Motorhoes voor scooter (of motorfiets) met topcase

gliderbee

Die hard MF'er
16 jun 2008
345
112
Lubbeek (België)
Geen respons op het scooter-subforum, dus ik probeer hier even:
Mijn huidige cover is versleten na 4 jaar (scheurt al als je er naar kijkt ...), dus ik ben nu op zoek naar een cover voor binnen en buiten, alle seizoenen, voor mijn Sym Maxym 600i (dus nogal een grote scooter) met topcase geïnstalleerd (en het mag ook dienen voor mijn V-Strom met topcase). Wat zouden jullie aanraden ?

Thx,

Stefan.
 
Ik gebruik een Oxford Stormex. Top ding. Goed geventileerd en waterdicht. Ik gebruik ‘m op mijn BMW F800gt en dan staat ie met zijkoffers en topkoffer. Ik heb dacht ik een maat large gekocht, als je wilt check ik dat even.
7394E059-0B36-4B7C-82DD-644BDCAD9F53.jpeg
 
Ik gebruik een Oxford Stormex. Top ding. Goed geventileerd en waterdicht. Ik gebruik ‘m op mijn BMW F800gt en dan staat ie met zijkoffers en topkoffer. Ik heb dacht ik een maat large gekocht, als je wilt check ik dat even.
Bekijk bijlage 1474554
Lijkt me al een heel goed voorstel ! Laat je even de maat weten ? Ik vermoed dat je BMW qua grootte wel ongeveer gelijk zal zijn aan een V-Strom.
 
Even bij Verheul Leathers informeren. Ik heb zelf de TDM onder een Verheul hoes staan, prima hoes. Alleen haal ik de koffer er altijd even af als ik de hoes er over gooi, de koffer staat binnen. Verheul kan aan de hand van je type scooter waarschijnlijk al aangeven welke hoes je moet hebben, anders even wat maten doorgeven.
 
Verheul hoes is kwalitatief een heel goede hoes.
Maar de topkoffer versie heeft als nadeel dat er bij mij altijd water in het deel, boven het zadel/tank, blijft staan.
Ik gebruik een inrijklem, dus stuur staat altijd rechtuit.
Op jiffy met gedraaid stuur, blijft er minder water in staan.

Ik gebruik nu een DS Cover, die heeft dat niet.
Ventilatie van een Verheulhoes is echter beter.
 
Ik heb een v-strom hier staan met topkoffer onder een verheul hoes. Al meerdere jaren nu, aantal jaren vol in de regen. Nu onder de carport. Maar voldoet volledig.
 
Ik heb nog een DS Cover Type Alfa over ivm aanschaf ander type motor (chopper).
Vorige jaar maart gekocht voor me Triumph Tiger 1050 met toprack en twee maandjes in gebruik gehad.
Ik wil m wel verkopen voor 45€
 
Onderste strook (+/- 30 cm) is hittebestendig. Ik wil niet belerend doen, maar ik zou toch zo veel mogelijk de motor laten afkoelen voordat je de hoes eroverheen doet.
 
Na jarenlang Verheul hoezen, parkeer ik de huidige motor als bijna 3 jaar onder een DS Cover.
Het hele jaar door, 4 seizoenen, inclusief de diverse stormen.
Bevalt beter dan Verheul, zachte binnenkant, prima ventilatie en hittebestending bij de uitlaat, inclusief "buikriempje".
Verheul had geen passende hoes voor de huidige motor (te smal bij de spiegels) en in alle Verheul hoezen die ik heb gehad bleef een plas water staan na een regenbui.
Ik heb een DS Covers Alpha Topcase XL, normaal staat de motor er met alleen de topkoffer onder, met zijkoffers past ook prima.
 
Na jarenlang Verheul hoezen, parkeer ik de huidige motor als bijna 3 jaar onder een DS Cover.
Het hele jaar door, 4 seizoenen, inclusief de diverse stormen.
Bevalt beter dan Verheul, zachte binnenkant, prima ventilatie en hittebestending bij de uitlaat, inclusief "buikriempje".
Verheul had geen passende hoes voor de huidige motor (te smal bij de spiegels) en in alle Verheul hoezen die ik heb gehad bleef een plas water staan na een regenbui.
Ik heb een DS Covers Alpha Topcase XL, normaal staat de motor er met alleen de topkoffer onder, met zijkoffers past ook prima.

Het is dus de DS Cover Alpha Topcase XL geworden en dit weekend ga ik passen !

Bedankt voor het advies iedereen !
 
Terug
Bovenaan Onderaan