Motorhoes te klein

Friso a2

MF'er
17 okt 2020
182
76
Is dit slecht voor de motor? Dit is nog de hoes van mijn oude motor en deze past niet helemaal onder de nieuwe.
Aan de ene kant lucht hij zo heel goed maar ben bang voor optrekkend vocht door tempratuurverschil.
kwam dit online tegen:
Wat veel mensen denken is dat ze een te kleine hoes hebben terwijl de hoes gewoon past. De hoes hoort niet helemaal tot de grond te komen. Als de hoes op de grond hangt is de hoes te groot. Idealiter zou je 10-20cm ruimte onder je hoes willen hebben tot de straat. Je hoes is pas te klein wanneer je hoes meer dan de helft van je wielen bedekt.

alsnog lijkt het me dat er dan vocht makkelijk onder de motorfiets kan trekken. als iemand advies heeft zou dat top zijn :t
 

Bijlagen

  • 13BD40D6-5FDA-48C3-AB97-247650DA80A5.jpeg
    13BD40D6-5FDA-48C3-AB97-247650DA80A5.jpeg
    430,8 KB · Weergaven: 92
Laatst bewerkt:
Tja, k denk dat de kwaliteit van de hoes (waterdicht, ademend) belangrijker is. De meeste regen komt van boven. Ik heb n hoes van DS Covers, die heeft ter hoogte van stuur ventilatiegaten. Werkt goed. Eerder één van Verheul, die is qua materiaal nog beter.
 
Is dit slecht voor de motor? Dit is nog de hoes van mijn oude motor en deze past niet helemaal onder de nieuwe.
Aan de ene kant lucht hij zo heel goed maar ben bang voor optrekkend vocht door tempratuurverschil.
kwam dit online tegen:
Wat veel mensen denken is dat ze een te kleine hoes hebben terwijl de hoes gewoon past. De hoes hoort niet helemaal tot de grond te komen. Als de hoes op de grond hangt is de hoes te groot. Idealiter zou je 10-20cm ruimte onder je hoes willen hebben tot de straat. Je hoes is pas te klein wanneer je hoes meer dan de helft van je wielen bedekt.

alsnog lijkt het me dat er dan vocht makkelijk onder de motorfiets kan trekken. als iemand advies heeft zou dat top zijn :t
Volgens mij past de hoes juist perfect
 
Die hoes (op de foto) zit idd goed en is zeker niet te klein. Mijn hoes (DS Covers) zit ook zo en mijn motor heeft afgelopen winter meer dan goed doorstaan.
 
Die hoes (op de foto) zit idd goed en is zeker niet te klein. Mijn hoes (DS Covers) zit ook zo en mijn motor heeft afgelopen winter meer dan goed doorstaan.
Fijn te horen. Ik heb ook gelezen dat mensen dekens op de grond leggen of zelfs vochtvreters. Ik dacht persoonlijk dat hoesen tot de grond moesten.
Maar zo te lezen hoeft dat allemaal niet. :t
 
Het is juist belangrijk dat de hoes ademend is, zodat de wind, vocht kan afvoeren. Wind kan makkelijker door de hoes als deze niet helemaal tot op de grond afsluit. Lijkt me prima zo. Heeft de hoes ventilatie gaten?
 
Het is juist belangrijk dat de hoes ademend is, zodat de wind, vocht kan afvoeren. Wind kan makkelijker door de hoes als deze niet helemaal tot op de grond afsluit. Lijkt me prima zo. Heeft de hoes ventilatie gaten?
Ja maar omdat de hoes strak om de motor zit hebben die geen nut. Als je linksonder op de foto kijkt snap je wat ik bedoel. die zijn er volgens mij ook enkel als de hoes volledig sluit.
 
Ja maar omdat de hoes strak om de motor zit hebben die geen nut. Als je linksonder op de foto kijkt snap je wat ik bedoel. die zijn er volgens mij ook enkel als de hoes volledig
Gaten linksonder zijn er om een ketting doorheen te doen. Ventialie zit aan de bovenkant. Wind blaast er van onder in en gaat aan de bovenkant er weer uit en dan heb je prima circulatie. Ter hoogte vh stuur zitten ventilatie openingen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan