Motorhoes voor weer en wind

Norma

Rookie
19 jun 2018
9
0
Helaas beschik ik niet over een mogelijkheid om mijn motor thuis overdekt te stallen.
Daarom ben ik op zoek naar een echt goede hoes voor alle weersomstandigheden (in de echte barre winter gaat 'ie wel naar een droge plek).
Bij de motorzaak waar ik mijn motor heb gekocht hebben ze alleen dunne hoezen, dus daar konden ze me ook niet verder helpen.
In een andere topic las ik over hoezen van het merk Verheul, maar vind ze vrij goedkoop, dus zijn deze echt zo goed?

Mag best wat kosten als ik daarmee iets goeds heb (motor was ook niet goedkoop, dus dit kan er ook nog wel bij :) )
 
Verheul is echt wel top of the line als het op motorhoezen aankomt :Y
Goedkoop :? Tsja, dat hangt er van af aan wie je het vraagt.... ;)
Weet niet echt wat je verwacht van een hoes, maar behalve je motor beschermen tegen zon (verkleuring) en regen doet het niet veel.... :N
 
Oxford motorhoezen.

Niet stuk te krijgen. Zachte binnenkant tegen krassen op de kuip. Elastisch aan de onderkant zodat ze bij een beetje wind blijven zitten.

Niet stuk te krijgen (tenzij je een hond hebt die zijn tanden er in zet).
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er een van Verheul. Zoals eerder gezegd een top ding! "hard" materiaal en ook wat zwaarder waardoor de hoes niet zomaar van de motor afwaait.
 
Is een motorkluis niet iets voor je? Flexibele motorstalling beschermt je motor tegen weersinvloeden en diefstal by Ab Techniek Motorstallingen

Flexibele-motorstalling-beschermt-je-motor-tegen-weersinvloeden-en-diefstal-7323_image.jpg
 
Ik heb een DS cover. Met uitsparing voor topkoffer dus die hoeft er niet meer af.
Verbleekt wel wat in de zon maar is na 3 jaar nog steeds goed waterdicht en niet beschadigd.
Zware kwaliteit en een zacht binnenkant en ventilatie openingen.
 
Verheul hoes is prima prijs/kwaliteit.
Hoes wordt bij mij gebruikt van maart tot okt/nov en gaat dan ca 3-4 jaar mee.

Ik gebruik de topkoffer uitvoering en die hebben het nadeel dat er erg veel water in blijft staan.
Hierdoor moet je regelmatig de spiegels opnieuw afstellen.

Dit is voor mij een reden om als deze hoes versleten is, eens een DS Cover te kopen.
 
Bedankt allemaal. Ben denk ik op de rijschool op verkeerde been gebracht doordat ze het over hoezen van 'paar honderd' euro hadden.
 
Een paar honderd euro? Dat is wat overdreven. Meer dan honderd euro is wel mogelijk, afhankelijk van de maat en de functionaliteit die je wilt.
Honderden euro's voor een hoes, dan spreek je (meestal) over op maat gemaakte hoezen voor specifieke modellen:

96451411b-96451411b-image-96451411b.jpg

97580011a-97580011a-image-97580011a.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hmm.. heb er ook 1 van Verheul,laat wat mij betreft behoorlijk vocht/regen door.
Zeker als er ergens in de hoes wat water kan blijven staan lekt hij gewoon door.
 
Ik heb gewoon zo'n "goedkope" zwarte van ca 40 euro. Werkt prima. Alles blijft waterdicht en is goed stevig. Je zet ook neer wind... maar met harde wind heb ik liever dat hij zonder hoes staat dan met, ivm wind vangen. Nu staat hij bij mij lekker binnen, maar voorheen toen dat niet altijd kon, wel met harde wind de hoes er af gehaald.

En let even op in de winter e.d. dat het lekker kan gaan condenseren in je hoes. Van bovenaf is je motor dan wel beschermd natuurlijk.
 
Een beetje hoes heeft elastiek aan de onderzijde zodat deze klemt bij de wielen en bij die ik altijd had kon je ook onder in het midden middels een "klikker" de 2 zijkanten met elkaar vastzetten en straktrekken.

Dat was in principe alleen nodig bij hele harde wind (lees: storm), want normaal gesproken klemt het bij de onderkant van de banden genoeg.

Zolang de hoes goed ventileert valt het wel mee met condens. Wat ik wel had was dat als ik de motor nat wegzette er soms een week later nog water zat op sommige plekken. Het droogde bijna niet op onder de hoes.

Nou moet ik eerlijk bekennen dat nu ik een schuur heb dit ook in mindere mate het geval is.

Zet ik de motor in de schuur na een plensbui dan is deze in ieder geval de volgende morgen nog nat op sommige plekjes waar "veel" water verzamelt (het gat rondom de voorste bout van de tank bijvoorbeeld)
 
Laatst bewerkt:
Een beetje hoes heeft elastiek aan de onderzijde zodat deze klemt bij de wielen en bij die ik altijd had kon je ook onder in het midden middels een "klikker" de 2 zijkanten met elkaar vastzetten en straktrekken.

Dat was in principe alleen nodig bij hele harde wind (lees: storm), want normaal gesproken klemt het bij de onderkant van de banden genoeg.

Zolang de hoes goed ventileert valt het wel mee met condens. Wat ik wel had was dat als ik de motor nat wegzette er soms een week later nog water zat op sommige plekken. Het droogde bijna niet op onder de hoes.

Nou moet ik eerlijk bekennen dat nu ik een schuur heb dit ook in mindere mate het geval is.

Zet ik de motor in de schuur na een plensbui dan is deze in ieder geval de volgende morgen nog nat op sommige plekjes waar "veel" water verzamelt (het gat rondom de voorste bout van de tank bijvoorbeeld)

Je kan hem inderdaad vast zetten, en de hoes zal niet weg waaien. Daar ging het mij ook niet om. Maar door het zeil is het een grote windvanger, en kan de wind er niet doorheen waaien.
 
Zelf heb ik een motorhoes van Booster, Basic. Past perfect over mijn F650 heen en kan wel wat hebben. Niet te duur ook, gewoon een simpel en goedkoop ding. Doet wat het moet doen.

Echter vraag ik mij alleen af of deze het in de koudere maandjes straks ook zo doet :).
 
Zelf heb ik een motorhoes van Booster, Basic. Past perfect over mijn F650 heen en kan wel wat hebben. Niet te duur ook, gewoon een simpel en goedkoop ding. Doet wat het moet doen.

Echter vraag ik mij alleen af of deze het in de koudere maandjes straks ook zo doet :).

Ja, heb sinds kort ook een booster, eentje met ventilatiepanelen dus heb er wel vertrouwen in dat de condens in de winter beperkt blijft.
 
Ja, heb sinds kort ook een booster, eentje met ventilatiepanelen dus heb er wel vertrouwen in dat de condens in de winter beperkt blijft.

Ventilatiepanelen heb ik dan weer niet. Maar ik zal waarschijnlijk hele jaar door blijven rijden. Hooguit volgende dag even condens eraf vegen denk ik dan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan