dus ik heb maar een hoesje ervoor gekocht. Nu begrijp ik van dit forum dat hier regelmatig hoezen worden gestolen (waarom is mij een raadsel, brengen die dingen 2e hands geld op?). Ik heb het kenteken er groot op geschreven (aan alle kanten, 4x) en wil hem ook vast gaan maken.

Ik heb zo'n dikke ketting die ik tussen mijn remslot en een boom/lantaarnpaal vastmaak, dus het lijkt me handig die simpelweg door de hoes heen te doen. Alleen dan de vraag: hoe ga ik zo'n gat maken zonder dat de hoes door gaat scheuren. Ervaringen? Enig idee?

Alvast bedankt.
 
Even een schoenmaker vragen, die jongens draaien hun hand daar niet voor om.
Een paar euro verder heb jij een mooi gaatje :?
 
@realxation: die had ik ook gezien, maar ik maakte wat zorgen over het feit dat die niet ademt. Dat wil ik mijn fietsje niet aandoen.
 
@realxation: die had ik ook gezien, maar ik maakte wat zorgen over het feit dat die niet ademt. Dat wil ik mijn fietsje niet aandoen.

Volgens mij is er niks aan de hand zolang je de hoes maar niet tot aan de grond hangt. Ik ben overigens prima tevreden over die hoes. Terwijl ik hem niet eens kocht voor die ogen erin ;)
 
@realxation: die had ik ook gezien, maar ik maakte wat zorgen over het feit dat die niet ademt. Dat wil ik mijn fietsje niet aandoen.

Mooiste is een canvashoes die bovenop waterdicht is en aan de zijkanten "ademt". Het is ook een aanrader om de onderkant vrij te laten, zodat de wind daar vrij spel heeft.
 
Mooiste is een canvashoes die bovenop waterdicht is en aan de zijkanten "ademt". Het is ook een aanrader om de onderkant vrij te laten, zodat de wind daar vrij spel heeft.

Zo heb ik het ook, en dan door een ring aan de onderkant een abusslot vast aan mijn kettingslot die door het achterwiel aan een hek zit.
 
Onlangs heb ik nog een canvas hoes gekocht bij MotoPort.
Het was niet de goedkoopste (uit mijn hoofd bijna 80 euro).
Er zitten zes gaatjes in de zoom met een diameter van ongeveer 10 centimeter.
Daar kun je een slot doorheen steken. De gaten zijn helaas niet groot genoeg om er
een staalkabel met lussen doorheen te rijgen...

@Mivtid: Als antwoord op je vraag, waarom ze gestolen worden:
Ze schijnen populair te zijn bij zwervers om de nacht onder door te brengen.
Dus in Amsterdam de hoes los over de motor doen is een soort kadootje neerleggen.
 
Laatst bewerkt:
Ze zijn ook heel makkelijk om een gejatte motor onder te verstoppen. Je kenteken erop schrijven heeft niet zo heel veel zin, want niemand die het kan controleren als je motor eronder staat (tenzij je zo'n hoes met kentekenkijkgat hebt). Je postcode is al handiger, want dan valt het iets meer op als hij in een andere buurt gebruikt wordt. Niet dat er ooit iemand naar kijkt natuurlijk, maar toch (hoewel goede agenten dat wel zou moeten opvallen). Van mij zijn al meerdere hoezen gejat die met van die zeilogen vast stonden, die werden er gewoon uitgeknipt. Hou je dus een stukje stof met een mooi gat erin over dat op slot staat...
 
Hoi allemaal,

Sinds kort staat mijn motor buiten in Amsterdam, dus ik heb maar een hoesje ervoor gekocht. Nu begrijp ik van dit forum dat hier regelmatig hoezen worden gestolen (waarom is mij een raadsel, brengen die dingen 2e hands geld op?). Ik heb het kenteken er groot op geschreven (aan alle kanten, 4x) en wil hem ook vast gaan maken.

Ik heb zo'n dikke ketting die ik tussen mijn remslot en een boom/lantaarnpaal vastmaak, dus het lijkt me handig die simpelweg door de hoes heen te doen. Alleen dan de vraag: hoe ga ik zo'n gat maken zonder dat de hoes door gaat scheuren. Ervaringen? Enig idee?

Alvast bedankt.

Het is de ideale oplossing voor daklozen, ze kunnen die goed gebruiken.
 
Praxis&Gamma hadden zeilogen resp. tot 12 mm en 5 mm, veel te klein. Schoenmaker had ook geen grote zeilogen. Uiteindelijk bij zeilmaker een oog van 40mm laten zetten. Hele nette oplossing en maar € 3,50. Nu afwachten of het werkt...
 
Heb mijn hoes nog nooit vastgemaakt, veel te veel werk ook. Woon al 10 jaar in Amsterdam op meerdere plekken, heb al 10 jaar dezelfde hoes. Ik doe iedere avond al netjes de motor onder de hoes en aangezien ik woon werk verkeer rij is het dus ook echt iedere dag.

Al die honden die tegen mijn hoes aanzeiken vind ik veel erger, vieze smeerboel!!!

als iemand daar en oplossing voor heeft... graag!!
 
Heb mijn hoes nog nooit vastgemaakt, veel te veel werk ook. Woon al 10 jaar in Amsterdam op meerdere plekken, heb al 10 jaar dezelfde hoes. Ik doe iedere avond al netjes de motor onder de hoes en aangezien ik woon werk verkeer rij is het dus ook echt iedere dag.

Al die honden die tegen mijn hoes aanzeiken vind ik veel erger, vieze smeerboel!!!

als iemand daar en oplossing voor heeft... graag!!

Op wacht gaan zitten met een Walter P5 in je knuist lijkt me wel een oplossing...
 
Heb mijn hoes nog nooit vastgemaakt, veel te veel werk ook. Woon al 10 jaar in Amsterdam op meerdere plekken, heb al 10 jaar dezelfde hoes. Ik doe iedere avond al netjes de motor onder de hoes en aangezien ik woon werk verkeer rij is het dus ook echt iedere dag.

Al die honden die tegen mijn hoes aanzeiken vind ik veel erger, vieze smeerboel!!!

als iemand daar en oplossing voor heeft... graag!!
motorhoes schoon maken met dacht azijn, daar houden honden niet zo van waardoor ze er niet meer tegen aan zeiken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan